Zhyl0 Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 (endret) OS: Vista Home premium PC(som om det har noe å si..): HP Pavillion dv9000 ...bærbar Problem: Ingen skrive/endre/ol. retttigheter i System32 mappa. Og ja, jeg har slått av barnevakten (UAC) Poster screenies.. Prøver å redigere/endre/slette/flytte/overskrive/whatever fila... Går inn på sikkhetsinnstillinger, for å endre på rettighetene.. Trykker Ja Jaha, da Trykker Prøv på nytt. Men får ikke endra innstillingene, selv om jeg er logga inn på bruker Administrator(jeg poster ifra den nå), som for øvrig ble opprettet da PC-en(laptop)var på service. Vistas måte å si IN YOUR FACE What to do now? Jeg ER administrator på PC-en: Endret 22. april 2008 av Zhyl0 Lenke til kommentar
nAD Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Du må huke av i tillatelser for "Endre" heller huk av boksen som det står "Alle tilatelser" Lenke til kommentar
Roger J. Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Først må du gjøre deg selv til eier, deretter må du ordne opp i rettighetene dine Lenke til kommentar
Zhyl0 Skrevet 17. april 2008 Forfatter Del Skrevet 17. april 2008 Du må huke av i tillatelser for "Endre" heller huk av boksen som det står "Alle tilatelser" Har jeg ikke forklart bra nok at jeg ikke kan settes som ALLE eller ENDRE på tillatelsene? Se bilde 2-4. Først må du gjøre deg selv til eier, deretter må du ordne opp i rettighetene dine Jaha, og er jeg ikke eier? Og igjen, å forandre på skrive/endre osv. rettighetene virker ikke. Jeg har jo nevnt det 4-5 ganger... Vista not for the win.. Lenke til kommentar
Roger J. Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 (endret) Som du ser, er du ikke eier! Trykk på Rediger og velg deg selv, deretter endrer du rettighetene. (Husk å inkludere undermapper) Endret 17. april 2008 av Amphion Lenke til kommentar
Tallyho Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Du har vel prøvd sikker modus? Lenke til kommentar
Zhyl0 Skrevet 18. april 2008 Forfatter Del Skrevet 18. april 2008 (endret) Eier-tabben har jeg helt oversett.. Hvorfor gjøre det så vanskelig med vista? Lettere for old ppl og noobs kansje ja... EDIT: Noes! does not woerk! Skal prøve med re-boot. Endret 18. april 2008 av Zhyl0 Lenke til kommentar
Roger J. Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Når du endrer tillatelser under Avansert husk å huke av for "Erstatt alle eksisterende, arvbare ..." Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 kan jo prøve moveonboot programmet for å slette vanskelige filer? http://www.emco.is/products/move-on-boot/features.php ellers er vel ofte problemet at man ikke får slettet filer fordi de er ibruk, dvs man må avslutte programmer og funksjoner som bruker filen før man kan slette den... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå