Gå til innhold

Oppleve GC-perler for første gang - anbefalinger?


Dunedain

Anbefalte innlegg

Nå som jeg endelig har skaffet meg Wii, ser jeg tilbake på GameCube og merker at jeg har gått glipp av noen perler der. Og siden Wii ikke har for mye bra på markedet for tiden, tenkte jeg at jeg kanskje måtte skaffe meg ett par av disse titlene.

 

De jeg i hovedsak tenker på, er:

#Super Mario Sunshine

#Wind Waker med Ocarina of Time

#Luigi's Mansion

 

Andre som har streifet meg, er:

#Starfox Adventures

#Paper Mario II

 

Hva syns folket om disse titlene? Verd å skaffe seg?

Må innrømme jeg er en liten Mario-fan og har aldri prøvd Zelda, men det skal jeg ordne nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av de du har nevnt er: Super Mario Sunshine, Zelda og Paper Mario virkelig must haves. Resten er ikke like bra som de over.

 

I tillegg har du mange andre spill som du burde skaffe; Metroid Prime 1 og 2, Animal Crossing, Resident Evil 1(remake) og Zero, Eternal Darkness, F-Zero GX, Harvest Moon a wonderful life, Super Smash Bros Melee, Pikmin, Star Wars Rouge Leader, Star wars Rebel Strike Osv..Du har også den Zelda pakken med: OOT, MM, Zelda 1 og Zelda 2 da :p

 

Dette er bare for å si de jeg mener er utrolig gode spill ;)

Endret av master_al
Lenke til kommentar

Du har en del perler å gå gjennom:

- Pikmin/Pikmin 2

- Star Wars Rogue Squadron II: Rogue Leader

- Star Wars Rogue Squadron III: Rebel Strike

- Waverace Bluestorm

- F-Zero GX

- Metroid Prime

- Metroid Prime 2: Echoes

- Resident Evil Remake

- Resident Evil 4 (Wii-utgaven er bedre)

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Takker for mange og kjappe svar :)

 

Master-al:"Du har også den Zelda pakken med: OOT, MM, Zelda 1 og Zelda 2" - aldri hørt om den. Hva heter den?

Smash Bros Melee tenkte jeg å overse, siden jeg skal ha Brawl. Samme med Double Dash.

 

TCi: Resi 4 virker stilig, men litt lettskremt, så er ikke sikker på denne ennå :p

Pikmin, åssen spill er det?

 

Teletubbikid: Star Fox Adventures virker kos. Rare-spill, hvis jeg husker rett. Fare for dette skaffes.

 

Ingen som kan anbefale Luigi's Mansion? :p

Lenke til kommentar

Liker du å bli skremt litt kan jeg anbefale det siste, ekte Resident Evil spillet på det sterkeste. (RE: Zero, selvsagt). Ellers er Super Mario Sunshine meget bra, men litt forskjellig fra resten da du har en vanntank og spyler vann på alt mulig for å vaske bort søl, drepe fiender og så videre. Vet det høres teit ut, men det er jo Mario. Så lenge det er et "ekte" Mario-spill har jeg ennå til gode å bli skuffet. Mario Party, Mario Strikers Charged Football, Mario RPG og slikt tull blir jo noe helt annet.

Har ikke prøvd Paper Mario II på GameCube, men har Super Paper Mario på Wii. Bortsett fra den siste verdenen er det et av de morsomte spillene jeg har spilt på mange år. Har Paper Mario II den samme humoren vil det være genialt, men mangler den blir det bare et tilfeldig spill i mengden. Men har som sagt ikke prøvd det ennå.

Lenke til kommentar

Står heilhjertet bak Super Mario Sunshine, Paper Mario 2, Zelda: Wind Waker, Star Fox Adventures og begge Metroid-spela som must-have-spel. Spesielt Zelda og Metroid.

 

Luigi's Mansion var absolutt artig med plenty nostalgiske godgrep rundt seg, og ein original kontrollmetode. Får du tak i det for rundt hundreogfemtilappen, go for it. :)

 

Ellers, om du liker litt Final Fantasy og anime-grafikk kan eg anbefale Tales Of Symphonia på det varmeste, eit både langt og episk spel med litt tøysegrafikk men veldig bra historie.

 

Ei oversett perle av eit spel eg MÅ nevne er Beyond Good And Evil, som også finnes til PS2 og XBOX. Herlig historie, kongebra gameplay og nydelig grafikk.

Endret av sagosen
Lenke til kommentar

- Zelda: The Wind Waker

- Zelda: Four Swords Adventures

- Metal Gear Solid 1 - remake

- Resident Evil 0

- Resident Evil 1 - remake

- Eternal Darkness

- F-Zero GX

- Tales of Symphonia

- Metroid Prime 1

- Metroid Prime 2

- Super Smash Bros Melee

- Killer 7

- Final Fantasy CC

- Paper Mario 2

- Super Mario Galaxy

- Mario Kart DD

- Super Mario Sunshine

Lenke til kommentar
Ingen som har nevnt Metroid Prime 1 og 2? :ohmy: Disse er jo også et must :)

 

Og som nevnt over så er Starfox Adventures et helt fantastisk spill ja :love:

 

Og selvsagt Super Smash Bros Brawl og Mario Kart Double Dash ^^

 

Brawl er ikke til GC; du mener kanskje Melee?

 

Ja mente Melee selvsagt ^^

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Vil utheve to av spillene som -kai- nevnte: Final Fantasy: Crystal Chronicles, og Legend of Zelda: Four Swords Adventures.

 

Begge disse har den spesielle egenskapen at de er beregnet på å bli spilt med GameBoy Advance, og aller helst 4 stykker. Og de har også det til felles at de er to av de beste spillene som kom ut på Gamecube, men pga at de trenger en GBA til GC link kabel for hver GBA til litt over hundrelappen per stk (kan spilles uten GBA, men bare i enspiller, og mister mye av opplevelsen da) så var det nesten ingen som spilte dem. Jeg, derimot, hadde tilgang på 4 GBAer og skaffet link kabler, og jeg kan ikke få anbefalt disse spillene høyt nok til andre som har denne muligheten.

 

Spesielt Final Fantsy: Crystal Chronicles, et action-RPG med realtime kamper og vanvittig grafikk til Gamecube å være, og er i tillegg ekstremt moro i flerspiller med diverse combo-abilities og heftige bossfights.

 

Anbefaler at du hører med vennekretsen din om de har GBAer som ligger og støver. Eller gjør som meg og kjøper brukte :p (fikk to stykker til et par hundre kroner hver)

Endret av Stylpe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...