Hotel Papa Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Hello my fellow forumbrukers! Lurer på en ting her. Er det en menneskerett å få gå på do? Vi hadde engelsk tentamen i dag, og det er null stress med utfølgning og alt det der. Men hva hvis man ikke må på do når det er utfølgning, men må no skikkelig på do en stund etter utfølgningen? Jeg opplevde det i dag. Siste dotur var 11:00, og jeg følte absolutt ingen trang for å gå på do, men sirka 30min etterpå så kjente jeg at blæra begynte å bli ganske full. Holder meg 30min til, og da er det sirka 1t igjen av tentamen, men merker da at jeg virkelig MÅ på do og spør pent om jeg kan få besøke dassen. Svaret er da et surt nei, og et 'pleaaaaase???' hjelper ikke for fem øre. Jeg var da kommet på den siste oppgaven, og følte at den ble besvart så utrolig dårlig fordi jeg hele tiden måtte fokusere på ikke å... ja du vet.. Mistet all konsentrasjon, og rabla ned noe brennkvikt så jeg kunne levere og gå ut på do. Vet jeg kunne gjort det mye bedre på den oppgaven, men shit happends. Hva mener dere? Hvis man må skikkelig mye på do, bør man så få lov? Lurer litt på hva vakten hadde sakt hvis jeg tissa på meg, var søren meg ikke langt unna Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Eg syns du skulle pissa på deg! Det kunne skapt revolusjon rundt dette temaet, og lærarane hadde truleg late elevane gå på do når dei måtte i framtida. Neste gong so gjer du det i rein protest! For å gå på do når ein må, er absolutt ein menneskerett. Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Det er ikke bra for systemet og holde seg for lenge , hverken bak eller foran :!: Lærere elsker og gi elevene sine begrensninger, gjerne nekte dem ting som å gå på do under prøver. Mye pågrunn av at mange lærere er noen skapfascister , som kjenner det napper i kuken når de føler de har overmakt mot elevene. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 (endret) Når ein er 10 år så bør ein tillate do-gåing, når ein går på vidaregåande så skal ein vere flink nok til å kunne kontrollere slike ting sjølv. Så ein kan nok ikkje påkreve dobesøk til ei kvar tid når det er lagt opp til faste doperioder iløpet av prøven. I tillegg er det begrensa kor mange gonger ein vanlig person går på do iløpet av 6-7 timer. Diverre ingen medynk her i gården. Edit: Når det gjelder lærere som skapfasister, dei mest åpenbare grunnane til denne strukturen er 1) Skulen har ikkje penger til å ha full vaktbesetning då foreldra snyter på skatten 2) Ungane eig ikkje oppdragelse frå heimen og rek ut og inn av klasserommet som om dei er ein gjeng 5åringer. Endret 17. april 2008 av Jankee Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 17. april 2008 Forfatter Del Skrevet 17. april 2008 Det er ikke alle som kan pisse på kommando heller, og må man ikke på do så må man ikke på do. Min erfaring er at mye kan endre seg over kort tid, og drikker man mye i løpet av en dag så går man oftere på dass, særlig nå som det blir varmere. Greit at man har større ansvar når man er eldre, men det må da være grenser? Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Mange lærere har tydeligvis ikke urinblære og vet ikke hvor jævlig det er å sitte å holde igjen Var en film som hadde med akkurat dette temaet , husker ikke navnet nå. kansje noen andre vet hvilken film jeg mener? En guttunge har blitt pushet av faren sin til og være med på et spørreprogram på tv, der barna spiller mot de voksne og omvendt Hvertfall, guttungen får ikke gå på do før sendingen , en dame nekter han regelrett og gå på do. Han må pent vente til etter Tiden går og guttungen gjør det knall i spørreprogrammet sammen med vennene, mens han blir stadig mer pissatrengt Til slutt klarer han ikke mer og pisser på seg i stolen , fra og med da svarer han ikke på et eneste spørsmål men prøver bare og skjule at han pissa seg ut. Noen merker det og det blir totalt kaos, alle kjefter på han og spørr hvorfor han gjorde det! Dette er selvfølgelig bare en liten bit av handlingen, men synes det passet bra inn i dette innlegget Lenke til kommentar
Balsfjord Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Om man i løpet av en time går fra "må ikke på do" til "holder på å pisse i buksa" så er det et godt råd å roe ned på brusdrikkinga mens man har tentamen.. Lenke til kommentar
Nagel Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Om man i løpet av en time går fra "må ikke på do" til "holder på å pisse i buksa" så er det et godt råd å roe ned på brusdrikkinga mens man har tentamen.. Jeg forstår trådstarter slik at tentamen varte til kl. 13, men at luftingen stanset kl. 11, slik at ingen kan gå på do de to siste timene. Etter mitt syn er en slik ordning under enhver kritikk, og trådstarters spørsmål bør tas seriøst. Det er svært individuelt hvor ofte man må gå på do - ikke minst varierer det hvor mye man drikker. Jeg tror neppe det er brudd på noen konvensjon at man ikke kan gå på do i to timer - man bør nok spare påstander om krenkelser av menneskerettigheter til de litt mer graverende tilfeller. Det ville ikke forundre meg hvis to timers toalettforbud (i realiteten gjerne mer, siden det tar litt tid å levere oppgaven også), er i strid med opptil flere av bestemmelsene i utdanningsloven kapittel 9a. Se særlig § 9-2a. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 18. april 2008 Forfatter Del Skrevet 18. april 2008 Om man i løpet av en time går fra "må ikke på do" til "holder på å pisse i buksa" så er det et godt råd å roe ned på brusdrikkinga mens man har tentamen.. Vel, for å fungere så må jeg drikke mye væske, og drikker kun vann på heldagsprøver. Hadde allerede vært på toalettet under den første "pausen". @Nagel: Det fungerer slik at tentamen, heldagsprøven, starter 0800. Første luftetur starter ca. 09:50 og varer til de som vil ut, har fått en tur ut. Så går det en liten stund til neste luftetur starter, noe den gjør rundt 10:50. Etter at man har vært ute da, må man vente til 1300, med mindre man leverer før. Lenke til kommentar
Balsfjord Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Jeg forstår trådstarter slik at tentamen varte til kl. 13, men at luftingen stanset kl. 11, slik at ingen kan gå på do de to siste timene. Etter mitt syn er en slik ordning under enhver kritikk, og trådstarters spørsmål bør tas seriøst. Det er svært individuelt hvor ofte man må gå på do - ikke minst varierer det hvor mye man drikker. Hvis man vet at man ikke får gå på do i løpet av to timer, så er det kanskje en ide å drikke mindre da? Forøvrig bør en person over 10 år klare å holde seg i et par timer. Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Jo , forøvrig skal en over 10 år kunne det. men det er også begrenset på hvor mange liter en ungdom eller voksen klarer og holde på. Begynne å bevege seg med sprengblære er vondt og risky, derfor er det bedre å gå på do før man får sprengblære. Hahaha, ser for meg hvor flaut det hadde vært og pissa på seg under en tentamen eller eksamen Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Når ein er 10 år så bør ein tillate do-gåing, når ein går på vidaregåande så skal ein vere flink nok til å kunne kontrollere slike ting sjølv.Så ein kan nok ikkje påkreve dobesøk til ei kvar tid når det er lagt opp til faste doperioder iløpet av prøven. I tillegg er det begrensa kor mange gonger ein vanlig person går på do iløpet av 6-7 timer. Diverre ingen medynk her i gården. Edit: Når det gjelder lærere som skapfasister, dei mest åpenbare grunnane til denne strukturen er 1) Skulen har ikkje penger til å ha full vaktbesetning då foreldra snyter på skatten 2) Ungane eig ikkje oppdragelse frå heimen og rek ut og inn av klasserommet som om dei er ein gjeng 5åringer. Noen av oss kan ikke drite/pisse på ordrer fra noen som tror de har kontrollen. Jeg har faste rytmer om når jeg gjør det eller det. Rundt frokosttid (07:00-08:00), før lunsj (11:30), og de neste gangene ikke før klokken nærmer seg 18:00. Går det under noen av tidene, da hjelper det ikke samme hva. Går det over tidene så går det galt (for meg...) På ungdommskulen så hadde vi "do-vakter" som passet på elevene om noen av dem måtte "ute en tur". Desse var innom ganske ofte, og den ordningen var grei for alle! Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 På matte tentamen før jul måtte jeg også veldig mye på do og læreren min nektet. Endte med at jeg måtte betale 20 kroner for å bytte med en i klassen. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Når vi hadde tentamen på ungdomsskolen gikk vi på do når det passet oss, ingen lærere fulgte etter oss heller Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Når vi hadde tentamen på ungdomsskolen gikk vi på do når det passet oss, ingen lærere fulgte etter oss heller Vi har heller ikke lærer, men vi kan bare være ute en og en. Lenke til kommentar
Balsfjord Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Tenk så mange problemstillinger du vil få senere i livet, hvis dette er et stort problem akkurat nå. Det er helt utrolig hvor mye dritt folk skal klage over. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Piss på deg for faen, midt inn i klasserommet.. Hadde jeg gjort ihvertfall. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Hvis ikke jeg husker feil, heter filmen Magnolia Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Ja Caze Magnolia het den , anbefales forøvrig til de som ikke har sett den. Handlingen er mer en bare en superklok guttunge som pisser på seg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå