Gå til innhold

Ati HD 3870 512 GDDR4 vs. Nvidia 8800GT 512 GDDR3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Begge utvikler vel rundt 100 watt varme; 3870 bråker mindre enn 8880 GT, men har en dualslotkjøler. Hvis det er bare dette du lurer på så er det vel gjerne like greit å kjøpe et passivt kjølt skjermkort som yter godt i videodekoding.

Man får 3870 med singleslot kjøler ;)

Men er bare ikke sikker på hvem som er best :p

Det bildet er ikke riktig. Uansett: Hva skal du bruke grafikkortet til?

EDIT:

Vil bare legge til at det stemmer at det finnes 3870 med enkeltsporreferansekjøler, men de er dyrere.

EDIT2:

Oops, Blue PCB-versjonen hadde visst singleslot-kjøler. Ikke hør på meg :p

EDIT3:

Skrivefeil.

Endret av haalo
Lenke til kommentar

Jeg kommer mest til å bruke kortet til å se HD filmer på 42" Full-HD Lcd, redigering og litt spilling i 1080p

Veit jeg egentlig ikke trenger så kraftig skjermkort, men liker og ha noe kraftig i PC-en :p

Har hørt mye bra om dette, men det er jo forskjellige bilder av det over alt :S Her så er det jo ikke likt det som er i prisguiden, men i testene som det er link til på komplett viser de det som er i prisguiden :p

Er altså den designen i prisguiden jeg vil ha. Det er stille og bra har jeg hørt!

Lenke til kommentar

HD 3870 er nok en smule bedre til HD-avspilling på storskjermer! bråker mindre, bruker mindre strøm enn 8800GT. Men 8800GT gir bedre ytelse i spill... vi snakker vel 10%-15% bedre elns

EDIT: Har også HØRT (ikke sett) at HD 3870 skal gi en bedre kvalitet og klarer e skjerm enn 8800GT

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar
HD 3870 er nok en smule bedre til HD-avspilling på storskjermer! bråker mindre, bruker mindre strøm enn 8800GT. Men 8800GT gir bedre ytelse i spill... vi snakker vel 10%-15% bedre elns

EDIT: Har også HØRT (ikke sett) at HD 3870 skal gi en bedre kvalitet og klarer e skjerm enn 8800GT

Ja ok :) Men det høres bra ut, for det er mest det jeg kommer til å bruke PC-en til ;)

EDIT: Men det jeg lurer på er støynivået til HD 3870 med singleslot kjøler. Siden jeg skal trykke det inn i en liten shuttle, og ha en stille som mulig pc :)

Endret av sirskjetne
Lenke til kommentar
Men det jeg lurer på er støynivået til HD 3870 med singleslot kjøler. Siden jeg skal trykke det inn i en liten shuttle, og ha en stille som mulig pc :)
Det varierer fra kort til kort, da det ikke finnes en enkeltsportreferansekjøler.

EDIT:

Skrivefeil.

Endret av haalo
Lenke til kommentar
Men det jeg lurer på er støynivået til HD 3870 med singleslot kjøler. Siden jeg skal trykke det inn i en liten shuttle, og ha en stille som mulig pc :)
Det varierer fra kort til kort, da ikke det finnes ikke er en singelslotreferansekjøler.

kunne ikke la være men.... LÆR DEG Å SKRIVE RETT xD

Henviser til signatur :p

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar
Det varierer fra kort til kort, da ikke det finnes ikke er en singelslotreferansekjøler.

Tja, det var da ikke så gale da: jeg har blandet mellom engelsk og norsk skrivemåte "single/singel" på norsk skrivemåte og "slot/spor" på engelsk skrivemåte. Men takk for at du sa fra.

EDIT:

Du har også stokket litt rundt på ordene :p"da ikke det finnes ikke er en singelslotreferansekjøler"
Hmm, du har rett. Snakk om å surre :p Endret av haalo
Lenke til kommentar

Tja, det var da ikke så gale da: jeg har blandet mellom engelsk og norsk skrivemåte "single/singel" på norsk skrivemåte og "slot/spor" på engelsk skrivemåte. Men takk for at du sa fra.

Du har også stokket litt rundt på ordene :p"da ikke det finnes ikke er en singelslotreferansekjøler"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...