Leeson Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Det er på tide med oppgradering på pc'en. Er egentlig ganske fornøyd med pc'en, men hovedkortet har ikke RAID, prosessoren er litt treig og det er alt for lite ram. Så her må det forbedringer til. Er egentlig ganske grønn når det kommer til å finne ut hvilke deler som er best og passer sammen, så jeg håpet dere kunne hjelpe meg litt. Oppgraderingen min har et budsjett på 6000. Har egentilig ikke så mange krav til komponentene bortsett fra at hovedkortet må ha RAID(må ha plass til diverse hardisker, DVD-ROM og CD-brenner). Lurer på om jeg skal gå for intel denne gangen. Takk for alle svar Mvh, Leeson Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Abit IT7 Max2 V2, kr 1546 (Bare et eksempel, men jeg vil tro det er et bra kort) P4 2.53, kr 1956 Twinmos PC3200 512MB m/winbond, kr 796 Totalt kr 4302 Lenke til kommentar
Leeson Skrevet 3. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2003 Takk for svar. Ser bra ut det, likte prisen Fint at du satte opp linker, har hatt problemer med å søke på komplett etter hardware som har blitt anbefalt her før. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Ville spart noen kroner på hk ved å gå for abit be7-raid e.l. og byttet til P4 2,66 for prisforskjellen, ettersom 2,66'n er en svært god overklokker (dvs 3 ghz med boxed vifta burde være lett). enig i valget av ram Hvis maskinen skal brukes til spill hadde jeg gått for et ati radeon 9700 skjermkort også Lenke til kommentar
leifkris Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Hvis du i utgangspunktett er fonøyd med det HK du har kan du jo bare kjøpe en RAID-kontroller. Lenke til kommentar
Leeson Skrevet 5. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2003 Dette er sikkert et dumt spørsmål, men har ikke Abit IT7 Max2 V2 en printer port? Hadde vært greit å kunne bruke printeren. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Hvis det er parallellporten du sikter til så ser det dårlig ut. Jeg sjekket på ABIT sine sider og kunne ihvertfall ikke se noen parallellport. Lenke til kommentar
Leeson Skrevet 5. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2003 Jeg regner med at ABIT sine hk også kan brukes med printere, ville vært rart at de skulle glemme noe slikt. Noen som vet hvordan jeg skal bruke printeren min på dette hk'et? Lenke til kommentar
Jon A. Feet Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Tosker Abit har ikke glemt Paralellporten..... De har ganske enkelt 2 Hovedkort de ikke har parallel/seriell porter på... disse hovedkortene er Abit IT7 MAX serien og AT7 MAX serien (forskjellen er IT7 til intel og AT7 til AMD). Lenke til kommentar
Leeson Skrevet 5. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2003 Tosker Abit har ikke glemt Paralellporten..... De har ganske enkelt 2 Hovedkort de ikke har parallel/seriell porter på... disse hovedkortene er Abit IT7 MAX serien og AT7 MAX serien (forskjellen er IT7 til intel og AT7 til AMD). Kan du da peke meg i rettningen av et godt hk i samme prisklasse, med RAID og parallel portert som passer til prosessoren og RAM'en nevnt i post #2? Og ikke mobb, sa i post #1 at jeg var newbie. Lenke til kommentar
Leeson Skrevet 5. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2003 La merke til at det var en usb port bak printeren min(HL1240 Brother) i tilleg til en parallel port. Kan jeg bruke usb porten til å koble med pc'en på samme måte som parallel porten? I såfall trenger jeg ikke å lete etter et annet hk enn den nevnt i post#2. EDIT: Vil jeg da eventuelt kunne bruke denne usb kabelen? Lenke til kommentar
Jon A. Feet Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Du vil da kunne bruke den usb kabelen ja, kan og anbefale de hovedkortene (har slikt selv (AT7 MAX2)) og er meget fornøyd Lenke til kommentar
Leeson Skrevet 10. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2003 Errr.. har flere dumme spørsmål. Abit IT7 Max2 V2 har 2 vanlige IDE kontrolere. Den har også 2 SATA kontrolere. Kan jeg sette f.eks en vanlig IDE harddisk eller en CD-ROM på en SATA kontrol med en IDE kabel? Eller må jeg ha spesiel kabel, eller er ikke dette mulig i det hele tatt? Lenke til kommentar
Pete²ºº² Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Du kan, men da må du ha en adapter (asså "SATA inn" og IDE ut..) Er ikke sikker på om det finnes kabel, boks eller switch (som RGB til SCART for de som vet hva det er...), men jeg ser etter en link j kan slenge ut her... :wink: Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Abit NF-7 v.1,2 XP 2400+ TwinMOS 512MB DDR PC3200 m/Winbond Totalt kr. 3283,- Ikke så dumt å invistere i en skikkelig kjøler. Alpha PAL8045 er en god kjøleribbe. Oppå den fester du en Papst 26db hvis du vil ha en PC med moderat lydnivå (tenkte på 19db viften men den var ikke på lager) eller en Papst 37db med en Zalman Fanmate hvis du vil overklokke. Priser for kjøling: Alpha PAL8045: 420,- Vifte (lik pris på de to): 155,- Zalman Fanmate: 39,- Lenke til kommentar
Pete²ºº² Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 hehe...aldri hørt om 215MB brikker :wink:, du mente nok 512? Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 hehe...aldri hørt om 215MB brikker :wink:, du mente nok 512? Ha? Skrev ikke feil jeg Lenke til kommentar
Leeson Skrevet 10. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2003 Med Abit IT7-MAX kan jeg bruke 12 IDE enheter kan jeg ikke det? Vil dette passe sammen? Abit IT7-MAX P4 2.53 Twinmos PC3200 512MB m/winbond EDIT: Til Nostradamus. Takk for kjøler tipset, men jeg pakket PC'en full med vifter på Oslolan. Lenke til kommentar
Pete²ºº² Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 hehe...aldri hørt om 215MB brikker :wink:, du mente nok 512? Ha? Skrev ikke feil jeg Hehehe...sikkert jeg som så feil :wink: (øh, not.. ) For å gjøre litt nytte av posten...åss'n bytter man nick? skjer ingenting når jeg byter i profil.. Lenke til kommentar
Leeson Skrevet 10. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2003 Hehehe...sikkert jeg som så feil :wink: (øh, not.. ) For å gjøre litt nytte av posten...åss'n bytter man nick? skjer ingenting når jeg byter i profil.. Takk for at du holder deg til topic :wink: Tror ikke du kan byttte nick, hadde blitt veldig vanskelig å følge med på hvem som var hvem. /On topic Er som nevnt tidligere helt grønn( og litt paranoid på at tingene ikke passer sammen når jeg får de hjem) når det kommer til hardware. Rimelig sikker på at hk og cpu passer sammen, men RAM'en lurer jeg på om passer. Noen som vet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå