Opelduude Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 (endret) Blir sint hver gang jeg ser de lurertilbudene på mobilting som alt fra et bilde som skal forestille knust glass til et akvarium. Dette kan da ikke være lov. Det står med babyskrift nederst på skjermen at det er et abbonoment, som koster skjorta. Irriterer med spessielt over denne: "Denne ringetonen er så stille at voksne ikke kan høre den" Det der er jo bare for å lure barn som akkurat har fått seg mobil til å kjøpe det så tapper det mye penger, minst 25 kr pr uke. Har selv blitt lurt av slike abbonoment som kostet meg ca 300 kroner på den tiden jeg hadde det. Klarte å stoppe det en gang men det kom tilbake. Den andre gangen klarte jeg endelig å stoppe dette. Flere som irriterer seg over dette? Endret 16. april 2008 av Gryterett Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Man lurer på hvordan de har mulighet til å ha så mye reklame på riksdekkende fjernsyn, men ser at vi har funnet svaret. Selv forstår jeg ikke hvordan noen vil ha noe slikt, amobil forøvrig hatt en test av slike jallaprodukter. Artig lesning. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 Man lurer på hvordan de har mulighet til å ha så mye reklame på riksdekkende fjernsyn, men ser at vi har funnet svaret. Selv forstår jeg ikke hvordan noen vil ha noe slikt, amobil forøvrig hatt en test av slike jallaprodukter. Artig lesning. Har lest den testen. Ser jo såklart mye bedre ut på tv-skjermen enn det gjør når det kommer på din egen mobil. Hadde jeg vært annsatt i det selskapet som driver med den markedsføringen hadde jeg skamma meg. :mad: Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Hvorfor? De tjener tydeligvis penger, så noe riktig gjør de. Selger ubrukelige ting for masse penger. Høres ut markedsføringsansvarlige gjør en meget god jobb. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 Hvorfor?De tjener tydeligvis penger, så noe riktig gjør de. Selger ubrukelige ting for masse penger. Høres ut markedsføringsansvarlige gjør en meget god jobb. Ja, greit nok det. Tenk på hvor mange de lurer? Noen som ikke vet hvordan de skal avbestille den dritten i heletatt. Finnes sikkert mange dumme folk (no offence) som går rett på det. Det er jo det de som driver med dette vet og utnytter det. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Jeg tror de fleste med litt vett i hodet holder seg unna slikt. Å stoppe for de fleste tjenester er det stop og nr. Ev å ringe kundeservice. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 Poenget mitt er at dette er lureri, det hadde vært mye bedre at stemmen på tv-en hadde innformert om at dette er et abonoment og du må gjøre det og det hvis du vil stoppe det. Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Så lenge markedsføringsloven er som den er så kan de ture frem. Det må kraftige endringer til der først for å stoppe disse haiene. Eneste man kan ta de på når det gjelder barn er at barn ikke kan undertegne abonnement og slikt før de er juridiske personer (dvs over 18), men det forutsetter at kontantkort og slikt er registrert på barnet som juridisk eier og ikke foreldrene. For er foreldrene registrert som juridisk eier har de påtatt seg ansvarer for all bruk det abonnementet foretar seg. Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 søskenbarnet mitt har bestillt ra dette og kortet hans tømmes. Skal man ha no stasj til mobben finnes mye av det på nett som nedlasting gratis. Føler med deg, hater sånne reklamer. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Man kan idag sperre for teletorgtjenester, kanskje man skulle kunne sperre for slike tjenester også da? Lenke til kommentar
nipsen Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 ..Kunne kanskje vært differensiert mellom abonnements- tjenester og enkelt- kjøp? To forskjellige nummer-serier, eller noe sånt. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 18. april 2008 Forfatter Del Skrevet 18. april 2008 Det var på nyhetene akkurat nå. Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Den jeg synes er verst er den radar skjermspareren, de sier at ingen vil tro at du vet hvem som er nær deg, men det er jo bare en skjermsparer så den funker ikke. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Alle er bare tullball. De varene gir deg kanskje en viss underholdningsverdii 10 sekunder, så er det på'n igjen og bestille nye tjenester. Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Egentlig er det en grei og rimelig måte å lære at man må sjekke tilbud før man slår til. Kan tenke meg at folka som sliter med leiligheter med lavt innskudd og høy fellesgjeld er samme folka som sliter med slike mobil saker. Er mye bedre å lære av å tape noen hundre kroner som ung enn å tape flere hundre tusen på suspekte avtaler når man er eldre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå