Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

TERMINAL. SHDSL eller ADSL

Anbefalte innlegg

Heisann. Jobben min har gått over til terminal mot en serverpark. Greit nok. Men vi har for tide 2 linjer inn hit til jobben:

2mbit SHDSL. Catch

6mbit ADSL. Ventelo

Vi bruker for tiden ADSL'en. Vil SHDSL linja være mye bedre, eller er nedhastigheten for dårlig kontra ADSL'en ?

Vi er 7-8 stk som sitter på arbeidsplassen som jobber mot Terminalen.

Lokalmaskinene våre er i DOMENET hvor Terminalene står, så de har også mappet opp diskene, samt kan koble seg direkte til EXCHANGE med OUTLOOK. Hovedsakelig skal vi jobbe på Terminal, men det finnes et par unntak.

Tips mottas ;).

I mitt hode er SHDSL løsningen, men jeg vil gjerne ha noen innspill ifra dere, om dere har noe erfaring. (de som leverer Terminal løsningen mener det blir hipp som happ).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil si det kommer litt an på uploaden på Ventelo-linjen og hvilken linje som har best SLA dersom den feiler. Ved bruk av PS-drivere og en del utskrift vil disse filene kunne bli ganske store. Da vil ADSL-linjen absolutt være en fordel, gitt at uploaden er såpass bra at man ikke opplever høy latency eller packet loss.

Dersom man ikke har dette problemet, så ser jeg ingen grunn til å ikke støtte ditt valg på sdsl.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...