Marv Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 om man er lærling i en bedrift i dag, men har funnet en annen bedrift man heller kunne tenke seg og søke til. noen som vet om dette er vanskelig å gjennommføre? så sant man får tilbudet på stedet man søker da! Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 er ikke sikker, men tror dette er vanskelig med mindre du har en god grunn. Lenke til kommentar
Rartnamn Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Er vel bare til å si opp kontrakten. Tror ikke din nåværende arbeidsplass vil beholde deg der uten din vilje og går nok med på og si opp kontrakten. Så får du arbeidstiden du hadde på gamle arbeidsplassen godkjent når du skriver ny kontrakt med den nye. Har selv byttet, og det var ingen problem. Bare noen underskrifter som skulle til. Lenke til kommentar
Hoon Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 (endret) Har selv gjort dette, burde ikke være noe problem med mindre du også skal bytte fylke, og du burde lese kontrakten din, tror det er en avtale der om at ingen kan si opp kontrakten uten en begrunnelse. Endret 13. mai 2008 av Hoon Lenke til kommentar
Lucas Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Hvordan er det hvis jeg har jobbet 1år som lærling, og jeg vil/må flytte og derfor må finne meg ny lærlingeplass - vil jeg da forsette på samme lønna eller % sats eller må jeg bynne helt fra scath med 30% lønn ? Lenke til kommentar
Hoon Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Kommer ann på arbeisgiveren din på det nye stedet. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Tror ikke det er noe stort problem å bytte, men du har vel en person på opplæringskontoret som er ansvarlig for dette? Du må nesten ta kontakt med denne personen. Lenke til kommentar
Rartnamn Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Hvordan er det hvis jeg har jobbet 1år som lærling, og jeg vil/må flytte og derfor må finne meg ny lærlingeplass - vil jeg da forsette på samme lønna eller % sats eller må jeg bynne helt fra scath med 30% lønn ? Dette får du selvsagt godskrevet og godkjent. Tror ikke din nye arbeidsgiver vil nekte for det. Men jeg tror dem kan det, men lite sansynligt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå