Gå til innhold

admin på skolen har blitt gal! (sint)

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg sitter på skolen, og administratoren har sperret av både diskettstasjonen, og gjort et eller annet slik at jeg ikke får brukt 123spill.no eller lastet ned flash player/java o.l (dvs ikke lastet ned direkte fra web sider)

Videre er kontrollpanelet og kjør funksjonen fjernet.

dette er VELDIG irriterende, (tastaturet har bl.a LAV repetisjonshastighet)og jeg lurte på om jeg kan endre på dette ved en enkel måte, eller om jeg må "hacke" meg inn :lol: akkurat som om jeg klarer det :grumpy:

tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

samma det vel?

fant nettopp ut (et par timer siden da ;)) at display properties er stengt, samtidig som de er låst på 60hz! Skolen dreper øya mine! (når jeg klager på flimmer er det ingen andre enn jeg som ser det :lol: )

OS er win2k professional SP1

Lenke til kommentar

Det er det som er så fett med å adminstere en server på et nettverk.

Man kan strippe tjenerene for nesten ALLE windows-funksjoner via account managern :) Og brukerene kan ikke gjøre noen ting annet enn

å godta at skolepc'n skal brukes til skoleting og ikke javaspilling og avislesing. Makt er gøy!

Evt kan du kidnappe adminstratoren, gi ham sannhetsserum og få ham til å røpe sitt login/passord og forandre kontoen din (eller sannsynligvis default-elev-kontoen)-

Det finnes nok en god grunn til at admin har gått drastisk tilverks. Da er det ikke meninga at ungene skal kunne laste ned en phet hackerting og ha alt tilbake.

Men det finnes ingen "hackertools" som bare gir deg alle privilegier tilbake. Surf hjemme istedet.

Lenke til kommentar

der jeg jobber har jeg satt max hertz til oppløsning.. standard er 1024 om det ikke er gammal skjerm da er den 800.. har også spærra java/etc.. de 2 mbitene vi har brukes til mere enn nok uten spilling :woot:

og seff har vi ikke sperra diskettstasjonen da..

Lenke til kommentar

Har hatt det samme problemet sjøl, men vi har vært heldige da...Vi har fått tak i admin passordet og evt. bruker navn... Så vi koser oss for å si det sånn... Men jeg må si at det blir litt mer CS enn 123spill.com da..

Glemmen VGS ruler :D

Lenke til kommentar
gå inn på denne siden:

http://www.pchelplive.com/modules.php?name=Downloads

og lastned den filen" D. NTFS Boot disk for password recovery/reset "

du må registerer deg for å kunne laste den ned, men det er gratis.

Med den floppy disken kan du restarte det lokale Administrator passordet.

mener du at jeg sletter admin passordet? det kan jeg jo ikke gjøre!

Skjønner ikke "restarte det lokale admin pw'et"...

Lenke til kommentar

Dersom det er mulig å boote fra CD eller diskett, kan jo det være en løsning. Bruk en CD med komplett operativsystem og all programvare du trenger (f.eks. Knoppix).

Men dersom maskinen bare booter fra "C", og BIOS-passord er satt, fungerer jo ikke dette...

LeD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...