levlex Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Openmokos nye Freerunner koster langt mindre enn ventet. Les mer Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Dersom folk er interessert er det vel opprettet kjøpegrupper for denne i tilknytning til forumet. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...0&start=100 Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 jeg gleder meg til den kommer :!: ipod vs neo vinner jo neo klart Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Sweet. Første gang på flere år jeg har sett en telefon jeg faktisk har lyst på Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 syns det er rart at alle mener neo er en stygg telefon, etter min mening ligner iphone på en kortholder Lenke til kommentar
Marasmus Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Og Neo ligner på en babymonitor. Kortholdere er jo laget for å være elegante? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Og Neo ligner på en babymonitor Den oransje ja Neo 1973 - Iphone - nokia n800 Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Dette er en telefon jeg skal kjøpe sammen med ole_marius Jeg gleder meg noe sinnsykt til at jeg kan kjøpe den. Noen i nærheten av Bodø som ønsker seg en? Lenke til kommentar
Ododoo Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Jupp der har du min neste fon. Helt klart. Men hvordan er det med synk på denna? Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Tror dette blir min neste også. Mange andre telefoner som frister om dagen, men er noe spesielt med denne Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Denne burde vært i artikkelen da http://wiki.openmoko.org/wiki/Neo_FreeRunner_GTA02_Hardware men her har du hardwaren Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Sweet med atheros-chip på wlan da^^ Er det ikke kamera på den? :\ Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 (endret) Nei det er ikke kamera på den! Hva gjelder software, dette er et 100% fritt system, som innebærer at alle kan utvikle operativsystemer, komponenter, applikasjoner osv. Nettopp fordi FC satser hardt mot utviklerene (slik at det blir mange gode programmer etterhvert) er telefonen priset såpass agressivt som den er. EDIT: den har også blitt laget i begrensede opplag til utviklere tidligere, slik at de har fått en tyvstart på programutviklingen. Her ligger alle muligheter åpne, og dette vil nok bli starten på en trend Android kommer til å dra videre: brukerstyrt programutvikling. Endret 17. april 2008 av NorthWave Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 (endret) Nei det er ikke kamera på den! Hva gjelder software, dette er et 100% fritt system, som innebærer at alle kan utvikle operativsystemer, komponenter, applikasjoner osv. Nettopp fordi FC satser hardt mot utviklerene (slik at det blir mange gode programmer etterhvert) er telefonen priset såpass agressivt som den er. EDIT: den har også blitt laget i begrensede opplag til utviklere tidligere, slik at de har fått en tyvstart på programutviklingen. Her ligger alle muligheter åpne, og dette vil nok bli starten på en trend Android kommer til å dra videre: brukerstyrt programutvikling. mens stakkars iphone ikke kan gjøre en skitt uten å hacke den noe sykt Endret 17. april 2008 av ole_marius Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Dette er en telefon jeg skal kjøpe sammen med ole_mariusJeg gleder meg noe sinnsykt til at jeg kan kjøpe den. Noen i nærheten av Bodø som ønsker seg en? Det er godt mulig. Men ikke uten å vite mer om hvordan den virker i praksis. SMS uten norsk ordbok er for eksempel ikke noe jeg ønsker meg tilbake til. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Iom at den er opensource så kommer nok den ordboka ganske fort Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Iom at den er opensource så kommer nok den ordboka ganske fort Åja? Har du noen gang lett etter noe du trenger på sourceforge? :B På 180% av OS-prosjektene som har liten målgruppe står det der som nyeste oppdatering: "version 0.4a alpha is expected may 15th, 2005. Mostly bug fixes." :B Det opplevdes ikke som noen 30-sekunders helautomatisert jobb å installere norsk ordbok i OOo 2.0 med en gang den kom. Tipper det er flere som jobbet for å få norsk ordbok til OOo enn til dette. .t Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Men det som er så bra er at ordboka fra OOo sikkert kan konverteres i løpet av kort tid. Slipper å begynne fra scratch Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 (endret) Det viktigste momentet er om utviklerene har laget et godt rammeverk for slike ting. Hva gjelder ordbok, så vil det ikke være vanskelig å lage en generisk ordbok som det er bare å fylle med ord avhengig av språk. Trenger ikke programere en ny ordbok for hvert språk liksom. Og kanskje det finnes noe GPL t9 ordbøker allerede? Da er det jo bare å tilpasse det til applikasjonen EDIT: men det skal sies at for at opensource skal funke så må man tiltrekke seg nok folk, hovedsaklig utviklere. Blir spennende å se i hvilken grad Neo klarer dette. Og det er klart at ved release så vil det nok ikke være så mye snacks tilgjengelig, det sier seg selv Og mobilen vil nok være mest attraktiv for "power users" Endret 17. april 2008 av NorthWave Lenke til kommentar
SRD Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Gleder meg til denne telefonen kommer. Det at telefonen er åpen, er jo helt genialt. Når det gjelder ordbøker tror jeg dette vil komme fort. SMS er jo noe at det en telefon er laget for Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg