Red8Bull Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 I det siste har eg opplevt at cpu vifta plutselig øker og begynner å bråke no instendig. Så går det noe minutter og den går rolig igjen. Kan det vere at den holder på å ta kvelden? Systemet funker heilt ok, men dette er ganske irriterende då lydnivået øker ganske betraktelig. Har følgende spes: amd64 5200 boxed, 2gb ram, 2stk sata og gf8600. til info har eg ikkje overklokket. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 I det siste har eg opplevt at cpu vifta plutselig øker og begynner å bråke no instendig. Så går det noe minutter og den går rolig igjen. Kan det vere at den holder på å ta kvelden? Systemet funker heilt ok, men dette er ganske irriterende då lydnivået øker ganske betraktelig. Har følgende spes: amd64 5200 boxed, 2gb ram, 2stk sata og gf8600. til info har eg ikkje overklokket. Prøvd å renske for støv? Lenke til kommentar
gyt6 Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 du kan laste ned everest så ser du hvilke temp cpu-en ligger på (utenom i spill selvfølgelig) http://www.download.com/Everest-Ultimate-E....html?tag=lst-1 Lenke til kommentar
Red8Bull Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 du kan laste ned everest så ser du hvilke temp cpu-en ligger på (utenom i spill selvfølgelig)http://www.download.com/Everest-Ultimate-E....html?tag=lst-1 har lastet ned programmet og om eg ser riktig ligg cpu temperatur på ca 40grader uten noe form for spilling eller andre ting. så temperaturen er vel ikkje så galen? Lenke til kommentar
gyt6 Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 det er ikke så gale det nei. kanskje du skulle ha vurdert en ny kjølevifte evt selv om eg ikke tror problemet ligger der. godt mulig det skulle ha vert blåst rent for støv ja. mulig hovedkortet som har begynt å rote litt Lenke til kommentar
Red8Bull Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 det er ikke så gale det nei. kanskje du skulle ha vurdert en ny kjølevifte evt selv om eg ikke tror problemet ligger der. godt mulig det skulle ha vert blåst rent for støv ja. mulig hovedkortet som har begynt å rote litt får prøve å rense vifta evt kjøpe ny om det ikkje hjelper. satser på at det er litt støv slik at eg slepp å skifte hk Lenke til kommentar
gyt6 Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 for all del ikkje støvsug pc-en. pga statisk elektrisitet og veldig skjøre komponenter. kjøp deg en sånn sparyboks med trykkluft på biltema eller clas olson Lenke til kommentar
CapitalSheep Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Det første du kan teste er å rense den for støv. Hvis det ikke hjelper, kan du kjøpe ny CPU kjøler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå