Robinvi Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Hei. Jeg har hatt et problem en stund der PC-en henger seg etter en stund. Dette skjer med ujevne mellomrom, men oftest minst 1-2 ganger i døynet. For eksempel kan jeg skjelden la den stå over natten uten at den har hengt seg. Det som skjer er at lyd og bilde henger seg (lyden looper ofte en liten lyd). Når dette skjer er eneste utvei å reboote maskinen ved å kutte strømmen. Er litt usikker på hva som kan være årsake. Noen som vet hva som gjør det eller har lignende problemer? Tenkte litt selv at det kunne være varme, men det skjer fortsatt om jeg åpner kabinettet og slik. Alle viftene ser ut til å fungere fint også. Kan også nevne at PC-en er relativt ny (9 mnd ca). Lenke til kommentar
Robinvi Skrevet 20. april 2008 Forfatter Del Skrevet 20. april 2008 Har sjekka litt mer rundt temperaturen, og ifølge et program ligger den på rundt 73 grader med denne prosessoren: Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Er dette en høy temperatur? CPU vifta ligger på ca 1800 RPM. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Hvilket program? Prøv med Core temp. 73 grader uten eller med last? Temp er uansett for høy, sjekk at kjøleren sitter skikkelig/monter på nytt med et nytt lag pasta. Fjern evt støv fra kjøleribben og viften. Kanskje du har dårlig luftflyt i kabinettet? Fjern støv. Lenke til kommentar
stavros Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 (endret) Ja det er ikke sikkert det er cpu som gjør det, hos meg var det skjermkortet som trengte rengjøring. Skaff deg luft på boks, slik at du kommer innimellom kjøleribber o.l. Så støvsuger du etterpå. Forresten så kunne en måte å finne ut om det faktisk er temperatur som gjør det vært å la dekselet på kabinettet være av en stund å se om det skjedde da også. Endret 20. april 2008 av stavros Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå