xstian Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Det skraper ille når jeg bremser, men bare av og til, bare i lav fart... Bytte klosser? Lenke til kommentar
Waco Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Det skraper ille når jeg bremser, men bare av og til, bare i lav fart...Bytte klosser? Første du må gjøre er jo å se etter om det fortsatt er noe igjen på klossene og skivene! Lenke til kommentar
Hullsag Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 høres ut som utslitte klosser ja Lenke til kommentar
Rune-B Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Mest sansynlig slitte klosser, men har opplevd å få en liten stein som satte seg i klossen, det hørtes omtrent ut som når klossene er nedslitt. Så sjekk den muligheten også. Du burde i hvertfall ikke kjøre med dette inntil du har sjekket at det evt ikke er noe farlig Lenke til kommentar
ThorB Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 hadde noe av de samme symptomene. det var nedslitte klosser og kalipper til meg Lenke til kommentar
xstian Skrevet 25. april 2008 Forfatter Del Skrevet 25. april 2008 Argh, må bytte både skiver og klosser sa mannen på verkstedet. Er det normalt etter bare 28000 kilometer? Noen susning hva sånt koster? Originale deler til en Lexus RX350? Lenke til kommentar
FireNacho Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Kan også være bremsebånd, så kan være kjekt å bytte de også i samme slengen. Jeg opplevde å bytte klosser og fortsatt ha skrapingen, og da måtte jeg bytte båndene. Lenke til kommentar
xstian Skrevet 25. april 2008 Forfatter Del Skrevet 25. april 2008 haha bremsebånd, jeg er så ufattelig blank skjønner jeg... Hva er det? Lenke til kommentar
vannslangen Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 (endret) Bytte skiver etter 28000 km? De skal vare mange hundre tusen km. Klossene derimot skal vare 50-75 tusen ca. Edit: Bremsebånd er "bremseklossene" bak når du har trommelbremser. Men du har vel skivebremser bak og. Endret 25. april 2008 av vannslangen Lenke til kommentar
xstian Skrevet 25. april 2008 Forfatter Del Skrevet 25. april 2008 (endret) Bytte skiver etter 28000 km? De skal vare mange hundre tusen km. Klossene derimot skal vare 50-75 tusen ca. Ok, med andre ord er jeg i ferd med å falle for "rød overledning" og fustasjoppheng verksted-spøken? Faen jeg er dum da, kanskje greit å få noen andre til å se på det? Endret 25. april 2008 av xstian Lenke til kommentar
Waco Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Få en kamerat ellernoe til å se på bremsene dine du, eventuelt ta noen bilder fra begge sider og legg ut så kan vi gi deg svaret på om bremseskivene og klossene må skiftes! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 At skiver skal holde mange hundretusen er nok ingen selvfølge, pluss minus 100000- 120000km er vel ikke spesiellt uvanlig. Noen biler har mykere skiver enn andre og tung bil med f.eks automat samt litt kvass kjøring så holder det ikke så lenge. Dog er det raskt og billigt og bytte. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Men denne bilen din, har du kjøpt den ny? Hvis ikke bør du kanskje sjekke litt rundt om den virkelig bare har gått 28000. Lenke til kommentar
xstian Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 (endret) Joa den er kjøpt ny, og det er jo en relativt tung bil med automat, og jeg har ikke akkurat kjørt som en pastor, så det gir vel kanskje mening... Jeg har ubrukelige kompiser sånn bilmessig, men jeg skal få tatt noen bilder, bare for moro skyld, så får dere se! Endret 27. april 2008 av xstian Lenke til kommentar
agvg Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Jeg ville nok ha tatt det opp med forhandleren, 28000km er fryktelig tidlig og dette er jo ett merke som lever av sitt gode rykte. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 (endret) Hvis man kjører med slitte bremseklosser så finnes ikke de bremseskivene som varer mer enn 28000.... Men noe må jo da ha skjedd med klossene, for trodde kanskje de burde holde litt lenger... Spørsmålet er jo om du har vært på service med den, da burde de sett at klossene burde skiftes.... Men kjøres klossene på jernet så kan man ødelegge skivene fort som fly.... Endret 28. april 2008 av Jotun Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Høres rart ut. På min byttet jeg klosser og skiver samtidig på 120.000 km, svigers har samme bil, han byttet på 150.000 km. Klosser var ikke byttet tidligere på noen av bilene. På en Golf III jeg hadde tidligere var skivene utslitt på 60.000, men det var masse igjen på klossene. Reklamasjonssak? Ikke hos Møllergutta, nei! Lenke til kommentar
Hullsag Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 på en ny bil er det vel slitasjevarslere i klossene? ingen unormale lys i dashen? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 (endret) .. i den grad slike slitasjevarslere funker. Jeg har hatt bilen min på verksted for å bytte skiver+klosser hvor de bare har skjøtet sammen ledningen for slitasjevarsleren med kabelsko og lagt den i luftspenn, og ikke har tatt i betrakning at den faktisk beveger seg når man vrir på rattet... resultatet er at nå er den selvsagt delt i to, og dermed er den slitasjevarsleren satt ut av drift. Endret 28. april 2008 av jonepet Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Har du prøvd å bremse HARDT (ikke lås hjulene) først for å se om lyden er borte etter det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå