Gå til innhold

Hvordan trene utholdenhet til boksing?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har bokset siden september, og har vært i ringen under treninga et par ganger mot folk på nesten alle størrelser og de fleste nivåer.

Jeg har ok teknikk, styrke og hastighet, men jeg holder ikke ut så lenge mtp. kondisjon.

Rundene er på 5 min tror jeg, med 2 min pause mellom rundene. Etter 1-2 runde®

blir jeg utmattet og litt trøtt. ikke andpusten-sliten, men slapp-sliten hvis dere skjønner.

Jeg trener boksing 1 gang i uka, og prøver å få tid til en joggetur av og til.

Boksetreninga består av 15-20 min oppvarming, 30 min hoppetau/situps/pushups/skyggeboksing,

20 min aerobic og felles styrketrening. Den resterende tiden går til selvstendig trening med sekk, noen runder i ringen, balansetrening eller forsvarstrening.

Ellers har jeg vanlig gym en gang i uka på skolen.

Kostholdet er med sikkerhet ikke det aller beste, men jeg gjør mitt beste for å unngå det jævlige.

Hvilke øvelser/idretter/livsstilendringer hjelper meg i denne situasjonen? Noe annet dere må vite?

Takk :)

Endret av khaffner
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg så en video av hvordan Van Der Silva hadde sine treningsøkter engang, dette er vel heller for moro skyld at jeg nevner, men han teipa over nesa, og pusta gjennom en snorkel for å øke inntak av oksygen og minske hva kroppen trenger av det!

Hehe! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...