Gå til innhold

Kan du anbefale en jobb for meg?

Anbefalte innlegg

Jeg er en 28 år gammel nordmann som for tiden bor i USA, hvor jeg har studert biologi/medisin de siste 5 årene. Før dét tok jeg allmenfaglig VGS (Oslo Katedralskole, greie karakterer, men ikke usedvanlig) og fullførte militærtjeneste. Jeg har jobbet som genforsker her i USA de siste tre årene, og tok en jobb som bibliotekar for å dekke utgiftene mine dette siste året. Men siden dollaren ikke er verdt noen verdens ting for tiden er det rett og slett ikke mulig for meg å fortsette her, særlig siden jeg kun kan jobbe 20 timer i uka (siden jeg er utlending). Så jeg flytter hjem til Norge, og nå lurer jeg på hva slags jobb jeg burde søke om.

Alt jeg vet er at jeg ikke er kvalifisert til å drive mitt eget forskningsprosjekt, og lønn som forskningsassistent er patetisk lav. Så jeg vurderte å søke om heltidsjobb på oljeplatform - de tjener bra med penger i hvertfall, og jeg har allerede dykkersertifikat.

Jeg har ikke hatt så mye som en time-lang ferie de siste 7 årene og jeg har selvdisiplin av stål, så jeg ønsker meg en jobb hvor jeg kan virkelig jobbe hardt og håve inn. Jeg har jobbet i kundesupport og reparert datamaskiner før, men sånn jeg forstår det er det knapt mulig å få en vel-betalt jobb innen dataindustrien så lenge man ikke har professorgrad.

Jeg har få venner i Norge og har intet ønske om å anskaffe meg flere - jeg er vel litt av en eremitt. Dersom det er mulig, ønsker jeg å jobbe 7 dager i uka, 16-18 timer daglig, uten ferie. Kjedelig arbeid er best og jeg har intet ønske om å jobbe med folk, eller utendørs. Vil heller ha en kjedelig jobb, men lønna er den avgjørende faktoren. Hvor mye jeg faktisk kan arbeide er naturligvis avhengig av hva slags jobb det er snakk om - det er tross alt mulig at menneskekroppen ikke kan takle så mye arbeid av en fysisk krevende natur. Kanskje to jobber ville vært mulig...

Uansett, jeg ville satt pris på råd angående hva slags jobb burde jeg søke om når jeg kommer hjem. Det er alltid greit å få råd fra folk som har prøvd forskjellige ting.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...