Gå til innhold

Beskyttelses lakk for matte bilder

Anbefalte innlegg

Noen som kjenner til en GLOSSY spray (eller helst lakk som kan rulles på) som kan brukes for å gi glans på bla. lerret og andre matte papirtyper?

Jeg vet noen bruker gulvlakk, men har fått høre at den ikke er ideel da den vil gulne over tid.

Har kjøpt 101 Gloss Coating for Artwork hos fargehandelen, men denne koster over 200,- og en boks holder kun til 1 eller max 2 bilder og er vanskelig å få jevn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke peiling på dette, men det er et søkt forslag...

Når studentene fra kunsthøyskolen en gang i året besøker realfagsbygget og sitter i timesvis og tegner betong med kullstifter STINKER lokalet av billig hårspray.

De bruker nemmelig hårspray til å preparere over tegningen når de er ferdig...

Mvh,

Beej80

Lenke til kommentar

Hehe, personlig foretrekker jeg matt overflate, men noen ønsker blank da det bla. forsterker kontrastene noe, spesielt på lerretsbilder:)

Dette er for bilder til salgs, så hårspray høres litt uproft ut.. hehe

Kan hende jeg bare må bite i det sure eplet å holde meg til den dyre sprayen fra fargehandelen, har sett noen sprayer fra USA til langt under halve prisen og itilegg luktsvak (den jeg har nå er løsemiddelbasert og jeg må stå ute:/).

Hadde håpet noen kjente til et alternativ, og tenkte på noe som kan rulles på da det er enklere å få jevnt.

Lenke til kommentar

Ang. gulvlakk, hvis du velger f.eks. TreStjerner sin gulvlakk, som fåes i vannbasert, vil den ikke gulne, i hvertfall svært lite i forhold til andre alternativer! Et bedre forslag er nok å få tak i en spray-klarlakk i en hobbybutikk. Det finnes spraylakker (picture varnish) som er beregnet til å gi glossy utseende på malerier, og jeg vil tro at den burde fungere utmerket.

Edit: Du får noen av disse varnish´ene til under hundre-lappen..

Endret av korjan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...