Gjest medlem-82119 Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Har de siste dagene sjekket ut erfaringene som folk har med ulike leverandører, og det ser nesten ut som det er bare dritt overalt. Ngt hadde for en tid siden dårlig kundeservice, mange sier de har det fortsatt. Tele2 så bra ut, men har lest at de har høy ping. Telenor er jeg IKKE venner med, og ja, det er mest negative ting å lese om alle. Har lest ihvertfall noe positivt om direct connect, noen som har noe å si om dem? Sitter vel igjen med å velge mellom tele2 og dc....hvis ingen har noe å anbefale eller fraråde... Synes egentlig at man burde hatt en "hvor fornøyd er du med din isp" liste hvor folk kunne klikket seg inn på sin isp og gitt enten en felleskarakter eller gitt ulike delkarakterer f.eks på stabilitet, hastighet, kundeservice og pris. Da kunne man vel også fått til en rangeringsordning hvor de ulike isp`ene blir rangert etter hvor fornøyde folk er med dem... Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Det blir vanskelig å svare på hvem som er den beste, kanskje umulig. Jeg kan i hvert fall dele min erfaring med DC: Hatt direct connect i ett år nå, og har ikke opplevd nedetid en eneste gang. Jeg bor ganske langt unna nærmeste sentral, men får allikevel tilnærmet lovet hastighet (8 mbit). De gangene jeg har kontaktet kundeservice har jeg opplevd rask responstid og god hjelp. De har vel satt ned prisene sine nå også om jeg ikke husker feil. Det eneste negative jeg kan si er at de tok seg veldig godt betalt for å installere kontakt i leiligheten. Jeg tror første regningen jeg fikk var på 2800,- eller noe sånt. Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Jeg har NGT siden jeg fikk et glimrende studenttilbud en gang for 6 år siden, og har holdt meg til dem siden. I denne tiden flytta 3 ganger og har ved ingen av tilfellene hatt noe som jeg vil beskrive som dårlig kundebehandling e.l. Kun EN gang (som jeg husker i farten) har jeg opplevd å våkne opp til en nettlinje som var nede. Ringte da og fikk svar i løpet av et par minutter på tlf, og fikk step by step gjennomgang av oppsettet. Viste seg at det var min egen ruter som hadde tatt kvelden Eneste jeg har å utsette er den håpløse ruteren som jeg har fått (speedtouch ett eller annet). Fint GUI som man kan bruke til å åpneporter osv, hadde det bare fungert. Må inn på ruteren via telnet likevel Løste dette enkelt ved å kjøpe meg en egen ruter og sette opp disse i bridge Jeg har 25/1.5 linje hjemme og ruteren sync'er på 26012/1496. Bor ca 100m fra sentral Lenke til kommentar
Beo Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Har hatt telenor(dyrt og tregt ellers ok) og NGT(hos NGT Ville jeg si opp abb 3 mnd før flytting via kundeservice på telefon, men fikk beskjed om at dette kunne gjøres på dagen - etter 3 mnd da jef flyttet måtte jeg betale for de ekstra mnd oppsigelses tid. Dette anser jeg som lureri, ringte sentralbordet Sandsli flere enn 10 ganger, men fikk aldri tak i noen Teamleder!! De skulle ringe tilbake hendte aldri) Har nå lyse. Har foreløpig 100% oppetid på 3,5 år etter det jeg har fått med meg iallefall. Og de leverer kanon bra ping tider, er igrunnen meget fornøyd. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Jeg kan skrive under på at Telenor(da jeg hadde abb. hos de) roter noe fælt, men etter å ha byttet til Freewave, som etterhvert ble kjøpt opp av MTU, har jeg fått høyere hastighet enn det jeg betaler for, og har enda ikke hatt noen nedetid så langt. Eneste minuset, er at de er litt dyre på support-telefonen, men det er lenge siden jeg har hatt bruk for hjelp. Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Jeg har direct connect og de anbefales. Billig og stabil leverandør! Lenke til kommentar
Sikelik Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 (endret) Hvilken leverandør man velger, har egentlig veldig lite å si annet enn på support-siden. NGT har student-avtaler med de aller fleste studiesteder i landet. Man kan spare noen kroner på dette på årsbasis. for ADSL-leverandører, er det én ting felles mellom alle leverandører. Nemlig kobbertrådene til telenor fra sentralen og hjem der du bor. Bor man langt fra sentralen, vil man få dårligere forbindelse, og omvendt. NGT ble kåret til landets beste kundeservice for noen måneder siden se http://www.hegnar.no/okonomi/article270525.ece Telenor har jeg liten kjennskap til egentlig. Jeg har ingen erfaring fra GET annet enn fra venner, som virker tilsynelatende fornøyd. Det viktigste uansett leverandør, er at man tar kontakt med leverandøren dersom det er et problem... Hvis ikke leverandøren blir informert om problemet, kan de ikke gjøre noe med det. Hvis tv'en din er defekt, kommer ikke f.eks Expert hjem til deg og fikser den, og du får heller ikke en ny TV, med mindre du faktisk følger opp saken selv. Endret 3. juli 2008 av Sikelik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå