AtleBer Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Hey, jeg er ikke kjempe flink med pc og internett, men vet så mye som at jeg har et problem. Når jeg bruker msn hender det at det logger ut og inn igjen. Da jeg bruker skype hender det at jeg discer ut av samtalen. Da jeg bruker ventrilo hender det at jeg connecter inn og ut av servern opp til flere ganger. Da jeg ser på ting på nettet som stream'er slik som youtube skjer det ofte at det bare steamer en liten del så stopper det. og verst av alt, da jeg spiller warcraft 3, discer jeg rett ut av spillet. Det virker nesten som nette mit bare hopper av i 2 sec. Jeg har ADSL telenor, nette mitt er bra nok, laster ned fort, lagger aldri, og scora bra på den nett testen her på hardware. Grunnen til at alt dette skjer tror jeg er rutern jeg har. det er en phillips ruter. kan det være noe galt med portene mine? Takk for alle svar! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Godt mulig det er router som er litt crappy. Bruker du bittorrent så kan forklaringen ligge der. Alle routere har en øvre grense for hvor mange tilkoblinger de tåler før CPU går 100%. Bruker du trådløsforbindelse til routeren kan det være Wireless Zero Config eller tilsvarende som skaper trøbbel for deg (se linken min for tips om WZC). Lenke til kommentar
AtleBer Skrevet 17. april 2008 Forfatter Del Skrevet 17. april 2008 (endret) Godt mulig det er router som er litt crappy.Bruker du bittorrent så kan forklaringen ligge der. Alle routere har en øvre grense for hvor mange tilkoblinger de tåler før CPU går 100%. Bruker du trådløsforbindelse til routeren kan det være Wireless Zero Config eller tilsvarende som skaper trøbbel for deg (se linken min for tips om WZC). Bruker uTorrent, men har uTorrent bare på om natta. Og nei, bruker ikke trådløst, har kobla opp med nettverkskabel. Men har ik så alt for mye CPU på PC-en min, tror du det er noe av forklaringen? Endret 17. april 2008 av AtleBer Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Når jeg nevner CPU så tenker jeg på den i routeren Du må sette begrensning i utorrent. Gå inn på option, preferences og sett global maximum til f.eks 40 forbindelser. Slå av og på routeren og se om problemet forsvinner. Hvor mange forbindelser en router tåler er avhengig av CPU, minne og firmware i routeren. Lenke til kommentar
AtleBer Skrevet 17. april 2008 Forfatter Del Skrevet 17. april 2008 Den var på 200, satt ned på 40 håper den funker. tusen Takk! Btw vil detta gjøre at utorrent ik får ta så mye av nette som det har gjort før? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Dette handler om antall samtlige forbindelser. Hva som blir resultatet hastighetsmessig vil variere etter hvor mye du og andre har kapasitet til. Egentlig så holder det med en forbindelse bare han i andre enden har kraftig nok linje. Hvis alle du deler med har bare 1kbs så vil du få redusert hastigheten kraftig pga færre delere. Virkeligheten ligger nok et sted i mellom ytterpunktene. Skal du ha maksimalt resultat lønner det seg å redusere upload til ca 70% av maks kapasitet. Lenke til kommentar
AtleBer Skrevet 19. april 2008 Forfatter Del Skrevet 19. april 2008 Hmm, det ser ik ut til å funke...har samma problemene nå også Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 (endret) Sett ned til 10 og se om det hjelper. De dårligste routerne konker ut på noen få tilkoblinger. Skal du ha stabilitet så kan du skaffe deg en router som tåler juling. Hvis du følger nettverkslinken min under så er det en liste over routere som er testet. De beste tåler rundt 200 samtlige tilkoblinger. Endret 19. april 2008 av la7dfa.com Lenke til kommentar
AtleBer Skrevet 20. april 2008 Forfatter Del Skrevet 20. april 2008 ok, prøver det en ting jeg lurer på, hvordan kan uTorrent gjøre noe med nette da jeg ik har det skrudd på? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 (endret) Hvis utorrent er helt avslått så skal det selvsagt ikke ha noen påvirkning på router. Det eneste er hvis det har gjort router ustabil tidligere. Slår du av og på routeren (+ evt routermodem) og ikke starter programmet så har du renset bort alle påvirkninger. EDIT: Det er forresten nok at utorrent er på slått med alle torrenter stoppet for å krasje en svak router! Årsaken til dette er trolig at den driver og sjekker forbindelser eller får forespørsler fra nettet uansett. Endret 20. april 2008 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå