Gå til innhold

Bruke to lydkort samtidig

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et M-audio Audiophile 2496 som ble innkjøpt i høst. Til nå er jeg særdeles fornøyd med det, men problemet er at det ikke har noen mikrofon utgang(noe som er forståelig på et stereo lydkort). Når jeg spiller sitter jeg på skype, vt eller ts og det er problematisk å kommunsiere når man ikke har mikrofon. Til nå har jeg ikke orket å gjøre noe med dette problemet, men tenkte jeg skulle prøve meg på dette nå.

Så jeg lurte på om det er mulig og ha 2 lydkort aktivert samtidig. Slik at jeg spiller av lyd på M-audio kortet og bruker mikrofon utgangen på det intigrerte?

Takk for svar i forveien :)

Endret av Jonsa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror det avhengeer litt av det intergrerte lydkortet, jeg innbiller meg i alle fall at det er ikke alle som fungerer hvis det er andre lydkort installert.

Ellers så må du sjekke innstillingene i programmene du bruker. Ofte har man muligheten til å velge hvilke enheter som skal benyttes. I MSN messenger kan man i hvert fall velge ulike enheter for mikrofon og lyd, noe som er nødvendig hvis man ønsker å benytte mikrofon integret webkamera etc.

Lenke til kommentar

Gikk inn på forumet for å sjekke akkurat dette. Er det noen som har prøvd? Jeg kunne tenke meg å skille musikk/effekter fra verbal kommunikasjon. Tenkte et billig lydkort til skype og ventrilo etc. slik at lydanlegget mitt kunne dedikeres til musikk, film og spilleffekter. VoIP programmene har jo instillinger for å velge lydkort/lyddriver.

Lenke til kommentar

Ja, du kan fint benytte deg av flere lydkort (har selv hatt 5 stk i en maskin).

Sett inn begge kortene. Installer drivere til begge kortene.

Control Panel -> Sound and Audio Devices -> Audio for å bestemme hvilke kort Windows skal bruke som standard. For å få lyd ut av to kort samtidig ol, må du benytte den innebygde støtten i forskjellige program.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...