Gå til innhold

Win XP pro og Hardisk prob.

Anbefalte innlegg

Disken min har krympet etter at jeg la inn Win xp. Disken er en IBM 20,5 G. og nå etter at xp ble lagt inn er den bare på 2002 mb. Hva har skjedd? Har også prøvd å bruke et diagnose verktøy fra IBM, DFT tror jeg det het og det ga meg ingen feilmeldinger!, brukte det også til å slette disken med! Prøvde å legge inn xp på nytt med samme resultat! Har også prøvd partition magic 7.0 som også sier at disken min ikke er større enn 2002 mb!

Under oppstart står det at disken er på 20,5 G. (bios)

Håper noen kan hjelpe!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Formatering hjelper ikke, men derimot partisjonering.

Hvis du har byttet hovedkort eller oppdatert biosen er dette promlemet, hvis ikke så fyr igang en win98 oppstart-diskett, slett alle synlige partisjoner, deretter lag nye, deretter formater en og en stasjon.

[ Denne Melding var redigert av: Sliver på 2002-01-11 07:35 ]

[ Denne Melding var redigert av: Sliver på 2002-01-11 07:35 ]

Lenke til kommentar

Mitt hovedkort er et Msi K7T pro2-a

og bios versjon tror jeg er 3.20, det står det når jeg starter brommet! og skal vist være siste versjon

Har du funnet ut noe mer angående den linken??

Er det noe i det du må flytte plass på de jumperne!?

Hvis så er: tungvint!!!

Lenke til kommentar

Det var nok jumperen som var feilplassert, nå står den på 16 logical head master. Da kunne jeg plutselig boote etter å ha utvidet partisjonen.

Jumperen var innstilt på 2 gb clip og la inn begrensningen. Prøv dette hvis du ikke allerede har gjort det! Lykke til... :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...