sirskjetne Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Trenger skjermkort til min Shuttle SX38P2 PRO Kriterene er: - Lydnivå - Varmeproduksjon - Må være singleslot Noen som har erfaringer med noen av de grafikkprosessorene? Takk på forhånd Lenke til kommentar
haalo Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Begge utvikler vel rundt 100 watt varme; 3870 bråker mindre enn 8880 GT, men har en dualslotkjøler. Hvis det er bare dette du lurer på så er det vel gjerne like greit å kjøpe et passivt kjølt skjermkort som yter godt i videodekoding. Lenke til kommentar
sirskjetne Skrevet 17. april 2008 Forfatter Del Skrevet 17. april 2008 Begge utvikler vel rundt 100 watt varme; 3870 bråker mindre enn 8880 GT, men har en dualslotkjøler. Hvis det er bare dette du lurer på så er det vel gjerne like greit å kjøpe et passivt kjølt skjermkort som yter godt i videodekoding. Man får 3870 med singleslot kjøler Men er bare ikke sikker på hvem som er best Lenke til kommentar
fflex Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Når det gjelder ren spillytelse er 8800gt bedre. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 (endret) Begge utvikler vel rundt 100 watt varme; 3870 bråker mindre enn 8880 GT, men har en dualslotkjøler. Hvis det er bare dette du lurer på så er det vel gjerne like greit å kjøpe et passivt kjølt skjermkort som yter godt i videodekoding. Man får 3870 med singleslot kjøler Men er bare ikke sikker på hvem som er best Det bildet er ikke riktig. Uansett: Hva skal du bruke grafikkortet til? EDIT: Vil bare legge til at det stemmer at det finnes 3870 med enkeltsporreferansekjøler, men de er dyrere. EDIT2: Oops, Blue PCB-versjonen hadde visst singleslot-kjøler. Ikke hør på meg EDIT3: Skrivefeil. Endret 18. april 2008 av haalo Lenke til kommentar
sirskjetne Skrevet 17. april 2008 Forfatter Del Skrevet 17. april 2008 Jeg kommer mest til å bruke kortet til å se HD filmer på 42" Full-HD Lcd, redigering og litt spilling i 1080p Veit jeg egentlig ikke trenger så kraftig skjermkort, men liker og ha noe kraftig i PC-en Har hørt mye bra om dette, men det er jo forskjellige bilder av det over alt :S Her så er det jo ikke likt det som er i prisguiden, men i testene som det er link til på komplett viser de det som er i prisguiden Er altså den designen i prisguiden jeg vil ha. Det er stille og bra har jeg hørt! Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 (endret) HD 3870 er nok en smule bedre til HD-avspilling på storskjermer! bråker mindre, bruker mindre strøm enn 8800GT. Men 8800GT gir bedre ytelse i spill... vi snakker vel 10%-15% bedre elns EDIT: Har også HØRT (ikke sett) at HD 3870 skal gi en bedre kvalitet og klarer e skjerm enn 8800GT Endret 18. april 2008 av Core2Duo_Dude Lenke til kommentar
sirskjetne Skrevet 18. april 2008 Forfatter Del Skrevet 18. april 2008 (endret) HD 3870 er nok en smule bedre til HD-avspilling på storskjermer! bråker mindre, bruker mindre strøm enn 8800GT. Men 8800GT gir bedre ytelse i spill... vi snakker vel 10%-15% bedre elns EDIT: Har også HØRT (ikke sett) at HD 3870 skal gi en bedre kvalitet og klarer e skjerm enn 8800GT Ja ok Men det høres bra ut, for det er mest det jeg kommer til å bruke PC-en til EDIT: Men det jeg lurer på er støynivået til HD 3870 med singleslot kjøler. Siden jeg skal trykke det inn i en liten shuttle, og ha en stille som mulig pc Endret 18. april 2008 av sirskjetne Lenke til kommentar
haalo Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 (endret) Men det jeg lurer på er støynivået til HD 3870 med singleslot kjøler. Siden jeg skal trykke det inn i en liten shuttle, og ha en stille som mulig pc Det varierer fra kort til kort, da det ikke finnes en enkeltsportreferansekjøler. EDIT: Skrivefeil. Endret 18. april 2008 av haalo Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 (endret) Men det jeg lurer på er støynivået til HD 3870 med singleslot kjøler. Siden jeg skal trykke det inn i en liten shuttle, og ha en stille som mulig pc Det varierer fra kort til kort, da ikke det finnes ikke er en singelslotreferansekjøler. kunne ikke la være men.... LÆR DEG Å SKRIVE RETT xD Henviser til signatur Endret 18. april 2008 av Core2Duo_Dude Lenke til kommentar
haalo Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 (endret) Men det jeg lurer på er støynivået til HD 3870 med singleslot kjøler. Siden jeg skal trykke det inn i en liten shuttle, og ha en stille som mulig pc Det varierer fra kort til kort, da ikke det finnes ikke er en singelslotreferansekjøler. kunne ikke la være men.... LÆR DEG Å SKRIVE RETT xD Henviser til signatur Tja, det var da ikke så gale da: jeg har blandet mellom engelsk og norsk skrivemåte "single/singel" på norsk skrivemåte og "slot/spor" på engelsk skrivemåte. Men takk for at du sa fra. EDIT: Du har også stokket litt rundt på ordene "da ikke det finnes ikke er en singelslotreferansekjøler" Hmm, du har rett. Snakk om å surre Endret 18. april 2008 av haalo Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Men det jeg lurer på er støynivået til HD 3870 med singleslot kjøler. Siden jeg skal trykke det inn i en liten shuttle, og ha en stille som mulig pc Det varierer fra kort til kort, da ikke det finnes ikke er en singelslotreferansekjøler. kunne ikke la være men.... LÆR DEG Å SKRIVE RETT xD Henviser til signatur Tja, det var da ikke så gale da: jeg har blandet mellom engelsk og norsk skrivemåte "single/singel" på norsk skrivemåte og "slot/spor" på engelsk skrivemåte. Men takk for at du sa fra. Du har også stokket litt rundt på ordene "da ikke det finnes ikke er en singelslotreferansekjøler" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå