Gå til innhold

Spill installert i Vista fungerer ikke å kjøre fra XP

Anbefalte innlegg

Okay, jeg har letet i omtrent 2 timer nå uten å finne noe, kan være jeg bare søkte på feil ting, men uansett. Tenkte bare

what the hell, noen må kunne hjelpe meg.

Så, problemet mitt er at jeg har installert XP på en annen hard disk en vista, jeg hadde installert en haug me spill O.L på vistaen, da jeg nå kommer til XP'en (ja jeg dual booter, har både XP og vista) funker mangen av spillene ikke.

og start menyen har bare det som er "basic". Noen som vet hva jeg kan gjøre for å fikse dette? eller er det ikke mulig?

beklager hvis posten har vært rotete.

Takker på forhånd for hjelp!:)

*endret feil i overskriften

Endret av Skagen
Utbedret emnetittelen.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du vil at spill skal fungere skikkelig i XP må du også installere dem i XP grunnet at registeret og systemfilene rett og slett ikke har registrert de applikasjonene du bruker.

Ser heller ikke poenget med å kjøre dualboot mellom Xp og Vista for å installer spill i Vista som du kjører i XP.

Lenke til kommentar
Om du vil at spill skal fungere skikkelig i XP må du også installere dem i XP grunnet at registeret og systemfilene rett og slett ikke har registrert de applikasjonene du bruker.

Ser heller ikke poenget med å kjøre dualboot mellom Xp og Vista for å installer spill i Vista som du kjører i XP.

Heh, det var ikke sånt ment, jeg installerte dem ikke i Vista for å spille dem på XP, fant bare ut at jeg ville prøve ut XP.

Men det finnes altså ikke noen måte å kopiere disse register filene eller noe? Må jeg reinstallere det?

Lenke til kommentar

Du KAN selvsagt prøve deg frem med å kopiere filer manuellt og bruke regsvr32 for å registere komponenter i registeret men dette krever en viss innsikt i hvordan Windows fungerer og evne til å kunne feilsøke hva som er problemet med hvert enkelt spill og deretter fikse det. Dette kan ofte ta timesvis men er teoretisk mulig.

Men genrelt sett er nok det enkleste å installere spillene på nytt ja.

Lenke til kommentar

Hmmmmm... okay, takk for hjelpen. orker ikke å sitte i timevis :p. kansje senere en gang. men ikke nå.

har mer en nok plass til å installere igjen

O.T: Gratla med post 1000!

Hmmmmm... okay, takk for hjelpen. orker ikke å sitte i timevis :p. kansje senere en gang. men ikke nå.

har mer en nok plass til å installere igjen

O.T: Gratla med post 1000!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...