Gå til innhold

"Sørgerand" på flatskjerm, ved bruk som ekstern skjerm på laptop

Surfern

Anbefalte innlegg

En kunde der jeg jobber har tenkt å kjøpe ekstern skjerm til sin laptop, Fujitsu Siemens Amilio Si2636, denne har kun HDMI-utgang.

Vi har testet med 3 skjermer vi har for salg, men uansett hvilke innstillinger vi velger så får vi enten "sørgerand" oppe og nede, eller vi får svart ramme rundt skjermbildet. Vi har testet med følgende skjermer:

- LG L226WTQ-SF, med HDMI-DVI-overgang

- Packard Bell Maestro 220 WDV, med HDMI-DVI-overgang

- HP W2408H, med HDMI-inngang

Felles for alle er at med duplikert skrivebord eller utvidet skrivebord så blir det en slik sørgerand - eller ramme, avhengig av skjermkortinnstillingene - men om man benytter de som ekstern skjerm, altså at laptopskjermen slås av, da fylles hele panelet på den eksterne skjermen med Windows-skrivebordet.

Det var kunden selv som prøvde de ulike innstillingene, men etter det jeg kunne se når jeg stod ved siden av så testet han alle mulige kombinasjoner, både i ordinære Vista-innstillinger og innstillingene i et Intel-panel som følger driversettet.

Jeg kjenner ikke maskinen "ut og inn" da den ikke er kjøpt her.

Er det noen som har en løsning på dette problemet? Som jeg forstod det så var det mest aktuelt å benytte den eksterne skjermen som utvidet skrivebord.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...