Gå til innhold

Valg av nforce2 hk hva skal jeg velge???

Anbefalte innlegg

hei der.

Jeg skal kjøpe meg nytt hk og det blir nforce2. men jeg er ikke sikker på hvilket merke jeg skal velge. regner nesten med at det blir Abit lege siden jeg har hatt Abit hk.vill jeg mere stor forskjell på KT333 og nforce2 ??

Takker for tips

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ASUS A7N8X deluxe er kongen av socket A, ja det er veldig stor forskjell på KT333, og Nforce2, kan ikke sammenlignes overhodet!!! A7N8X deluxe har i tilleg SOUNDSTORM!!(det har også andre Nforce2 kort) Som kan sammenlignes med AUDIGY2, derfor trenger du ikke lydkort uttenom, og 2x 10/100 lan,6xUSB2, bra layout, 2xfirewire og q-fan! +veldig god klokkings muligheter (220 mhz fsb er mulig uten store problem), og best ytelse.

Tomshardware.com kårte NFORCE2 til årets chipsett, og kåret A7N8X deluxe til beste SOCKET A! Ikke uten grunn, det er konge!!!!

Lenke til kommentar

tror ikke du merker særlig stor forskjell, men forskjellen er jo der. Det er heller mer features på nf2 kortene, som serial-ata osv. evntuelt soundstorm.

tror nok abit kortet er meget bra, abit er jo bra. men jeg selv elsker asus kortet mitt. og jeg har nå ingen problemer med det i hele tatt.

Lenke til kommentar

Det er stor forskjell på kt333/400 og nForce2

Kjørte min cpu på 1741MHz på et MSI KT3 ultra2, samme cpu kjører jeg på 1970MHz på et Epox 8RDA+

Lyd er desverre ikke soundstorm på Epox 8RDA+ men ellers er det ett knallkort. Ville nok vurdert Asus A7n8x (deluxe) om du er på jakt etter "highend" system, mens Epox 8RDA+ er et ribbet (for extras) kort ala det. Vil uansett ikke anbefale å gå for et eldre chipset da det er mer å hente enn det folk tror.....

Rammen er også en viktig ting mht nForce2, om du kjører "dual" kan du også her få en ytelsesforbedring.

Lenke til kommentar

overklokkings forskjell ja, det er sant, men det blir alike vel ikke stor forskjell fra stock speed kt333 til nforce2. jeg er klar over at nforce2 er konge kort, JEG HAR DET SELV, JEG ELSKER DET. og overklokking er nydelig og enkelt på kortet, men med standard hastgheter på alt, ar forskjellen heller liten, ikke meget stor.

og ytelses forbedringen i dual ram er vel i realitet lik 1% kanskje 2% bedre ytelse. Men den viktige tingen med nf er at det støtter 200mhz fsb (burde det da, men jeg er ikke sikker) siden barton nå kommer med det.

og det er muligheten til og stille fsb til disse hastighetene som gjør den gode overklokkeren av Nforce2, klart en prossesor som orginalt kjører 133fsb kjører på 180 eller 200. uten at stabiliteten minker det grann.

Nvidia har lagt gull egget med dette chipsettet, og amd nyter nye salgstall.

tenker amd får et bedre kvartal dette året. jeg bidrar ihvertfall med mitt.

Gosser meg når jeg tenker på det...

AMD barton og nvidia nforce 2 = :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...