Fritz0r Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 (endret) Mere info kommer hver dag om nye biler, nå er det Ford Mustang som er i ryktesentrum. Tross i USA's nye regler og avgifter mot store motorer, så er det rykter som sier at det utvikles en 5.0L V8 for Ford Falcon i USA, dette er informasjon som presidenten for Ford Australia har sluppet, Bill Osborne i ett interview med stuff.co.nz. Han nevnte i samme interview at dette er motoren som Ford skal ha i sin 2010 Mustang. Litt merkelig at Ford skal ha større motor, når alle andre går inn for 4 sylindret med turbo (Camaro). **Oppdatering 02.06.2008: Da er mere info kommet frem i lyset, og ett concept bilde, Den nye Mustangen kommer til og bli litt mindre enn den som er ute nå, eller skal ihvertfall se mindre ut. "Vi må se på en bil som er mere passende for dagens miljø, spesielt med tanke på Challenger, den er gigantisk når du ser den på veien" sa Ford Motor’s North American design direktør, Peter Horbury. Bilen har samme fysiske størrelse som dagens Mustang, men genialt design får bilen til og virke mindre. Ny motor er også ryktet og skal implementeres i den nye bilen: V6er på 3.5 liter med EcoBoost twin-turbo. **Oppdatering 08.09.2008: Da er det første Spion bildet av bilen kommet frem, selv om det ikke viser mye av bilen, bildet er kommet av noen på Mustang forums. **Oppdatering 10.09.2008: Flere bilder av den nye kommende Mustangen, nå med camo istedet for "Black mask", og nå kan vi skimte hele designet på bilen. Ford Mustang 2010 concept Ford Mustang 2010 Prototype (Black mask) Ford Mustang 2010 (Camo) Kilde: http://www.thetorquereport.com/2008/04/201...uld_see_th.html Kilde for oppdatering 02.06.2008: http://www.egmcartech.com/2008/06/02/2010-...ler/#more-21438 Kilde for oppdatering 08.09.2008: http://www.thetorquereport.com/2008/09/spy...mustang_sh.html Kilde for oppdatering 10.09.2008: http://www.thetorquereport.com/2008/09/spy...s_of_the_2.html Endret 10. september 2008 av Fritz0r Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Uten at jeg vet det vil jeg neppe tro at Camaro bare vil bli solgt med en slik micromotor i USA, da kan GM bare spare seg for bryderiet med Camaro. En slik biltype uten V8 ville være dødsdømt og det er selvsagt fornuftig av Ford og utvikle en moderne og mer økonomisk V8. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Gleder meg til bilder, håper ikke dette blir altfor konsept. Lenke til kommentar
huffadhemi Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 *snip*Litt merkelig at Ford skal ha større motor, når alle andre går inn for 4 sylindret med turbo (Camaro). Kilde: http://www.thetorquereport.com/2008/04/201...uld_see_th.html At 'alle' andre går inn for 4-sylindret med turbo er å ta hardt i. Det er snakk om en eventuell tilvalgsmotor for Camaroen sin del. Mustang har hatt turbo-firer før og kan selvfølgelig få det igjen i tillegg til en skikkelig motor. Ha en fin dag. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 17. april 2008 Forfatter Del Skrevet 17. april 2008 Vel, de fleste, ser etter billigere alternativer Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Men det er vel heller ingen selvfølge at en slik turbo-motor vil bli spesiellt mye billigere og kjøre med, det er ingen automatikk i at forbruk følger slagvolum. Du kan jo se selv på stressede 1.6l i norge kontra motorer med mer effekt og volum. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 2. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2008 *Artikkel opptadert. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 8. september 2008 Forfatter Del Skrevet 8. september 2008 Artikkel oppdatert. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 10. september 2008 Forfatter Del Skrevet 10. september 2008 Artikkel oppdatert. Lenke til kommentar
MrJavalava Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Jeg syns personlig, at det er synd at det ikke Ford vil produsere en mer tilrettelagt Mustang for Europa. V4 med 170 hk, holder sikkert på også. Men selvfølgelig, jeg antar det går mere på lyd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå