Gå til innhold

3G dekning med MTU

Anbefalte innlegg

Har nettopp fått portert over ett nummer til MTU. Trodde ikke jeg skulle få 3G dekning da det står "MTU tilbyr foreløpig ikke 3G-dekning" på hjemmesiden deres. Men jeg får likevel 3G dkening (telenor dekning). Er det slik for alle? Da brude jo MTU oppdatert hjemmesiden sin.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har nettopp fått portert over ett nummer til MTU. Trodde ikke jeg skulle få 3G dekning da det står "MTU tilbyr foreløpig ikke 3G-dekning" på hjemmesiden deres. Men jeg får likevel 3G dkening (telenor dekning). Er det slik for alle? Da brude jo MTU oppdatert hjemmesiden sin.

Her har du nok ikke satt deg ordentlig inn i MTU.

MTU sitt eget nett er knapt utbygd. De oppgir selv å kun ha grei dekning i deler av Oslo, Drammen, Bergen og Stavanger.

Du sier du har 3G ved Telenordekning, MTU oppgir stive priser om du bruker 3G i Telenornettet.

Ulempen med MTU er at du aktivt selv må følge med om du er på MTU sitt nett eller Telenor.

Tipper en del MTU kunder vil få ubehagelige prisoverraskelser etterhvert.

3G bruk er gratis i MTU sitt nett, og det er det svært få som får brukt. Oftest er det Telenor-nett og da er 3G prisene stive. Dette har du samtykket til, så MTU har sitt på det rene her.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Her har du nok ikke satt deg ordentlig inn i MTU.

MTU sitt eget nett er knapt utbygd. De oppgir selv å kun ha grei dekning i deler av Oslo, Drammen, Bergen og Stavanger.

Du sier du har 3G ved Telenordekning, MTU oppgir stive priser om du bruker 3G i Telenornettet.

Ulempen med MTU er at du aktivt selv må følge med om du er på MTU sitt nett eller Telenor.

Tipper en del MTU kunder vil få ubehagelige prisoverraskelser etterhvert.

3G bruk er gratis i MTU sitt nett, og det er det svært få som får brukt. Oftest er det Telenor-nett og da er 3G prisene stive. Dette har du samtykket til, så MTU har sitt på det rene her.

Ikke si jeg ikke har satt meg inn i det. Jeg vet utmerket godt hva MTU er. Og vet at de benytter seg av det gamle Teletopia(?) nettet. Og at dem roamer på Telenor, såkallet nasjonal roaming, på samme måte som Onecall benytter seg av MobileNorway (tele2 & network norway) og roamer på netcom (fra høsten telenor)

Men det står sort på hvitt at MTU ikke tilbyr 3G på hjemmesiden deres. Det kan tolkes på to måter

1) MTU kan ikke tilby 3G hverken i eget eller i Telenors nett

2) MTU nettet tilbyr ikke 3G. "MTU (nettet) Tilbyr ikke 3G, men det er mulig å roame på Telenors 3G nett".

Jeg oppfattet det som alternativ 1. At MTU ikke tilbyr 3G, hverken via eget eller Telenors nett. Akkuratt som Onecall ikke tilbyr 3G hverken i mobileNorway eller Netcom sitt nett. Dessuten ser jeg ikke at 3G priser via Telenor sitt nett er nevnt på MTU sine hjemmesider. Hvor har du funnet dem.. ?

Lenke til kommentar
Ikke si jeg ikke har satt meg inn i det. Jeg vet utmerket godt hva MTU er. Og vet at de benytter seg av det gamle Teletopia(?) nettet. Og at dem roamer på Telenor, såkallet nasjonal roaming, på samme måte som Onecall benytter seg av MobileNorway (tele2 & network norway) og roamer på netcom (fra høsten telenor)

Det var dårlig av meg å komme med påstand om at shaaland ikke har satt seg inn i dette, da jeg ikke hadde grunnlag til å hevde noe slik så klart.

Noen som vet noe om utbyggingsplanen til MTU, i tidsperspektiv ? Er spent på når Hønefoss og Fredrikstad kommer på dekningskartet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...