Gå til innhold

GllVideos videoer - "GodIsImaginary"


Anbefalte innlegg

http://youtube.com/user/GIIVideo

 

Oppfordrer alle, kristne eller ateister, til å se disse videoene. i alle fall den der skaperen av videoen beviser at det å be ikke hjelper og at being er overtro:

 

Jeg har ikke sett alle videoene, men antar på grunnlag av titlene på alle videoene at de går ut på noe av det samme som den videon jeg linker til. Sorry hvis de er annerledes, noe de nok helt sikkert ikke er.

 

Eneste formålet med å vise dere dette er ikke å snakke stygt eller rakke ned på kristendom, men for rett og slett å se på det hele med et logisk vitenskaplig øye. Håper du forstår. i alle fall interessant for meg, og for dere også tenker jeg, derfor tenkte jeg dette kunne være neat å poste.

Endret av ^Olav^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du leser på God is imaginary: http://godisimaginary.com/ så burde du også lese på God is not imaginary: http://weknowgodisreal.wordpress.com/ som er et svar på førstnevnte side. Men det er vel ikke så intressant å lese hva kristne sier når man allerede har lest noe kritisk som stemmer overrens med det man selv mener.

 

Den siden gjør jo akkurat det youtubemannen sa kristne ville gjøre. Komme med unnskyldninger. Hvorfor er ikke en bønn om at alle krefttilfeller i verden skal kureres en uselvisk bønn bare fordi alle som ber ikke overbevist om guds eksistens eller bare ber for å teste gud?

 

Hvis jeg drar til sykehuset og sier at jeg ikke tror at de kommer til å klare å kurere min (hypotetiske) kreftsvulst, men likevel ber om at de prøver, skal jeg da forvente at legene nekter å utføre behandlingen fordi jeg er skeptisk?

 

Hvorfor i alle dager skal han nekte å kurere mennesker som lider hvis han faktisk har evnen til å gjøre det? Hvis guds eksistens hadde vært hevet over enhver tvil for alle mennesker på jorden, meg inkludert, og jeg hadde vært vitne til hans likegyldighet overfor alle de millionene mennesker (gode som dårlige) som lider, ville jeg likevel ikke vendt meg til han for problemløsning.

 

Det er så ekstremt klart at alle helsemessige fremskritt som har skjedd de siste par hundre årene har kommet fordi vi nå skjønner så mye mer av årsakene til alle mulige sykdommer, og dermed hvordan vi skal forhindre og behandle dem. Ikke fordi gud svarer på flere bønner nå enn før.

 

Det burde i tillegg være mulig å finne en helt klar sammenheng mellom helse og religiøs tilhørighet i en befolkning. Jeg har aldri bedt i hele mitt liv, men har god helse og har aldri vært ute for noen alvorlige ulykker. Hvis man hadde gjennomført en stor undersøkelse innenfor ett lag av befolkningen er jeg overbevist om at forskjell i helsetilstand kan korreleres med kosthold som en sterk faktor, og religiøs tilhørighet som en neglisjerbar faktor.

Lenke til kommentar
Den siden gjør jo akkurat det youtubemannen sa kristne ville gjøre. Komme med unnskyldninger.

 

"Youtubemannen" er faktisk bare et menneske sånn som meg og deg, selv om han sier noe betyr det ikke at det må være sant, noe du kanskje ikke helt har forstått. Dessuten er det jo du som kommer med unnskyldninger. Hvis du ikke har lest hva folk har å si som svarer på disse videoene og denne websiden, så er du jo åpenbart bare intressert i å høre det du allerede mener.

Lenke til kommentar
Den siden gjør jo akkurat det youtubemannen sa kristne ville gjøre. Komme med unnskyldninger.

 

"Youtubemannen" er faktisk bare et menneske sånn som meg og deg, selv om han sier noe betyr det ikke at det må være sant, noe du kanskje ikke helt har forstått. Dessuten er det jo du som kommer med unnskyldninger. Hvis du ikke har lest hva folk har å si som svarer på disse videoene og denne websiden, så er du jo åpenbart bare intressert i å høre det du allerede mener.

 

Hadde vært interessant det, om disse apologetikerne hadde kommet opp med noen overbevisende argument nå og da... Stort sett er det bare piss, og når det ikke er det er det bare for å gjemme seg bak "men egentlig er det jo umulig å være sikker på noe..."

Lenke til kommentar
"Youtubemannen" er faktisk bare et menneske sånn som meg og deg, selv om han sier noe betyr det ikke at det må være sant, noe du kanskje ikke helt har forstått.

Hva mener du med det? At Youtubemannen tok feil... når han... sa at ben aldri har vokst ut på et menneske?

 

Ja, han kommer med fakta. Det eneste han viser oss er fakta og veier opp vanlig vitenskapelig logikk opp mot en del av kristendommen.

Lenke til kommentar
Den siden gjør jo akkurat det youtubemannen sa kristne ville gjøre. Komme med unnskyldninger.

 

"Youtubemannen" er faktisk bare et menneske sånn som meg og deg, selv om han sier noe betyr det ikke at det må være sant, noe du kanskje ikke helt har forstått. Dessuten er det jo du som kommer med unnskyldninger. Hvis du ikke har lest hva folk har å si som svarer på disse videoene og denne websiden, så er du jo åpenbart bare intressert i å høre det du allerede mener.

 

Det er jo nettopp det at jeg har lest en del av det som står på den siden som gjør at jeg kan konkludere med det. De siterer flere bibelvers som gjør det klart at man vil aldri kunne finne ut om bønn fungerer fordi gud ikke vil besvare bønner som er fremsatt for å finne ut om bønn fungerer. så praktisk for gud. De sier at gud vil høre bønnen din, men at du må være et rettskaffent menneske (etter kristne standarder?) for at de skal bli besvart.

 

First, there is an obedience component. Look at Job 22:27: “You will pray to Him, He will hear you, and you will fulfill your vows.” Or “Delight yourself in the Lord and He will give you the desires of your heart” (Ps 37:4). What about Psalm 66:18? It says, “If I had cherished sin in my heart, the Lord would not have listened.” Consider Proverbs 28:9: “If anyone turns a deaf ear to the law, even his prayers are detestable.” Proverbs 15:8 and 15:29 say that “The Lord detests the sacrifice of the wicked, but the prayer of the upright pleases Him” and “The Lord is far from the wicked but hears the prayers of the righteous.”

 

Notice a pattern in the boldfaced words? That’s right: there is no promise of an answer in any of these verses, there is only a promise that God will hear you. Psalm 37:4 seems to be an exception. However, Psalm 37 has a future outlook to it; and therefore is only a promise of eventual fullfilment, not of immediate gratification. It should also be noted that, textually speaking, following the preceding imperative statements found in verses 3 and 4 will yield positive results. That means the Psalm can be translated as above (NIV), or as “He will answer your prayer” (NET). However, in the original Hebrew, the text promises only a divine blessing, not a direct answer.

 

We would not expect anything to happen. We can assume that Brain is not obedient to God (Rom 3:23). We can assume he has the wrong motives (Ps 14:1-3; cf. Ps 89:46). The person knocking is only testing to see if there is someone behind the door. As Proverbs 19:2 points out, paths of ruin are created by men. Death, weather by our bodies failing, cancer, heart attack, stroke, or getting creamed by a bus entered the world through our own doing. God has never promised to deliver us from the consequences of our own sinful actions. Death will not be removed from the world as it is an age-old punishment for our sins. Cancer is, unfortunately, one way that death can take us.

 

Her sier han at sykdom er et resultat av vår synd. Det burde derfor være en sammenheng mellom hvor syndig et menneske og hvor mye sykdom som rammer.

 

So, why are theologians neither surprised nor concerned about this finding? The conspiratorial conclusions reached by atheists are a far cry from the real reasons, cited by the first article:

 

Historically, religions have promoted many kinds of prayer. Prayers of praise, thanksgiving and repentance have been highly esteemed, while intercessions of the kind done in the Benson study — appeals to God to take some action — are of lesser importance. They represent a less-respected magical wing of religion.

 

And:

 

In fact, many theologians reject out of hand the notion that any person or group can effectively intercede with God in any respect. Paul Tillich and Karl Barth, the two major Christian theologians of the 20th century (and certainly no opponents of prayer) would have scoffed at the idea. The Lord’s Prayer, the central prayer of Christendom, contains no plea for God to influence specific events in people’s lives.

Atheists would like to reduce God to a prayer-answering machine. God has His own unfathomable plan, and He does not change it for our pleas. Prayer can help in other ways than just miraculous healing, though skeptics never seem to consider that.

 

Teologene sier at bønn ikke fungerer på spesifikke hendelser. Men underkastelse til the skydaddy e fint fordi de ikke kan kontrolleres om fungerer. How convenient.

 

Må si jeg ikke blir så imponert over hans "bevis". Semantikk og aktive forsøk på å vri seg unna ved å forandre definisjoner er ikke særlig overbevisende. Jeg kan tenke meg at veldig mange av de som ber til gud ber om spesifikke ting og faktisk tror at de kanskje får ønsket oppfylt. (Bare se på alle skuespillere og idrettsfolk som gir gud æren for prestasjoner.) Teologene har en jobb å gjøre når det gjelder å utdanne massene ser det ut til.

Lenke til kommentar

På det sulte-spørsmålet sier han at Gud har gitt verden begrenset med mat men ubegrensa med behov og vilje. Derfor er det bare sånn da, at folk sulter.

 

Men hvis Gud da ikke vil hjelpe de som sulter, hvorfor hjelpe noen andre da? Som du sa, yssi, så innrømmer han gladelig at Gud er en ond gud.

 

(Forresten... Føles så dumt å skrive om Gud som om han er en stor alt-vitende mektig mann. Han fins ikke og har aldri eksistert... Vi snakker egentlig bare om en eller annen person fra et stort eventyr her.)

 

Liker særlig denne videoen fra GllVideo:

 

Der forklarer han at Gud's plan for hva som skjer i verden er umulig. Bare se.

Endret av ^Olav^
Lenke til kommentar
Hvis du ikke har lest hva folk har å si som svarer på disse videoene og denne websiden, så er du jo åpenbart bare intressert i å høre det du allerede mener.

 

Det er alltid interessant å høre hva motparten har å komme med. Det hadde vært forfriskende å høre noen argumenter som ikke tar det for gitt at bibelen faktisk er riktig. Når man prøver å "bevise" guds eksistens kun vha the holy bibly har man feilet på et grunnleggende punkt.

Lenke til kommentar
Proof #43: Realize That a “Hidden” God is Impossible

Marshall Brain’s summary of God:

 

Jesus claims to be God, and Jesus is a physical being running around Israel for all to see. He apparently performed millions of miracles in front of millions of people. The God of the Bible is not hiding — God is so hungry for publicity and exposure that he actually incarnates himself and then starts performing miracles for everyone on the planet. Then he creates a God-breathed book to describe everything and publishes billions of copies all over the world.

 

All true. And yet atheists ignore all of that evidence. Pity.

 

Hvilke bevis? Igjen man "beviser" guds eksistens ved å sitere bibelen, men ignorerer at DNT er eneste kilde som underbygger miraklene, og man ignorerer at bibelen motsier seg selv i øst og vest.

Lenke til kommentar
Hvilke bevis? Igjen man "beviser" guds eksistens ved å sitere bibelen, men ignorerer at DNT er eneste kilde som underbygger miraklene, og man ignorerer at bibelen motsier seg selv i øst og vest.

Kristne har per definisjon så godt som lagt i fra seg fornuften, og er ute av stand til å vite forskjellen på en påstand i Bibelen og faktiske bevis.

Lenke til kommentar

Jeg tror det hjelper å be hvis du selv tror på det, om du ber til gud, en hestesko eller gymsokken din er ikke så viktig hvis du selv bare tror det vil hjelpe.

Dette har med placebo-virkning å gjøre, og det fungerer ikke på alt.

 

Religion tror jeg vi ville vært bedre foruten, det nytter ikke å samle alle under en felles religion heller for noen vil alltid gå i sin egen retning.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
Ser at veldig mye at tvilen til folk kommer av dette med bønn. Vil anbefalle å lese det som står på dette nettstedet: http://www.bibelundervisning.com/bonn/2hvorfor.shtml Alle svarene finnes kanskje ikke, men man vil hvertfall få kunnskap omkring dette med kristendom og bønn om man har interesse for det.

 

Ikke imot det du viste til eller deg, men så du vidoen jeg linka til da? "Prayer is superstition"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...