Inztigator Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Hei hei kloke hoder! Lurte på om noen kunne sette sammen ett par forslag til stue pc for meg. Den trenger ikke å være så pen, men den må være relativt liten. Alt er jo relativt, men den skal gjemmes unna under et lite bord i et hjørne. Prisen: alt fra 5k til 9k er interessant. Den skal kobles opp til en 37" LCD, helst via en DVI til HDMI da jeg har det fra før. Så stillegående som mulig. Tåle spill med litt grafikk, sikkert mest wow, men kjekt å kunne dra en BF2 etc også. Trådløst opplegg for mus tastatur Takker og bukker for svar. kjør på med spørsmål om mer info trengs:D Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 hvilken pris skal vi forholde oss til? Lenke til kommentar
creaT Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 hvilken pris skal vi forholde oss til? det står fra 5k til 9k Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 (endret) jeg har satt opp denne. skjermkortet er så å si lydløst når det ikke brukes.. psu'en tåler mye før vifta starter (om jeg skal tru omtaler) skjermkortet hjelper til med Blu-ray filmer. https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=69839 windows koster litt det også. (om du er lovlydig ivertfall) edit: den cpukjølern jeg linka til har jeg en c2d [email protected] =) jeg må riktignok guffe opp vifta såppas at jeg faktisk hører den. men den holder seg på 65c ved MAXIMAL last i prime95 som stresser cpu'en så usansynlig hardt.. edit2: skjermkortet har lyd ut på hdmi. edit3: trenger bare å guffe opp vifta når jeg skal spille eller noe. om du ikke skal overklokke cpu så trenger du ikke kjøre vifta på mer en 600rpm og da er den "lydløs" edit4: glemte harddisk. tipper du klarer å velge en selv Endret 16. april 2008 av kjeLL// Lenke til kommentar
Inztigator Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 Hmm, så ikke så galt ut det der! HD skal jeg klare å finne ut av ja.. Takker Noen som har noe feedback i forhold til det oppsettet? Pro's and Con's? Takker igjen.. Det var altså fra 5000 til 9000 om det var uklart ovenfor:) Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 ulemper: altså.. den er ikke så liten at du bare kan trøkke den i et hjørne. den har ikke dvd brenner, med mindre du kjøper et kombodrev istede. den har ingen mulighet til å ta opp tv. om du ikke har digital inn til lydanleg er det sikkert ikke verdens beste lydkort. du får MYE bedre cpu til 400kr ekstra. spørs hvor du skal ha sparekniven hen, om du bare skal spille wow og bf2 og se hd-film er ikke ekstra cpu kraft så viktig. jeg vet ikke om det er plass til highend skjermkort i kabinettet. er man uheldig kresjer dette i harddisk ramme eller noe sånt tull. et trygt valg blir derfor et midrange skjermkort som hd3650 eller nvidia 8600. nvidia har ikke så god akselerasjon av hd mareriale, så da trenger du dyrere cpu for å spille hd-film. fordeler: du har hdmi-lyd på skjermkortet. du har en cpu som ikke bruker mer en 65w. skjermkortet er billig og yter veldig bra. 8800gt 512 yter bedre, men koster deretter, og har ikke hdmi lyd, om det er viktig for deg. HD serien til ati er virklig gode kort å spille av HD-film med. noen av tinga er lette å fikse andre er verre. tv opptak får du fiksa med et tv kort. plassen den tar får du ikke fiksa om du skal ha "bra og billig" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå