loffen90 Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Hei, er 17 år, ikke feit men har litt ekstra som jeg vil bli kvitt. Jeg skal begynne å løpe, sykle og bruke romaskin flere ganger i uken, men lurer på hvor lange økter bør jeg kjøre? Også, hva er greit å spise sånn til daglig? Frukt all the way eller? takk Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 kommer litt ann på tempoet og terreng, men en time halvannen sånn ca. ang maten så vet jeg ikke. Lenke til kommentar
SkyFish Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Å spise for lite er vel kanskje like gale som å spise for mye om du vil gå ned, finner mye info om akkurat det rundt på forumet på ca alle "slanke meg" "få sixpack" "magen vekk til sommeren" osv tråder Det beste er å få i deg 500-1000 kcal mindre enn du forbrenner, da vil du forbrenne bra med fett per dag og det burde nok resultere i en del kilo før sommeren er her for fullt. Lenke til kommentar
loffen90 Skrevet 22. april 2008 Forfatter Del Skrevet 22. april 2008 Å spise for lite er vel kanskje like gale som å spise for mye om du vil gå ned, finner mye info om akkurat det rundt på forumet på ca alle "slanke meg" "få sixpack" "magen vekk til sommeren" osv tråder Det beste er å få i deg 500-1000 kcal mindre enn du forbrenner, da vil du forbrenne bra med fett per dag og det burde nok resultere i en del kilo før sommeren er her for fullt. oh hvordan sjekker æ hvor mye æ forbrenner? sjekker alt jeg spiser til vanlig eller bør æ ta en eller annen test hos legen? takk for hjelpen Lenke til kommentar
indie Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 En gjennomsnittlig voksen mann forbrenner 3000kcal per dag, så er vel optimalt å gå utifra det. Men det varier jo selvfølgelig litt, selv vet jeg ikke hva jeg forbrenner per dag, skulle gjerne likt å finne ut hvordan jeg kan finne ut nøyaktig selv. Men det kommer jo sikkert ann på hvor aktiv man er, etc. etc. Lenke til kommentar
Tommy Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Her kan du sjekke kaloriforbruk. Og i denne matvaretabellen kan du se hvor mye kcal hver matvare inneholder. Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Hei, er 17 år, ikke feit men har litt ekstra som jeg vil bli kvitt. Jeg skal begynne å løpe, sykle og bruke romaskin flere ganger i uken, men lurer på hvor lange økter bør jeg kjøre? Også, hva er greit å spise sånn til daglig? Frukt all the way eller? takk hvorfor ikke kjøre en skikkelig langkjøring i uka, start med 1-2 timer, og øk til 2-3 timer. Etter en stund kan du øke til 3-4 timer. Da får du garantert svidd noen kalorier! I tillegg kan du ha et par kortere runder, på ca. timen (kanskje kortere i starten) der du konkurerer med deg selv på tid, eller snittfart hvis løypa ikke er 100% lik hver gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå