Gå til innhold

Demonstrasjon mot scientologikirken! 10. Mai i Oslo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det vil se vanvittig tåpelig ut. Jeg vet det for jeg har sett slike "die-ins". Den dagen vi begynner med den slags vil jeg ikke være med på demonstrasjonene - da vil jeg gjøre andre ting istedet.

Flashmobs, derimot, er gøy

Det som er enda artigere, er når anonymous rickroller flashmobbere med xenu.net plakater og fliers. :D

Det kommer noen ved 50sek i videoen, og de kommer vel forbi en 3 ganger til elleron-

Endret av Knofle
Lenke til kommentar
Håper bare det blir bedre vær og sånt denne gangen.

Lørdag 10. mai fra yr.no:

Varsel Nedbør Temp. Vind (neste 6 timer på klokkeslettet)

kl 2 0,0 mm 10° Svak vind 1,6 m/s

kl 8 0,0 mm 13° Flau vind 0,4 m/s

kl 14 0,0 mm 22° Svak vind 2,7 m/s

kl 20 0,0 mm 18° Svak vind 3,3 m/s

Det ser ut til å bli deilig demo-vær... :cool:

Lenke til kommentar

Å vi kommer til å bruke tiden vår fullt ut. De planlagte delene blir vel fort unnagjort, men vi kommer til å drive på helt til tillatelsen utløper, eller i alle fall til kl. 17:30, så vi kan rydde opp.

Forresten nå har vi endelig bekreftelse fra Stortinget også, så GO GO GO GO

Eidsvolls plass (foran Stortinget).

10. mai 14:00-18:00, kom og gå når du vil

Heng opp plakater på de stedene som kommunen har avsatt til dette.

Spør butikk-innehavere om du får henge opp.

Fortell dine venner på andre forum at tillatelsen er i boks.

GOGOGO

parliamentnoticevy2.th.jpg

Få oppdateringer på IM, SMS eller web

se twitter.com/NorwAnon

eller

send SMS "follow norwanon" til +44 7624 801423 Gratis mottak av oppdateringer. Sending av kodeord koster det samme som vanlig SMS til England.

Endret av MrGs
Lenke til kommentar

Merk:

Vi får ikke ha maske

Vi får ha bord og strøm. For den saks skyld kunne vi ha satt opp scene og sirkustelt så lenge det holder seg på det faste dekket. (Don't walk on the lawn)

Endret av MrGs
Lenke til kommentar

Jeg har megafon og batteridrevet høyttaler i tillegg, men det er bra om flere tar med. Jeg kan parallell-koble dem for å lage et skikkelig ghetto-PA-system. Og vi bør unngå "single point of failure".

Jeg kan smelle sammen en plakat i kveld, men jeg må spise først, så du kan komme hit og hente den i morgen på skolen/jobb/etellerannet.

Endret av MrGs
Lenke til kommentar

1 UP

plakatmaios4.th.jpg

PDF på mediafire: pdf.gif plakat_mai.pdf (46.64 KB)

PDF på diskusjon.no: plakat_mai.pdf

Kjempe-plakat, kan skrives ut på meget lav DPI: pdf.gif Rasterbation-1.pdf

Plakat-tech: Heng opp på steder avsatt til plakater, ikke vær en plageånd for kommunen.

Gå inn i butikker og kiosker. Kjøp gjerne noe. Be om å få henge opp plakaten. Inviter også personalet.

Ha med flygeblader og godt humør.

Å henge opp plakater kan du trolig gjøre alene, men å dele ut flygeblader på gaten bør man helst være to om.

Endret av MrGs
Lenke til kommentar

Vi er utenfor org'en den 14. juni forresten. :w00t:

Skal scanne inn tillatelsen fra kommunen senere, og så søke politiet og bydelsoverlegen. Hovedsaken er at plassen er ledig for oss.

Høyttaler-tillatelse til den 10. mai skal komme i løpet av dagen.

Nå må vi få oss en ansvarlig for Juli som søker straks datoen er klar, eller kanskje før. Om vi er en uke før eller etter resten av verden gjør egentlig ikke så mye. Jeg kan nemlig ikke komme i Juli.

Endret av MrGs
Lenke til kommentar
Vi er utenfor org'en den 14. juni forresten. :w00t:

Glimrende! :dribble:

Har vi noen plakater som burde lages litt store? Jeg kan sannsynligvis få blåst opp ting til A3 ihvertfall, dersom dette skulle være til nytte for noe. Noen som har noe fair game-spesifikt på norsk? Eller idéer?

Lenke til kommentar

Vi trenger noen plakater som sier at vi protesterer imot, og ikke for, scientologi. :mrgreen:

Glimrende! :dribble:

Vel utenfor org'en får vi ikke ha strøm eller kake, så you win some you lose some.

Apropos, er det noen som vil ordne med kaffe eller bord? Hvis noen stiller opp, så stiller jeg med marsipankake. Kunstferdig og mattilsyn-korrekt dekorert sådan.

Og jeg trenger anons til å docblocke helt fra minst klokken 12, helst før. Det vil si å gå frem og tilbake på fortauene som leder inn til plassen vi hadde tenkt å være (foran org'en) og deler ut løpesedler (+ free stuff yay) med informasjon om scientologi samt tidspunkt og sted for markeringen vår. Er det noen som melder seg? Hvis det er noen som kan for eksempel bare fra klokken 10 til 11 på formiddagen så blir jeg med da også.

PS:

Plakater, plakater, plakater. Heng overalt hvor du får lov. Folk er stort sett velvillige.

Endret av MrGs
Lenke til kommentar

Bare en tanke ang. for/mot scientologi...

Hvor mange forbipasserende går i farten glipp av en viss ubestemt artikkel og tror at "scientologi er [] kult!"?

Jeg har dessverre ingen mobile bord, men når vi først har denne muligheten bør vi få dratt nytte av den. I tillegg jobber jeg natt til lørdag (og natt til søndag), så jeg må bruke tiden før demoen til å sove - håper andre kan stille.

...og så bør vi kanskje legge en strategi for hvordan vi skal poste oss på området. Samling en periode midt på plassen for bilder og slikt er bra, men der vi når folk er på fortauene langs med / på hjørnene av området. Forrige gang vi var på Eidsvolls plass tror jeg vi hadde lite tilstedeværelse på nedsiden av plassen.

Lenke til kommentar
Jeg har dessverre ingen mobile bord, men når vi først har denne muligheten bør vi få dratt nytte av den. I tillegg jobber jeg natt til lørdag (og natt til søndag), så jeg må bruke tiden før demoen til å sove - håper andre kan stille.

Gidder du å kjøpe et sammenleggbart bord, så skal jeg forskyne meg betale deg for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...