Gå til innhold

Trenger hjelp til valg av pulsklokke.

Anbefalte innlegg

Etter en lang pause (2år) fra trening på grunn av skade har jeg begynt litt og trene igjen. I den sammenheng tenkte jeg at jeg skulle montere dashbord på kroppen(pulsklokke for de som ikke skjønte den ;) ) Er polar rs200 et bra valg? er det sånn sonic link på den eller er det ir? Har også kikka litt på sigma onyx pro denne noen som har erfaring med noen av de to eller andre gode alternativer i den prisklassen?

Endret av Spartan117
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Har polar rs 200. Godt fornøyd med den, men er da også den eneste pulsklokken jeg har prøvd.. Den har ikke ir men sonic link, som jeg aldri har prøvd. Jeg har denne fotsensoren som var moro i begynnelsen, men ikke noe du gidder løpe med hver dag liksom! Klokka har gode menyer slik at det er lett å sette opp dine tall (vekt, alder osv) og å bla gjennom de siste treningene.. Den husker vel ca 15 økter tilbake, da kan du lese av lengde, snitt puls, max puls, kalorier og tidspunkt for treningen. Klokka har mange forskjellige funksjoner, men selv om jeg løper ca 5 dager i uka, så bruker jeg fremdeles bare den vanlige free training funksjonen hvær gang. Du kan sette opp displayet til å vise den informasjonen du vil ha under løpeturen, feks tid, puls og intensites-sone.. Har hatt klokka i ett par tre år tenker jeg, og er godt fornøyd.. Kanskje ikke store hjelpen i dette, men du vet hvertfall litt mer :) Lykke til!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Istedenfor å lage ny tråd spør jeg her :)

Hvor reliable er disse pulsklokkene mtp kalorforbruk når de kobles opp mot pulsmåleren på brystet?

Jeg løp/gikk i 45min istad, ~7,5km og pulsklokka sa 850kcal. Er dette noe jeg kan stole på, de andre jeg løp sammen med sa dette var ganske mye. De brukte Nike+iPod og deres iPod sa 450kcal.

Vet dette er litt langt på viddene, men jeg prøver lykken :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...