Gå til innhold

Super-Crysis ble til hakke-Crysis!


Anbefalte innlegg

Hadde først Windows XP, la inn Crysis å kjørte det på full guffe i 1600 et eller annet med high på det meste.

 

Så la jeg inn Windows vista 32-bit å da gikk det tre minutter med hakking før jeg kom til menyen i spillet å fikk trykt quit.

 

Har sjekket etter nyeste drivere til kortet mitt som er et 8800 gts 512, men fant ikke noen nyere.

 

pc min:

 

intel quad 6600 2.4GHz

3.25 ram

 

Noen som har en ide om hva det kan være ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

når du har vista så er full guffe very high settings med directx10 , mens i xp er det directx9 og high settings som er full pupp. vista krever mye mer av maskinen så spill og lignende blir i tilleg tyngre for maskina å drive, ergo større sjans for hakking....har du lastet ned de nyeste patchene. det kan jo og være en årsak

Lenke til kommentar
når du har vista så er full guffe very high settings med directx10 , mens i xp er det directx9 og high settings som er full pupp. vista krever mye mer av maskinen så spill og lignende blir i tilleg tyngre for maskina å drive, ergo større sjans for hakking....har du lastet ned de nyeste patchene. det kan jo og være en årsak

 

patcher til hva da?

Lenke til kommentar

Du kan jo prøve å velge High - som, er det du kunne kjøre med før - i stedet for Very High på ymse instillinger, dersom det er Very High du har valgt nå ("full guffe"). Forskjellen fra high til very high er ganske minimal.

 

patcher til hva da?

 

Patcher til selve Crysis. 1.2 er den nyeste, mener jeg. De optimiserer spillet en hel del.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Du kan jo prøve å velge High - som, er det du kunne kjøre med før - i stedet for Very High på ymse instillinger, dersom det er Very High du har valgt nå ("full guffe"). Forskjellen fra high til very high er ganske minimal.

Nå ja, det skal du være litt forsiktig med. Er da absolutt betydelig forskjell.

Mye bedre lyssetting, solstråler som går gjennom blader, mer naturlige farger, høyere teksturer, skygger som oppdateres raskere (de blir litt "hakkete" på medium og high i bevegelse), større og flere bølger (mer dynamisk vann), mer metalliske våpen (under High er det mer plastikkaktig), "filmkorn/støykorn" som skaper en litt filmaktig effekt, steiner, spor osv.. i mer 3D, litt mer vegetasjon i horisonten og visse ekstra shader-effekter under vann osv...

 

Så om du har satt på Very High så krever dette BETYDELIG mer enn vanlig High i XP. Samt at DX10 High, krever noe mer enn DX9 High. (er litt bedre "kantutgjevning"/blurry i DX10, selv uten AA)

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...