vbjornevik Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 (endret) Hei. Siden fyren jeg kjøpte båt og motor av var så useriøs, vil jeg ikke gamble på noe. Tenkte å bytte oljen på tiltsystemet. Noen som har noen erfaring med dette? Jeg fant ikke særlig mye selv, og jeg vil gjøre dette riktig, for båten SKAL utpå på lørdag! Oljen er kjøpt, så det er bare å tappe den gamle og fyre innpå den nye. Forresten, holder det å bare fylle på, eller bør den skiftes? Den er helt rød og klar egentlig. Skrudde på feil skrue, så fikk en del olje på fingrene. Hadde vært greit om det holdt å bare fylle på egentlig .. På forhånd takk! Endret 17. april 2008 av vbjornevik Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 "If it ain`t broke, don`t fix it" Tror ikke det er så vanlig og bytte olje på powertrimen men har du den stående og alikavel skal fylle på litt kan du jo bytte ut alt da Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 tiltoljen trenger du nokk ikke bytte ut, bare pass på at det er nokk. Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 20. april 2008 Forfatter Del Skrevet 20. april 2008 Hvordan ser jeg om det er nok? Sølte bare pittelitt Lenke til kommentar
vannslangen Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 tilt den helt opp. Skru ut den plastskruen der du fyller olje. Nivået skal være opptil / rett under skruen. Vet du hvilken skrue det er snakk om? Hvis ikke kan jeg finne bilde Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 21. april 2008 Forfatter Del Skrevet 21. april 2008 Jeg tror det, men samtidig er jeg ikke så sikker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå