Gå til innhold

Robust PC til ca 7000 (FSC?)

Gjest Slettet+1234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+1234

Har kikket litt på FSC Esprimo Mobile V5545 som skal vere en robust PC til allround bruk.

Men fant også Fujitsu-Siemens Amilo Pi 2540 TC2330 og Fujitsu-Siemens Amilo Pa 2548 AMD TL-64 interessante.

Hva bør jeg satse på?

Tar forøvrig i mot forslag til andre PC-er i samme prisklasse.

Masseproduserte plastikkpc'er i Acer-klassen kan jeg gjerne bli spart for, for det er uaktuelt. :)

Ønsker altså en PC som ståler en støt og som er stabil. RÅ kraft er ikke nødvendig, men ønsker selvsagt så mye kraft som det er mulig å få ut av 7000,- kroner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+1234
Fujitsu siemens har vel aldri tiltalt meg som et kvalitetsmerke når det kommer til laptoper, heller omvendt.

Har vert borti mange FSC-PC-er frem til nå, og er meget godt fornøyd med disse PC'ene. Er også de vår leverandør anbefaler. Men kom gjerne med andre anbefalinger dersom du har det.

Lenke til kommentar
Fujitsu siemens har vel aldri tiltalt meg som et kvalitetsmerke når det kommer til laptoper, heller omvendt.

Har vert borti mange FSC-PC-er frem til nå, og er meget godt fornøyd med disse PC'ene. Er også de vår leverandør anbefaler. Men kom gjerne med andre anbefalinger dersom du har det.

Nå varierer jo definisjonen på robust, men lenovo thinkpad er jo "verstingene", ellers så er HP Compaq og ASUS V** solide maskiner.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1234
Nå varierer jo definisjonen på robust, men lenovo thinkpad er jo "verstingene", ellers så er HP Compaq og ASUS V** solide maskiner.

Et godt poeng!

Men hvordan er en rimelig Thinkpad mtp. ytelse?

Tror jeg må kikke på en mellomting, og det er der FSC kommer inn i bildet. :)

Lenke til kommentar

Et godt poeng!

Men hvordan er en rimelig Thinkpad mtp. ytelse?

Tror jeg må kikke på en mellomting, og det er der FSC kommer inn i bildet. :)

Thinkpad R61 14" funker til det aller meste, og om du hiver inn xp så går css i 1280*800 med alt på maks i ca 30fps. I vista kan du bare glemme gaming, vista-driverne til intel er virkelig grusomme.

Det eneste som skiller den og T61 fysisk er: 1/8" tykkelse (usikker på hvor mye det er i mm, ca 3mm tror jeg) og noen av hengslene i T61 er i titan, mens resten er magnesium, R61 har kun magnesiumrammer.

Den er dog litt over din prisramme, og starter på 7700kr (Jeg fikk min ny for 6700 for noen mnd siden :hmm: )

Om du er ute etter 15.4" blir det fort dyrt eller lav oppløsning hos thinkpadene.

12" thinkpad kan du bare glemme, de er rådyre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1234
Thinkpad R61 14" funker til det aller meste, og om du hiver inn xp så går css i 1280*800 med alt på maks i ca 30fps. I vista kan du bare glemme gaming, vista-driverne til intel er virkelig grusomme.

Det eneste som skiller den og T61 fysisk er: 1/8" tykkelse (usikker på hvor mye det er i mm, ca 3mm tror jeg) og noen av hengslene i T61 er i titan, mens resten er magnesium, R61 har kun magnesiumrammer.

Den er dog litt over din prisramme, og starter på 7700kr (Jeg fikk min ny for 6700 for noen mnd siden :hmm: )

Om du er ute etter 15.4" blir det fort dyrt eller lav oppløsning hos thinkpadene.

Gaming bryr meg ikke, og Vista er uaktuelt.

Anyway; tror jeg satser på noe annet enn Thinkpad.

Bumper første post.. Ønsker tilbakemeldinger på de nevnte FSC PC-er.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Gaming bryr meg ikke, og Vista er uaktuelt.

Anyway; tror jeg satser på noe annet enn Thinkpad.

Bumper første post.. Ønsker tilbakemeldinger på de nevnte FSC PC-er.

Ja heisann der. Har bestilt meg PA 2548 nå, og venter i spenning. Netshop har den til over 1000,- billigere enn MPX. Saumfarte alle store nettbutikker på jakt etter pc med tilsvarende ytelse for samme pris (5300,-) men fant ingen. God AMD-prosessor, 2 gb minne, 320 gb harddisk samt et veldig bra (prismessig) skjermkort. Hva mer kan man be om?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg har samme pc, er du fornøyd?

Synes den bråker litt mye. Og den har en rar tendens når jeg skriver, til å hoppe vekk fra setningen jeg skriver på. Altså plutselig skriver jeg en annen plass på siden plutselig. Jeg trodde først at jeg kom bort i touch padden, men det har jeg utelukket, så hva det er vet jeg ikke.

Hvis jeg bruker trottle funksjonen så blir den mer stille, men prosessoren går ned på 800 mhz og da synes jeg den er treig, selv på surfing merkes det.

Hva synes du om den?

Lenke til kommentar
Jeg har samme pc, er du fornøyd?

Synes den bråker litt mye. Og den har en rar tendens når jeg skriver, til å hoppe vekk fra setningen jeg skriver på. Altså plutselig skriver jeg en annen plass på siden plutselig. Jeg trodde først at jeg kom bort i touch padden, men det har jeg utelukket, så hva det er vet jeg ikke.

Hvis jeg bruker trottle funksjonen så blir den mer stille, men prosessoren går ned på 800 mhz og da synes jeg den er treig, selv på surfing merkes det.

Hva synes du om den?

Hei, er veldig fornøyd ja, svært god ytelse. Har imidlertid merket meg samme som deg med flytting av markøren når jeg skriver. Har enda ikke utelukket at jeg kommer borti touchpad, men hvis du har det, har vi vel samme problemet. Har kanskje skjedd 3-4 ganger siden jeg fikk den, så ikke så stort problem at jeg vil klage, med mindre det blir værre.

Den trottle-funksjonen har jeg ikke hørt om, hvordan aktiveres den?

Lenke til kommentar

Du trykker på vifta på panelet ved strøm knappen, men du må også ha programmet installert. Kan lastes ned fra fujitsusimens sine sider.

Men sliter du med varme? Støy? Synes den bråker for mye jeg.

Angående trottle, så blir den stille, men da sliter den med det meste. Så som regel bruker jeg den ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...