Sn3ipen Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 (endret) Hei. Vi har nå fått ICE-Nett ombord i båten jeg jobber på men problemet er at Ubuntu ikke vil finne routeren over WLAN. Dette funker helt fint i Windows. Men det fungerer verken i Feisty eller Hardy. Jeg vet at passordet er satt til WEP kryptering av ukjente årsaker og at Netverksautentifikasjonen er åpen (Jeg ville aldri brukt WEP). Men sønner ikke hvorfor ikke Ubuntu vil finne denne routeren. Har nå opgradert til 8.04RC men det fungerer ikke der heller. Noen som har erfaring eller aller helst en løsning? Takker for alle svar. Endret 17. april 2008 av sn3ipen Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Hva skjer når du åpner nettverkshåndtereren? Og fungererer andre Wifi-nett, dvs har du drivere? Lenke til kommentar
Sn3ipen Skrevet 17. april 2008 Forfatter Del Skrevet 17. april 2008 Ja jeg har drivere innstallert. Når jeg klikker på ikonet for nettverkshåndtering er listen over trådløse nettverk helt blank. Den finner ikke ICE nettet. Har surfet mange ganger på nett over forskjellige WLAN nett helt uten problemer på samme installasjonen. Men får altså ikke denne til å fugere. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 (endret) Har du prøvd å ta "kople til annet nettverk" eller noe slikt, og taste inn navnet på basestasjonen etc. manuellt? Hender det hjelper, dersom basestasjonen er treig med å sende ut "beacons". Evt. kan du ta "sudu iwlist scanning" EDIT: leif Endret 17. april 2008 av kyrsjo Lenke til kommentar
Sn3ipen Skrevet 18. april 2008 Forfatter Del Skrevet 18. april 2008 (endret) Takker for svar men jo jeg har prøvd å koble til manuelt både i NM og i terminalen uten at den fant noe:( Jeg har et par Live CD-er av forskjellige distroer liggende som jeg tenkte på å teste ut bare for å se om det kan være noe galt med min installasjon. Alt må prøves selv om det bare er et par dager jeg sist koblet meg opp til et annet trådløst nett. Holder på å bli gal av Windows nå. Er over et år siden jeg sist bootet opp Windows for å gjøre annet enn å spille så det første som skjedde er jo selfølgelig at det er en million opdateringer som alle sammen krever at jeg må restarte maskinen etter tur og siden jeg har veldig begrenset Windows partisjon på laptopen går alt i sirup. Endret 18. april 2008 av sn3ipen Lenke til kommentar
Sn3ipen Skrevet 21. april 2008 Forfatter Del Skrevet 21. april 2008 Jeg søkte etter netverket i Terminalen og der fant den nettverket men det er en "Ø" i navnet. Men den er blitt gjort om til et "?" så jeg er ikke helt sikker på hva jeg skal skrive som essid? Har prøvd flere kombinasjoner men ingenting funker:( Så jeg må nokk snakke med systemansvarlig neste gang vi går til "hjemmehavnen". Hadde ikke tenkt på at det kunne vært ø'en før nå. Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Har brukt nettet hos foreldrene mine på den bærbare med Ubuntu 7.10 et par ganger. Men der er det ikke passord i det hele tatt (langt oppe i skogen, så det er ikke så farlig) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå