Gå til innhold

Selge en Compal HEL80

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjøpte meg en laptop, nermere beskrevet en Compal HEL80 rundt mai 2007! Det nermer seg da 1 år siden og lurer nå på hva jeg kan få for den ved salg?

Specs:

Intel Core 2 Duo T7200 @ 2GHz

2048MB RAM

120GB 7200RPM

GeForce 7600 256MB skjermkort (funker bra til spill)

9 Cellers batteri, for ekstra batteritid!

3-i-1 kortleser (SD/MMC/MS)

Så lurer jeg også på; Når jeg selger den, vil jeg naturligvis formatere den før salg, men skal jeg legge inn driverne før jeg selger? Da det ikke var med noe form for Driver cd til selve pc`n når jeg kjøpte den! (skulle klagd på dette når jeg kjøpte den, noe jeg ikke gjorde da jeg har drevet med pc i mange år og ikke hadde behov for det)

Takk for svar på forhånd!:)

Si fra om noen vil ha enda mer informasjon om pc`n! Er masse mer info for de litt mer viderekommende:)

Endret av maggiii
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
veit ikke helt jeg men kanskje 4k eller noe, kan sikkert kanskje legge ut for 4,5 eller 5 da seff fordi alle prøver og prute nesten:P haha

ja kan sikkert være hyggelig vis du formaterer og installerer drivere...

Hmmm, betalte 11k for den ny! Og alle specsa er helt up-to-date til dagens pc`er, prosessoren er jo større enn de fleste laptoper, T7xxx er ganske greit i forhold til de fleste acer pc`er med T2050 eksempel! (var vel et dårlig eksempel kanskje)

Er USB2.0 og Firewire etc

Lenke til kommentar

nja, priser går fort ned når du det er brukt, men en gang du har starta opp pcen så har den jo nesten gått ned 20% i pris:P hehe så tror nok det blir 4k maks 5k jeg ass. de som skal kjøpe brukt skal somoftest ikke bare betale så mye somoftest så derfor det går fort ned...

bærbare pcen min f.eks. kjøpt i desember 2006 altså litt over 1 år siden, kjøpt for ca samma rundt 10-11 tusen. hadde vel vis jeg skulle solgt den nå tatt mellom 2k og 2,5k liksom:P hehe

Lenke til kommentar
En maskin med nogenlunde tilsvarende spesifikasjoner:

https://prisguiden.no/product.php?p...=specifications

Denne koster ca 8200,- ny. Hvis vi tar utgangspunkt i standard brukt-verdi i forhold til nypris på tilsvarende produkt (minus 30%) får vi ca 5700,-.

Det du sier stemmer nok, og PC`n du gir eksempel til var et meget godt eksempel til veldig lik data, bare at jeg ville satt fingeren på at skjermkortet i den pc`n er en smule dårligere enn GeForce 7600 (til spill) Men når det er sakt så er det vel fåtallet som kjøper laptop til spill. Det er også en del små specs i min pc, som for eks. webcam, firewire, fingerprint and so on! Ikke at man betaler så mye mer for en pc av den grunn!

Takk for alle svar, jeg er vel nå klar for å legge ut til salg!

Lenke til kommentar
sammenligner med denne da som har bedre skjermkort...

https://prisguiden.no/product.php?productId=80511

koster 6 tusen altså da blir det vis du trekker ifra 30% blir det 4200kr så pcen din kommer du mest trolig ikke til og få så mye for:P hehe

Haha, ikke for å være kranglete, men må vel bare ærlig innrømme at den prosessoren der er en smule dårligere? T5250 1667 MHz ?;p T7200 2000MHz i den jeg selger nu! Og det er jo ikke så mye som bluetooth på den, og skjermkortet kan fortsatt ikke sammenlignes med GeForce 7600 256mb.

Endret av maggiii
Lenke til kommentar

7600 256mb er heler ikke noe sykt og skryte av liksom:P hehe

og vis du veit selv hva du burde selge for selv så kan du jo bare selge for det:P haha

for og si det sånn, ville nok faktisk heler kjøpt den asus pcen som jeg viste for 6k enn og kjøpe din for f.eks. 4k...

Lenke til kommentar
7600 256mb er heler ikke noe sykt og skryte av liksom:P hehe

og vis du veit selv hva du burde selge for selv så kan du jo bare selge for det:P haha

for og si det sånn, ville nok faktisk heler kjøpt den asus pcen som jeg viste for 6k enn og kjøpe din for f.eks. 4k...

Hehe, jeg, etter personlig mening vil godt kunne si at 7600 kortet der, er bedre enn 8400 kortene i diverse laptoper! Har testa opp til flere laptoper med 8400 kort, og de klarer som regel ikke 100fps stabilt i CS 1.6 engang, og 7600 klarte 100fps stabilt i 5 smokes i 1.6 etc.. (hvis du kan / skjønner det jeg sier nå) Men, ja, jeg også ville vel heller ha kjøpt den asus pc`n! :) Derfor jeg selger:D

Lenke til kommentar

nja, 100fps på cs 1,6 er vel ikke det mest harde og oppnå:p hehe

netopp, du må se på det ifra kjøpers side, vis det er et så dårlig tilbud at ikke du heler hadde giddet og kjøpe så er det ikke fult så stor kjangs for at noen andre selger den egentlig

Lenke til kommentar
nja, 100fps på cs 1,6 er vel ikke det mest harde og oppnå:p hehe

netopp, du må se på det ifra kjøpers side, vis det er et så dårlig tilbud at ikke du heler hadde giddet og kjøpe så er det ikke fult så stor kjangs for at noen andre selger den egentlig

Det er ikke så vanskelig og oppnå nei, sier vel litt om at 8400 kortene ikke klarer det da! Jeg ville kjøpt denne om jeg er ute etter en sånn type pc, det var det jeg var når jeg kjøpte den, men trenger den ikke mer så;p

Lenke til kommentar
ok, leste feil, haha

men jeg har spilt det på bærbar med 8400 og den kjørte stabilt på 100fps liksom

men hvorfor snakker vi egentlig om 8400? hvem pc har det som vi har sammenligna med?

Jeg bare sammenligner med 8400, fordi det er det som står i de aller fleste nye pc`er som er lik den jeg selger;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...