Gå til innhold

Spørsmål vedrørende finne data i excel

MrVilla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tusen takk for svar !

Jeg var nok litt kjapt ute med å slette rader ettersom jeg faktisk benyttet informasjon i de radene. Ikke særlig lurt å skrive funksjon for å kopiere informasjon fra f.eks a3 opp til B1 og så etterpå slette rad 3...hehe

Kanskje jeg bare skal gi blaffen i å slette rader og heller ta den jobben som det kommer.

Jeg har brukt VLOOKUP for å finne en verdi i en kollonne og gi meg verdien i en gitt kollonne bortenfor, men hva hvis jeg også skal to rader ned? Finnes det en funksjon som kombinerer begge deler?

Lenke til kommentar

Du er en ivrig og søkende sjel, hatten av for det. Men du går rett på oppgaver for viderekomne helt alene, og det er ingen "gjør sånn"-svar der uten veldig detaljert informasjon. Men les om og og prøv disse, og prøv så å sette sammen til det du trenger:

INDEX

MATCH

OFFSET

VLOOKUP

HLOOKUP

Veien er målet her :thumbup:

HTH. Beste hilsen Harald

Lenke til kommentar

Jeg har på følelsen av at jeg har gapt over litt mye ja, men på den annen side så har jeg allerede lært en del, så sånn sett så har det jo vært positivt.

Beklageligvis så blir det en del masing på forumet her, og det blir for dumt at jeg sitter her og gnåler om hver eneste kommando. Det er jo ikke dere som skal få til dette. ;)

Skal sjekke de kommandoene du har nevnt her og se hva jeg får til.

Tusen takk igjen for all hjelp og råd :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...