Footy Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Jeg har egentlig hatt dette problemet en stund, men jeg trodde det var noe galt med Windows eller selve musa. Jeg har nå fått helt ny mus og installert Vista Home premium 64-bit, så jeg kan vel kanskje utelukke musa og OS? Her er saken, om jeg går bra PC-en (hvor lenge varierer veldig), og nå jeg kommer tilbake så er musa i en slags dvalemodus. Jeg kan bevege den rundt, men eg kan ikke trykke på noen knapper på oppgavelinja. Trykker jeg så skjer det rett og slett ingenting. For å fixe dette pleier jeg å trykke febriskt på alle knapper på musa i rundt 5sek, så fungerer alt igjen. Det rare er jo at jeg fremdeles kan trykke på ting så ligger på skrivebordet... Noen somhar noe forslag? Kan det være noen instillinger på HK? i såfall, hvordan fixer jeg dette? Lenke til kommentar
KnowN Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Litt oftopic, men PSU-en din, litt liten for andre speccs? Lenke til kommentar
Zink Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Her er saken, om jeg går bra PC-en (hvor lenge varierer veldig), og nå jeg kommer tilbake så er musa i en slags dvalemodus. Jeg kan bevege den rundt, men eg kan ikke trykke på noen knapper på oppgavelinja. Trykker jeg så skjer det rett og slett ingenting. For å fixe dette pleier jeg å trykke febriskt på alle knapper på musa i rundt 5sek, så fungerer alt igjen. Det rare er jo at jeg fremdeles kan trykke på ting så ligger på skrivebordet... Hva sier hendelseslista? Har du alle tilgjengelige driveroppdateringer inne? Virker som et strømstyringsproblem. Prøv ut valgene i egenskaper for mus/maskinvare/endre innstillinger/ strømstyring. Tilgangen varierer noe på ymse OS også tekstingen der, men skal være selvforklarende. Disable Skjermbeskytter, åpne "Endre strøminnstillinger" og prøv "Høy ytelse" f.eks. Ikke at noe av dette direkte har med musa å gjøre, men indirekte. Se etter mulige feil på innstillinger i BIOS. Prøv å disable Speedstep, eller kanskje bios trenger oppdatering? Lenke til kommentar
Footy Skrevet 20. april 2008 Forfatter Del Skrevet 20. april 2008 Litt oftopic, men PSU-en din, litt liten for andre speccs? Hva baserer du det på? Har aldri hatt noe problem sånn sett. Mener selv at når folk kjøper PSU for tiden har de fleste en tendens til å overdrive kjøpet i forhold til hva som faktisk er nok Her er saken, om jeg går bra PC-en (hvor lenge varierer veldig), og nå jeg kommer tilbake så er musa i en slags dvalemodus. Jeg kan bevege den rundt, men eg kan ikke trykke på noen knapper på oppgavelinja. Trykker jeg så skjer det rett og slett ingenting. For å fixe dette pleier jeg å trykke febriskt på alle knapper på musa i rundt 5sek, så fungerer alt igjen. Det rare er jo at jeg fremdeles kan trykke på ting så ligger på skrivebordet... Hva sier hendelseslista? Har du alle tilgjengelige driveroppdateringer inne? Virker som et strømstyringsproblem. Prøv ut valgene i egenskaper for mus/maskinvare/endre innstillinger/ strømstyring. Tilgangen varierer noe på ymse OS også tekstingen der, men skal være selvforklarende. Disable Skjermbeskytter, åpne "Endre strøminnstillinger" og prøv "Høy ytelse" f.eks. Ikke at noe av dette direkte har med musa å gjøre, men indirekte. Se etter mulige feil på innstillinger i BIOS. Prøv å disable Speedstep, eller kanskje bios trenger oppdatering? Jeg har lastet ned siste versjonen av BIOS nå (eller en som er fra November i fjor, de 3 som har kommet siden er alle BETA versjoner), men hvordan oppdaterer jeg egentlig BIOS? Liksom ikke gjort det før Lenke til kommentar
Footy Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2009 Har litt ny informasjon o saken, da ejeg enda har problemet og det ser ut til at saken har forverret seg... det jeg helt glemte å si forrige gang var at jeg rundt samme tidspunkt kjøpte meg et trådløst tastatur og mus. jeg ville ikke ha musa, så den bare kasta jeg. Musa jeg bruker derimot er ikke trødløs.... Men denne mottageren for det trådløse er jo for både mus og tastatur. Kan det være at siden den er plugga i så tror PC'en at det er 2 mus tilkobla og at de da kræsjer med hverandre? I så fall... finnes det en måte å gå rundt dette på? Lenke til kommentar
Footy Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2009 Gikk nå inn i "Controll Panel --> Hardware and Sound --> Mouse --> Hardware... Der fant jeg 2 devices... jeg disablet den ene, så vi får se om det nå løser seg.... Lurer på om dette kan ha vært problemet? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Husk å være nøye med å plassere innlegg og tråder i korrekt kategori. Spør en moderator om du er i tvil. Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til korrekt eller mer passende kategori. Eventuelle reaksjoner på moderering skal gjøres via "Personlig Melding". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå