Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

9800gtx sli, q6600@3ghz, 4gb ram, vista 64 bit - 14 700 poeng i 3dmark06?

Anbefalte innlegg

Hei

En kammerat har nettop kjøpt ny pc, men vi får ikke sli til å fungere skikkelig. Har klokket q6600 til 3ghz (bare sånn til å begynne med), har 9800gtx i sli, 4gb ocz platinum ram, vista 64 bit, evga 680i sli.

Har testet crysis, men det er overhodet ikke spillbart på very high, selv uten AA. Vi testet derfor pcen i 3dmark06, og fikk 14 700 poeng, noe som er omtrent det samme som jeg får i en annen pc med like specs, men med kun 1 8800gt skjermkort.

Vi har de nyeste skjermkortdriverne og chipsetdriverne er innstallert. Sli er enabled fra nvidia control panel. Testet 3dmark06 med sli disabled, og da scoren ble helt lik som med sli skjønte vi at det er her problemet ligger.

Noen som har noen anelse om hva vi kan gjøre for å få sli til å fungere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er den nyeste offisielle driveren. Jeg søkte etter beta på nvidia.com, men den siste var den samme som den offisielle ytelsen.

Og det med å klokke q6600 til 3,6 ghz skal ikke ha så mye å si. På min andre pc (med 8800gt) får jeg 14 200 poeng i 3dmark06 med cpuen på 3 ghz og 14 800 på 3,6.

Som sagt får pcen med 9800gtx i sli 14 700 poeng, noe som er latterlig lite. Det er omtrent det jeg får på en pc med 8800gts 512 (kun et kort) med like specs, så det tyder på at ikke sli fungerer i allefall.

Lenke til kommentar

Det er fordi på din PC med 8800GT så er ikke CPU et hinder for at GPU'n skal kunne klare å nyte maks, husk GPU gjør ikke alt av lene den er avhengig av CPU for å funke, med 2stk 9800GTX så krever de mye mer av CPU så av å klokke CPU så vil ikke bare CPU score'n gå opp men også SM2 og SM3 score ....

Beta BIOS finner du på eks. xtremesystems ikke hos nvidia ...

Lenke til kommentar

Skal sjekke extremesystems, takk;)

Så hvis jeg har cpuen på 3ghz og den er flaskehalsen så vil det ikke hjelpe noe som helst whatsoever om jeg har et eller to skjermkort? Synes det hørtes rart ut jeg da:-S

Men kan klokke cpuen mer, 3ghz var bare sånn første forsøk. Hovedkortet skal klare 3,3 minst. Er dritt med q6600 og 680i...

Lenke til kommentar

Hehe, ja det har jeg:P Er ikke SÅ noob:P

Men det du skrev laste ned bios fra xtremesystems i stad. Mener du skjermkortdriver (beta) eller faktisk en bios update til hovedkortet?

Pcen står hos en kammerat nå som ikke kan noe som helst om pc (ikke forskjell på hovedkort og cpu nesten), så prøver å guide han til å klokke cpuen videre over telefon. Er på 3,2 ghz nå uten noen endring i annet enn cpu volt. Prøvde 3,3 men det fungerte ikke med en gang, så må nok ta meg en tur over for å fikse det senere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...