Jooakim Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 (endret) Hei, jeg har en HP-laptop (med HDMI-inngang). Når jeg plugget TV-en sammen med laptopen, fikk jeg valg om jeg ville ha bilde på både laptop og TV og slikt. Jeg valgte bilde begge steder samtidig. Men når jeg kjørte en film, fikk jeg kun lyd på laptopen. Hvordan skal jeg løse det? :-) Endret 16. april 2008 av Jooakim Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Vet du at HP-en sender lyd via HDMI ? Sjekk bruksanvisningen Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 Om en leser her - og mer spesifikt: Your computer can be used to play audio and video files on external sound systems and televisionsSå tenker jeg at dette skal være mulig. Lenke til kommentar
maduin Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 (endret) På min laptop (dell xps m1530) må jeg velge defult playback device hver gang jeg skal ha lyd ut til TV'n. Dette gjør jeg ved å trykke på volumekontrollen på oppgavelinja og videre "select playback device" eller noe i den dur. Er det noe slikt hos deg? Endret 17. april 2008 av maduin Lenke til kommentar
HWE Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 (endret) Hei, jeg kjører en HP Compaq 8510p med XP, vet ikke om det er samme lydkort i din men dette må ihvertfall gjøres på min: Gå i kontrollpanelet, velg "Lyder og lydenheter". Så går du på flippen "Lyd" og velger "ATI HD rear output" når du skal ha lyd over HDMI. Bytt tilbake til "SoundMAX HD Audio" når du skal bruke PC-høyttalerne. Bruk / OK. Tror dette bør gjøre før du åpner avspillingsprogrammet. Endret 17. april 2008 av hwe Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Så går du på flippen "Lyd" og velger "ATI HD rear output" når du skal ha lyd over HDMI.HP Compaq 8510p har nVidia skjermkort (ikke ATI), og soundblaster lydkort. (sjekk linken i førsteposten). Lenke til kommentar
HWE Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 (endret) Så går du på flippen "Lyd" og velger "ATI HD rear output" når du skal ha lyd over HDMI.HP Compaq 8510p har nVidia skjermkort (ikke ATI), og soundblaster lydkort. (sjekk linken i førsteposten). Som jeg også skrev over så visste jeg ikke hvilket lydkort han hadde i sin maskin. Tenkte det var verdt å prøve - godt mulig løsningen er den samme. Jeg hadde ihvertfall tilsvarende problem til å begynne med. Endret 17. april 2008 av hwe Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 17. april 2008 Forfatter Del Skrevet 17. april 2008 Jeg måtte deaktivere høytalerne i "Lyd", men når jeg gjorde, så forsvant høytalerne som valg, så jeg lurer på hvordan jeg får de tilbake ;p Lenke til kommentar
devy Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Jeg måtte deaktivere høytalerne i "Lyd", men når jeg gjorde, så forsvant høytalerne som valg, så jeg lurer på hvordan jeg får de tilbake ;p Jeg har ikke norsk os, men du greier sikkert å forstå hva du skal gjøre:) Høyreklikk i vinduet for Sound-> Velg Show disabled devices -> høyreklikk på speakers og velg enable Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 17. april 2008 Forfatter Del Skrevet 17. april 2008 Ah, flott! Takker for all hjelp, folkens! :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå