Lifeform Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Hei, Jeg får meg ny maskin nå og har renska litt opp i en harddisk på den gamle maskinen som jeg skal bruke i den nye Problemet er bare at jeg ikke klarer å sette et "aktivt" volum på denne disken (som er disk nr. 2 i den gamle maskina), noe jeg mener jeg må gjøre for at Windows XP finner den under bootingen, og kan bruke den til installasjon. Dere kan se screenshoot her: http://home.no/magnarr/ss.jpg og det er partisjon D: / F: / I: og /M: som hører til disk nr. 2. Synes dette var litt merkelig, og tar takknemlig i mot alle forslag på løsninger. Mvh, Life Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 3. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2003 Denne disken er forøvrig formatert i NTFS-filsystemet. Vet ikke om dette kan ha noe med problemet å gjøre og om det evt. kommer til å bli et problem når jeg skal prøve å installere Windows XP fra CD? Life Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Hvordan prøver du å sette den aktiv? Med PartitionMagic? Du kan bare sette en disk aktiv. Foreslår at du booter maskina med en diskett og kjører fdisk. Ha kun den disken det er snakk om i maskina di... du bør kunne sette den aktiv nå med mindre alle partisjonene er "extended". Isåfall må du repartisjonere og lage en "primary" som du setter aktiv. Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 3. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2003 Ok skal prøve å boote med bootdisk. Prøvde å sette den aktiv i diskbehandling som vanlig... Takker for innspillet. Skal teste dette ut i praksis i morgen... Natta Lenke til kommentar
fredlund Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Tviler på at du får gjort noe som helst med en NTFS-disk i fdisk. Tror ikke fdisk takler formatet. Du må nok, tror jeg, konvertere til fat32 først, og deretter som Buzz76 sier, boote fra diskett i den nye maskinen. Gi en tilbakemelding på hvordan det går. Fred. Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Tviler på at du får gjort noe som helst med en NTFS-disk i fdisk. Tror ikke fdisk takler formatet. Du må nok, tror jeg, konvertere til fat32 først, og deretter som Buzz76 sier, boote fra diskett i den nye maskinen. Gi en tilbakemelding på hvordan det går.Fred. Du kan sette partisjon aktiv, selv om den er NTFS med fdisk... mener jeg å huske da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå