Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Det skraper når jeg bremser

xstian

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mest sansynlig slitte klosser, men har opplevd å få en liten stein som satte seg i klossen, det hørtes omtrent ut som når klossene er nedslitt. Så sjekk den muligheten også. Du burde i hvertfall ikke kjøre med dette inntil du har sjekket at det evt ikke er noe farlig

Lenke til kommentar
Bytte skiver etter 28000 km? :ohmy: De skal vare mange hundre tusen km. Klossene derimot skal vare 50-75 tusen ca.

Ok, med andre ord er jeg i ferd med å falle for "rød overledning" og fustasjoppheng verksted-spøken?

Faen jeg er dum da, kanskje greit å få noen andre til å se på det?

Endret av xstian
Lenke til kommentar

At skiver skal holde mange hundretusen er nok ingen selvfølge, pluss minus 100000- 120000km er vel ikke spesiellt uvanlig. Noen biler har mykere skiver enn andre og tung bil med f.eks automat samt litt kvass kjøring så holder det ikke så lenge. Dog er det raskt og billigt og bytte.

Lenke til kommentar

Joa den er kjøpt ny, og det er jo en relativt tung bil med automat, og jeg har ikke akkurat kjørt som en pastor, så det gir vel kanskje mening...

Jeg har ubrukelige kompiser sånn bilmessig, men jeg skal få tatt noen bilder, bare for moro skyld, så får dere se!

:)

Endret av xstian
Lenke til kommentar

Hvis man kjører med slitte bremseklosser så finnes ikke de bremseskivene som varer mer enn 28000.... Men noe må jo da ha skjedd med klossene, for trodde kanskje de burde holde litt lenger...

Spørsmålet er jo om du har vært på service med den, da burde de sett at klossene burde skiftes....

Men kjøres klossene på jernet så kan man ødelegge skivene fort som fly....

Endret av Jotun
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Høres rart ut. På min byttet jeg klosser og skiver samtidig på 120.000 km, svigers har samme bil, han byttet på 150.000 km. Klosser var ikke byttet tidligere på noen av bilene. På en Golf III jeg hadde tidligere var skivene utslitt på 60.000, men det var masse igjen på klossene. Reklamasjonssak? Ikke hos Møllergutta, nei!

Lenke til kommentar

.. i den grad slike slitasjevarslere funker. Jeg har hatt bilen min på verksted for å bytte skiver+klosser hvor de bare har skjøtet sammen ledningen for slitasjevarsleren med kabelsko og lagt den i luftspenn, og ikke har tatt i betrakning at den faktisk beveger seg når man vrir på rattet... resultatet er at nå er den selvsagt delt i to, og dermed er den slitasjevarsleren satt ut av drift.

Endret av jonepet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...