Gå til innhold

Er DELL-pc dårlig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
er det bare meg heller er det bare problemer med dell pcer?

 

Det er ikke deg. Dell er hell. Du må kjøpe deres spesial feks. PSU pga. de har byttet om på ett par kabler, altså lagd sin egen standard.

De har noen helt irriterende løsninger, i alle fall på de stasjonære. Har som oftest plass til kun en harddisk.

Viss hovedkortet går så må du ut med en hel del mer enn det ett vanlig (Les: Asus) hovedkort koster på feks. komplett.no.

Plastikk fancy dill dall, ivertfall ikke noe for meg.

 

:)

Lenke til kommentar
er det bare meg heller er det bare problemer med dell pcer?

 

Det er ikke deg. Dell er hell. Du må kjøpe deres spesial feks. PSU pga. de har byttet om på ett par kabler, altså lagd sin egen standard.

De har noen helt irriterende løsninger, i alle fall på de stasjonære. Har som oftest plass til kun en harddisk.

Viss hovedkortet går så må du ut med en hel del mer enn det ett vanlig (Les: Asus) hovedkort koster på feks. komplett.no.

Plastikk fancy dill dall, ivertfall ikke noe for meg.

 

:)

Dette er i laptop-kategorien. Inspiron-modeller er jeg litt skeptisk til, men Latitude-modellene ser ut som gode produkter; en kan ikke bare dra en konklusjon om hele produktlinjen fordi en har vært borti én modell i ett segment.

Lenke til kommentar
er det bare meg heller er det bare problemer med dell pcer?

Det er nok noen problemer med Dell sine maskiner. Stygge rykter skal ha det til at Acer, Lenovo, HP, Fujitsu-Siemens, Apple, Zepto, LG, Asus og Toshiba også opplever at noen PCer har problemer.

 

Forferdelige greier egentlig.

Lenke til kommentar
er det bare meg heller er det bare problemer med dell pcer?

 

Det er ikke deg. Dell er hell. Du må kjøpe deres spesial feks. PSU pga. de har byttet om på ett par kabler, altså lagd sin egen standard.

De har noen helt irriterende løsninger, i alle fall på de stasjonære. Har som oftest plass til kun en harddisk.

Viss hovedkortet går så må du ut med en hel del mer enn det ett vanlig (Les: Asus) hovedkort koster på feks. komplett.no.

Plastikk fancy dill dall, ivertfall ikke noe for meg.

 

:)

Dette er i laptop-kategorien. Inspiron-modeller er jeg litt skeptisk til, men Latitude-modellene ser ut som gode produkter; en kan ikke bare dra en konklusjon om hele produktlinjen fordi en har vært borti én modell i ett segment.

 

Sa jeg at jeg hadde vært borti kun en modell? Dog kun stasjonære jeg har vært borti, de jeg kommer på i farten er GX270 og GX150....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
er det bare meg, eller er det bare problemer med dell pcer? :hmm: forresten jeg har DELL INSPIRON 9400

 

Hadde en Dell Inspiron for en del år siden; den kjørte greit og hadde god skjerm, men etter to år begynte svakhetene å komme frem (jeg syns en PC til ca. 17 000,- burde vare litt lengre). Øvre venstre musknapp løsnet, tastaturet ble dårligere og dårligere, ene hengslen brakk, harddisken ble etterhvert SVÆRT, SVÆRT støyende, så gikk baklyset. Batteriet varte bare et par minutter da maskinen var to år gammel. Tror ikke jeg vil kjøpe Inspiron igjen.

 

Har nå en HP pavilion som er 3.5 år, og tilnærmet så god som ny. Batteriet varer fortsatt nesten 2 timer, og alt ellers er som om den var ny.

Lenke til kommentar

Supporten for vel de aller fleste norske Dell-maskinene har akkurat flyttet, så kan bli interessant å se hvordan akkurat det utvikler seg. Hva angår byggekvalitet er ikke Dell spesielt mye bedre eller verre enn andre produsenter, etter min erfaring i alle fall. Alle produsenter er uheldige og får en mandagsmodell fra tid til annen og da blir det kål, dessuten hender det at nye modeller får problemer som etterhvert utbedres med oppdateringer og man etterhvert sitter med en veldig solid maskin, så igjen; ser ikke Dell som spesielt annerledes enn de fleste produsenter på så sett. Men hva angår support som sagt er min (noe unøytrale dog) mening at Dell har hatt både bedre valgmuligheter og bedre support over hele fjøla en de aller fleste andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...