Gå til innhold

Fengselstraff for "anoreksisider"

Anbefalte innlegg

Var litt usikker på om denne hørte til her eller i helse-delen.

Er det feil kan den sikkert bare flyttes :)

Fengselstraff for anoreksisider

Saken er at Frankrike vurderer en lov som kan gi fengselstraff til driverne av sider som "støtter" anoreksi og har råd og vink om hvordan man skal lyve til legen osv.

Synes selvfølgelig det er bra at tiltak blir gjort mot slike mennesker. Men jeg finner ikke helt det som er straffbart her.

Jeg vet det er snakk om lovendring, men da må de vel endre en hel del lover som beskytter disse sidene, ytringsfriheten generelt o.l.

Og hva med de sidene med bombeoppskrifter?

"- Det er beskjeder om død som sendes ut her, sa helseministeren ifølge Reuters."

Vi har jo eksempler fra Norge på at det er livsfarlig.

Så hvorfor bare gå ut mot disse "anoreksisidene", når det finnes så mange andre sider som også er "farlige"

Og hva så om de som driver disse sidene flytter serveren eller noe sånt til et annet land?

Da unngår de vel Fransk lovgivning da?

Vet ikke hva dere mener om dette jeg.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Jeg har hørt av noen som påstår å ha peiling at hvis man åpent forsøker og laste ned eks; the terrorist coockbook, så har man onkel på døra rimelig kjapt ...?

Edit: Den var jo dritenkel å finne ...  :(  

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Jeg har hørt av noen som påstår å ha peiling at hvis man åpent forsøker og laste ned eks; the terrorist coockbook, så har man onkel på døra rimelig kjapt ...?

Edit: Den var jo dritenkel å finne ...  :(  

Men det kan vel ha noe med det at det er ulovlig å planlegge terrorhandlinger å gjøre?

Lenke til kommentar

Alle sider som fremmer kriminell adferd burde straffeforfølges. Det er jo bare ett tastetrykk så kommer man inn på sider hvor man kan utdanne seg til kriminell omtrent. Så sånne anoreksisider burdte stenges og eieren av sida burdte straffes. Akkurat som det ynkelige "tiltaket" de gjorde med tvlinks.com gutten.. :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...