Gå til innhold

masse problemer med HTC Touch Cruise......

Anbefalte innlegg

jeg har hatt en HTC TC et par uker nå, men har flere problemer med den.

for det første:

jeg får ikke koblet til wlan med passord, kun åpne nettverk. dette får jeg heller ikke til med min pocket loox n520(tror jeg det var), som også har windows mobile.

jeg får ikke synkronisert med pcen med activesync. ser ut som jeg må legge over alle nr fra forrige mobil manuelt....:(

jeg får heller ikke lyden ut fra usbkontakten via en minijack konverter.

jeg finner ikke ut hvordan man bytter meldingslyd.

mulig noe av dette har blitt nevnt før,men får ikke opp noen tråder som er relevante når jeg søker. noen som kan hjelpe???

Endret av audunk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tilkobling til WPA(1)-krypterte nettverk fungerer fint for meg.

Synkronisering fungerer fint. Litt trøblete mot Exchange, men går det også.

Min minijack-converter fungerer fint (den fra Komplett).

Meldingslyd har jeg aldri prøvd å bytte, men dine kontra mine erfaringer tilsier at du har fått en herpa telefon.

Daniel :)

Lenke til kommentar
jeg har hatt en HTC TC et par uker nå, men har flere problemer med den.

for det første:

jeg får ikke koblet til wlan med passord, kun åpne nettverk. dette får jeg heller ikke til med min pocket loox n520(tror jeg det var), som også har windows mobile.

jeg får ikke synkronisert med pcen med activesync. ser ut som jeg må legge over alle nr fra forrige mobil manuelt....:(

jeg får heller ikke lyden ut fra usbkontakten via en minijack konverter.

jeg finner ikke ut hvordan man bytter meldingslyd.

mulig noe av dette har blitt nevnt før,men får ikke opp noen tråder som er relevante når jeg søker. noen som kan hjelpe???

1. Du sier at du ikke klarer å koble deg til Wlan'et med Pocket Loox'en heller, så jeg vil tro det er noe med det trådløse nettverket ditt da.

2. Har du den nyeste Active Sync?

3. Mulig du har kjøpt feil type. HTC bruker 11 pins USB inntak (tar jeg ikke helt feil)

4. Hadde du brukt mobilen litt, så hadde du funnet ut hvor man endrer meldingslyden. Det ligger inne på Lyd og varsel innstllinger, som alle andre lydinnstillinger.

Har du flere "problemer", så anbefaler jeg deg å ta en titt, og spørre om ting og tang i HTC Touch Cruise tråden.

Lenke til kommentar

takk for svar begge to.

1. en kompis av meg som har bra peil på data greide å koble den til et sikra trådløst nettverk,så må bare få han til å vise meg åssen det går, så det er i boks:)

2. ja, lasta ned nyeste active sync. men nå har jeg uansett fått kopiert alle nr mine fra den gamle tlf manuelt,så det er ikke så viktig lenger.(selv om det hadde vært greit å fått til....)

3. jeg bestilte den samtidig med mobilen ihvertfall,så burde da ha fått riktig type... når jeg plugger den i og setter på musikk, kommer alikevel lyden ut av mobilhøyttaleren. er det ingen instillinger som må forandres på for at lyden skal gå via usbutgangen?

4. hvis jeg går inn på innstillinger -> lyder og varslinger får jeg ikke opp noen alternativer der jeg kan bytte på meldingslyden

hvis jeg går inn på innstillinger -> telefon kan jeg forandre på ringelyden. når jeg velger en lydfil i utforsker kan jeg også velge om jeg vil sette den som ringetone, men ikke meldingslyd.

jeg har vært inne på alt som er av muligheter på innstillinger, men jeg finner ikke noe sted der jeg kan skifte meldingslyd.

Lenke til kommentar

Hmm.. Finner du ikke lydinstillingen altså? Merkelig.. Jeg skal nå vise deg hvor i menyen den skal ligge:

Jeg har custom ROM, så det er på engelsk.

Settings-->Sounds & Notifications-->Notifications--> Event - Messaging: New text message.

Lenke til kommentar
takk for svar begge to.

1. en kompis av meg som har bra peil på data greide å koble den til et sikra trådløst nettverk,så må bare få han til å vise meg åssen det går, så det er i boks:)

2. ja, lasta ned nyeste active sync. men nå har jeg uansett fått kopiert alle nr mine fra den gamle tlf manuelt,så det er ikke så viktig lenger.(selv om det hadde vært greit å fått til....)

3. jeg bestilte den samtidig med mobilen ihvertfall,så burde da ha fått riktig type... når jeg plugger den i og setter på musikk, kommer alikevel lyden ut av mobilhøyttaleren. er det ingen instillinger som må forandres på for at lyden skal gå via usbutgangen?

4. hvis jeg går inn på innstillinger -> lyder og varslinger får jeg ikke opp noen alternativer der jeg kan bytte på meldingslyden

hvis jeg går inn på innstillinger -> telefon kan jeg forandre på ringelyden. når jeg velger en lydfil i utforsker kan jeg også velge om jeg vil sette den som ringetone, men ikke meldingslyd.

jeg har vært inne på alt som er av muligheter på innstillinger, men jeg finner ikke noe sted der jeg kan skifte meldingslyd.

Forsikre deg om at du trykker inn usb pluggen godt nok. Har Cruise selv, og det var vanskelig å få inn pluggen godt nok de første gangene.

Lenke til kommentar
Forsikre deg om at du trykker inn usb pluggen godt nok. Har Cruise selv, og det var vanskelig å få inn pluggen godt nok de første gangene.

riktig!! reagerte på det da jeg skulle plugge den i første gangen. trykte så hardt som jeg turte uten at den gikk helt inn. men prøvde igjen i dag, og nå smatt den helt inn med litt makt :) har sikkert løsna litt opp etter å ha blitt lada noen ganger.

fant også ut hvor jeg forandrer på meldingslyden :) skjønte bare ikke hva som mentes nr det sto hend på "varslinger" menyen :blush:

så da er nesten alt i boks, bare synkroniseringa som ikke går helt,men han som hjalp meg med wlanet kan sikkert helpe meg med det også. tusen takk for all hjelp! nå er jeg lykkelig igjen :)

Lenke til kommentar

hmm,tok visst gleden litt på forskudd.... :mad: er det kun mulig å bruke de forhåndsinnlagte lydene som meldingslyd? har kopiert mine egne lyder over på samme mappe som de andre ligger, men får de fortsatt ikke opp som noe valg når jeg skal velge medlingslyd.

noen som vet om det kan forandres?

Endret av audunk
Lenke til kommentar
hmm,tok visst gleden litt på forskudd.... :mad: er det kun mulig å bruke de forhåndsinnlagte lydene som meldingslyd? har kopiert mine egne lyder over på samme mappe som de andre ligger, men får de fortsatt ikke opp som noe valg når jeg skal velge medlingslyd.

noen som vet om det kan forandres?

Heheh.. audunk. Ingen grunn til å bli irritert! :p

Du må ikke glemme at det er Windows Mobile. Altså alt kan fikses. For å bruke egne lyder som meldingstone må det være .WAV-fil :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei

Har akkurat fått min HTC TC og har samme problem med wlan og passord. Har eget trådløst nett i huset, telefonen finner nettverket med topp signalstyrke, men klarer ikke å koble seg opp. Får ingen feilmeldinger.

Noen som har en mal på hvilke instillinger telefonen skal ha i forhold til nettverkskort en skal bruke etc?

Endret av tma001
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...