Gå til innhold

Jeg bare lurer på om noen som har openoffice eller Office vil ha noen problemer med å lese et dokument fra Microsoft Works som jeg sender dem?


Anbefalte innlegg

Lurer på dette pågrunna Fronter dag som vi har på Mandag. Regner med at noen som går på ungdomskolen vet hva det er. På Fronter dagen skal vi sitte hjemme å gjøre oppgaver på PC-en og deretter levere oppgavene på Fronter, men det jeg lurer på er om Lærern min som har OpenOffice eller Office vil ha noen problemer med å lese et Works dokument på PC-en sin?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei,

jeg selv har en del works dokumenter ( fra tidliger, som er brennt på en cd ) som jeg bare kan åpne med works, bruker til vanlig openoffice.

så jeg må ha works innstallert.

 

de finnest sikkert en måte å åpne disse f.e. med openoffice men jeg har ikke bryd så mye om det.

 

lykke til

Lenke til kommentar
Worksdokumenter er ille. Du kan som hovedregel regne med at ingen andre enn deg selv kan åpne dem.

 

Helst skal du lagre som et mer generelt format fra Works (rtf, html, text... ) eller overveie å gjøre pyntinga i OpenOffice.

 

Beste hilsen Harald

Sp jeg kan lagre dokumentet i et annet format? Eller må jeg laste ned OpenOffice?

Lenke til kommentar

Jeg virkelig husker ikke, har ikke hatt Works på en del år. Men jeg vil tro Lagre Som-dialogen inneholder filformatene RTF rik tekst og HTML. Disse kan du levere fra deg eller åpne i OO for pynt og dill.

 

Nå sier du ikke om vi snakker regneark eller tekstbehandling eller hva, så jeg gjetter på tekst. Snakker vi regneark bør du over på OpenOffice eller Excel. Regneark er alvor.

 

Beste hilsen Harald

Lenke til kommentar
Jeg virkelig husker ikke, har ikke hatt Works på en del år. Men jeg vil tro Lagre Som-dialogen inneholder filformatene RTF rik tekst og HTML. Disse kan du levere fra deg eller åpne i OO for pynt og dill.

 

Nå sier du ikke om vi snakker regneark eller tekstbehandling eller hva, så jeg gjetter på tekst. Snakker vi regneark bør du over på OpenOffice eller Excel. Regneark er alvor.

 

Beste hilsen Harald

Det er skrive dokument, men da laster jeg ned OpenOffice og bruker det på Fronter dagen. Alle skole pc'ne på skolen har OpenOffice så da blir det værtfall ikke noe problem for lærern og åpne dokumentet etter jeg har levert det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...