vStyle Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 (endret) Jeg har et Creative Fatal1ty headset med mic som plutselig sluttet å funke i dag. Jeg har prøvd å bytte mellom rear mic, line-in og microphone, plugge ut og inn kablene (grønn og rosa foran på pcen, hva de enn heter), restarte pcen, fikse litt på volum, og gjennopprette pcen til et tidligere tidspunkt. Likevel er det dødsstille. Jeg har ikke rørt noe, bortsett fra kanskje en registry fil jeg la inn som sletta noe, men det var kun spillrelatert. Kan det likevel ha noe med dette å gjøre? Takker for svar Endret 16. april 2008 av vStyle Lenke til kommentar
gyt6 Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 kablene fra det headsettet er vel grønn og rosa vel? Lenke til kommentar
vStyle Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 jeje, liten skrivefeil. Lenke til kommentar
gyt6 Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 har samme sett sjøl, kanonbra synes eg det er jo den grønne som er lyden til høyttalerene og den rosa som er til mic-en (det vet du helt sikkert,men bare for å ha det avklart lissom) du har enten integrert lydkort eller et "løst" et og der er detselvfølgelig de rette utgangene, men har du utganger til sånt i kabinettet? at du kan prøve de og? ellers kan du jo prøve med andre div høretlf om de virker på den grønne utgangen Lenke til kommentar
vStyle Skrevet 17. april 2008 Forfatter Del Skrevet 17. april 2008 Prøvde utgangen bak på kabinettet også. Headsettet funker fint men micen gir ikke en lyd fra seg. Da antar jeg at det er micen som har blitt defekt? Lenke til kommentar
gyt6 Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 mulig. det finne et program i windows som eg ikke husker i farten der man kan teste å justere micen' har du feks realtek hd audio? Lenke til kommentar
vStyle Skrevet 17. april 2008 Forfatter Del Skrevet 17. april 2008 Jeg har SigmaTel skulle jeg tro, men finner ingen drivere til det. På SigmaTel kontrollpanelet står det bare ett valg, "Allow jack-reconfiguration pop-ups", som kan hukes. Fra dxdiag: Drivere: Navn: sthda.sys Versjon: 5.10.4548.0000 (Engelsk) WHQL-logo: Ja Leverandør: SigmaTel Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Skulle akuratt til å lage en tråd om dette. Har samme problem selv, fikk headsettet til jul og micen funker ikke. Orka ikke ta intiativ siden jeg har en fungerende mikrofon, men fant ut når jeg skulle begynne å pakke til LAN at det kunne være kjekt å fått den til å funke. Jeg plugger i mikrofonen og alt jeg hører er en intens skurring. Ikke noe respons på skype, audacity eller windows sound recorder. Hjelp tas imot med takk. Lenke til kommentar
vStyle Skrevet 18. april 2008 Forfatter Del Skrevet 18. april 2008 Altså, nå prøvde jeg å plugge ut micen fra headsettet og direkte inn i mikrofonuttaket. Og da funket den helt fint. Så det er sikkert noe med ledningen opp til headsettet... noen som vet hvordan det kan fikses? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå