Gå til innhold

Mikrofonen funker ikke

Anbefalte innlegg

Jeg har et Creative Fatal1ty headset med mic som plutselig sluttet å funke i dag. Jeg har prøvd å bytte mellom rear mic, line-in og microphone, plugge ut og inn kablene (grønn og rosa foran på pcen, hva de enn heter), restarte pcen, fikse litt på volum, og gjennopprette pcen til et tidligere tidspunkt. Likevel er det dødsstille. Jeg har ikke rørt noe, bortsett fra kanskje en registry fil jeg la inn som sletta noe, men det var kun spillrelatert. Kan det likevel ha noe med dette å gjøre? Takker for svar :)

Endret av vStyle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har samme sett sjøl, kanonbra synes eg

det er jo den grønne som er lyden til høyttalerene og den rosa som er til mic-en (det vet du helt sikkert,men bare for å ha det avklart lissom)

du har enten integrert lydkort eller et "løst" et og der er detselvfølgelig de rette utgangene, men har du utganger til sånt i kabinettet? at du kan prøve de og?

ellers kan du jo prøve med andre div høretlf om de virker på den grønne utgangen

Lenke til kommentar

Jeg har SigmaTel skulle jeg tro, men finner ingen drivere til det. På SigmaTel kontrollpanelet står det bare ett valg, "Allow jack-reconfiguration pop-ups", som kan hukes.

Fra dxdiag:

Drivere:

Navn: sthda.sys

Versjon: 5.10.4548.0000 (Engelsk)

WHQL-logo: Ja

Leverandør: SigmaTel

Lenke til kommentar

Skulle akuratt til å lage en tråd om dette.

Har samme problem selv, fikk headsettet til jul og micen funker ikke. Orka ikke ta intiativ siden jeg har en fungerende mikrofon, men fant ut når jeg skulle begynne å pakke til LAN at det kunne være kjekt å fått den til å funke. Jeg plugger i mikrofonen og alt jeg hører er en intens skurring. Ikke noe respons på skype, audacity eller windows sound recorder.

Hjelp tas imot med takk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...