Gå til innhold

Oppgradering av Hovedkort, CPU og RAM

Anbefalte innlegg

Det er på tide med oppgradering på pc'en. Er egentlig ganske fornøyd med pc'en, men hovedkortet har ikke RAID, prosessoren er litt treig og det er alt for lite ram. Så her må det forbedringer til.

Er egentlig ganske grønn når det kommer til å finne ut hvilke deler som er best og passer sammen, så jeg håpet dere kunne hjelpe meg litt. Oppgraderingen min har et budsjett på 6000. Har egentilig ikke så mange krav til komponentene bortsett fra at hovedkortet må ha RAID(må ha plass til diverse hardisker, DVD-ROM og CD-brenner). Lurer på om jeg skal gå for intel denne gangen.

Takk for alle svar

Mvh,

Leeson

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville spart noen kroner på hk ved å gå for abit be7-raid e.l. og byttet til P4 2,66 for prisforskjellen, ettersom 2,66'n er en svært god overklokker (dvs 3 ghz med boxed vifta burde være lett). enig i valget av ram ;) Hvis maskinen skal brukes til spill hadde jeg gått for et ati radeon 9700 skjermkort også ;)

Lenke til kommentar
:lol:  Tosker  :lol:  

Abit har ikke glemt Paralellporten.....

De har ganske enkelt 2 Hovedkort de ikke har parallel/seriell porter på...

disse hovedkortene er Abit IT7 MAX serien og AT7 MAX serien (forskjellen er IT7 til intel og AT7 til AMD).

Kan du da peke meg i rettningen av et godt hk i samme prisklasse, med RAID og parallel portert som passer til prosessoren og RAM'en nevnt i post #2?

Og ikke mobb, sa i post #1 at jeg var newbie.

Lenke til kommentar

La merke til at det var en usb port bak printeren min(HL1240 Brother) i tilleg til en parallel port. Kan jeg bruke usb porten til å koble med pc'en på samme måte som parallel porten? I såfall trenger jeg ikke å lete etter et annet hk enn den nevnt i post#2.

EDIT: Vil jeg da eventuelt kunne bruke denne usb kabelen?

Lenke til kommentar

Abit NF-7 v.1,2

XP 2400+

TwinMOS 512MB DDR PC3200 m/Winbond

Totalt kr. 3283,-

Ikke så dumt å invistere i en skikkelig kjøler. Alpha PAL8045 er en god kjøleribbe. Oppå den fester du en Papst 26db hvis du vil ha en PC med moderat lydnivå (tenkte på 19db viften men den var ikke på lager) eller en Papst 37db med en Zalman Fanmate hvis du vil overklokke.

Priser for kjøling:

Alpha PAL8045: 420,-

Vifte (lik pris på de to): 155,-

Zalman Fanmate: 39,-

Lenke til kommentar

Hehehe...sikkert jeg som så feil :wink: (øh, not.. :D)

For å gjøre litt nytte av posten...åss'n bytter man nick? skjer ingenting når jeg byter i profil..

Takk for at du holder deg til topic :wink:

Tror ikke du kan byttte nick, hadde blitt veldig vanskelig å følge med på hvem som var hvem.

/On topic

Er som nevnt tidligere helt grønn( og litt paranoid på at tingene ikke passer sammen når jeg får de hjem) når det kommer til hardware. Rimelig sikker på at hk og cpu passer sammen, men RAM'en lurer jeg på om passer.

Noen som vet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...