Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC starter ikke, høg "pipping", diverse problem

Anbefalte innlegg

I det siste har jeg hatt flere problem med PC. Tidligere I år har jeg måtte bytte enn harddisk, og selv om daten er relativt ny, en 'god' pc som ble kjøpt i Desember '07 har jeg hatt flere problem. Her er noen av delen jeg husker for øyeblikket:

Nvidia GeForce 8800 GTS 320MB

Seagate (baracuda?)500GB harddisk

4GB (corsair trur eg) DDR2 ram

Intel Core 2 Duo E6850

Husker ikke helt hva hovedkortet var, men det er relativt bra trur eg (2000kr klassen, allle ting passer). Både skjerm og hoved-kortet er av det derre x-noe merket. SI ifra vis dere trenger mer informasjon.

I de siste vekene har jeg opplevd automatiske avsluttning (dataen skrur seg plutselig av uten grunn), fryste skjermer (skjønt jeg kankje berre kjører mozilla med mange faner på), og trege oppstarter. I det siste har en elektriker jobbet mye på loftet der PC-en er, flere ganger har strømmen blitt tatt av før jeg har fått skrudd av PC-en, men uten om slike ting trur jeg ikkje det har skjedd noe stort i det siste. En gang, etter et strømbrudd (som angivelig ikkje var plannlagt av elektrikeren, men noe med en dårleg vaskemaskin eller noe), tok PC-en lang tid på å starte. Då jeg var komt til den andre siden etter påstart(loading boot, CD eller noe slikt trur jeg det står) tok det lang tid (ca 3-5 min, imotsetning til maks 5 sekund)og jeg restarta PC-en flere ganger før jeg ventet til den startet seg. For det meste har det vore lengre oppstarter etter det (1-2 uker siden), men idag gjekk alt til helvete.

I går var PC-en relativt grei, ingen problem trur eg (uten merkelig oppstart), men da jeg skulle skru den på idag tok det berre et par sekund med jobbing før en høg pippelyd kom ut av PC-en ( og den starter ikkje). Jeg prøvde flere restarter, og i en av ca fem restarter viste den første siden seg i et par sekund før det ble svart og PC-en lagde pippelyder. Skjønt det ikkje stod noe om skjermkabel problem etc på skjermer tok jeg noen ledninger inn og ut men det gjorde ingenting. Jævla plagsomt når PC-en er grei når du slår han av men morgenen etter funker 'n ikke. Jeg har spilt en del spill som oblivion, world of warcraft, lost planet, crysis demo på den, men i de siste vekene er den for det meste brukt til surfing og lekser, men forhåpentligvis, vis den ikke er ødelagt, kan jeg spele age of conan snart. Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du klokka den?

uansett, ta ut batteriet på hovedkortet

Har ikke klokka den selv, men kjøpte en version som var overklokka.

ta ut batteriet:) på hk-et

far min bestemte seg uten å høre på meg at han skulle reinstallere hele windows (som slettet jævlig mye -.-) så nå funker den igjen. Fortsatt uvanlig sen oppstart (1 min eller noe heller enn 5 sekund), men det går greit. Jeg trur at lignende problem kommer til å dukke opp igjen, så bør jeg ta ut (og inn igjen?) batteriet på hovudkortet neste gang? Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

Siden fredag har jeg klart å bruke PC-en, men det har vore en del kræsj (Denne PC*en som kan kjøre Crysis på medium ok kræsjer på LOst PLanet eller mens VLC spiller en (ganske stor) AVI fil.) ETter kræsjene har det tattt gjentatte forsøk på restarting før jeg har fått noe annen respons en pipping (frå hovudkortet?), men etter 5-15 restarter kommer det opp den siden med "start windows på vanlige måten" valget, og jeg kan bruke PC-en relativ normalt igjen. Men nå I dag morges, da den kræsjet, funket ikke det heller. Etter 50 forsøk får jeg ingen respons uten om pipping.

Vis det nå er hk-et som det er noe galt med,skal jeg altså ta ut batteriet? HVordan gjør jeg dette (jeg bygget ikke PC-en selv) Skal jeg skru opp PC-en, sørge for at jeg ikke får statisk elektrisitet inni PC-en, og ta ut batteriet av hk'et (klarer hk'et seg uten batteriet, eller skal jeg sjekke om det er greit og deretter ta det inn igjen?) Foresten, Hk'et er vel det store kortet inni PC-en. men hvor på det ligger batteriet? Takk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...