Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

"Filter" foran øynene om morgenen

Gjest Lasse_14

Anbefalte innlegg

Gjest Lasse_14

hver dag jeg står opp, kikker jeg ut av vinduet for å se på været og eventuelt nyte varmen av solen som kanskje står der. herlig!

men jeg får alltid sånn at øynene sakte men sikkert tildekkes av ett slags filter. dette "showet" kan beskrives som den prikksausetingen på tven når den ikke har signal.

jeg blir litt tung i huet når dette skjer/svimmel/føler meg litt omtåket

med mindre jeg gnir meg i øynene, eller blunker med dem kan dette foregå ganske lenge.

merk at dette kun skjer når jeg står opp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er vel kanskje hjernen som ikke helt har våknet enda?

--

Eller skjønner jeg feil? Er det slik at dette "filteret" kommer etter en stund? Det kommer sakte, men sikkert etter at du først har sett godt?

Lenke til kommentar
Gjest Lasse_14
Jernmangel?

nei. kan ikke være det. eller, kan godt være, men med tanke på at jeg får i meg alt jeg trenger av vitaminer hver dag og kroppen er i veldig god form så tror jeg ikke det er tilfelle.

Lenke til kommentar

Det som skjer er at når du reiser seg så fort tar det tid før hjertet klarer å pumpe nok blod til hodet siden det er innstilt på den relativt lette oppgaven med pumping i horisontal retning. Dette er mye enklere enn når du står oppe i vertikal retning. Du vil derfor få disse symptomene pga. blodmangel til hjernen. Bruker du litt lengre tid på å reise deg om morgenen, feks. ved først å sitte i senga i 10-20 sekunder vil du mest sannsynlig unngå dette. Dette kan også unngås i større grad om man er godt trent og i god form.

Edit: Det du beskriver, Iko, er noe helt annet. Det er cellerester på øyet som kan sees i sterkt lys.

Endret av eskhyo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...