The Jester Race Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Jeg har alltid likt scener som rører en. Om det er i spill eller film. Men her gjelder det filmer. Kan dere poste klipp fra filmer som nesten bringer tårer frem? Som gir en frysninger? Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Hvis du er på jakt etter frysninger tror jeg det er få klipp vi kan vise deg som vil gi deg det. Det er gjerne hele filmopplevelsen før selve scenene som gir oss gåsehud som har vært med på å gi oss de følelsene vi sitter med. Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Se The Fountain. Gjerne i HD-kvalitet og et ordentlig lydanlegg. Hvis ikke det presser frem noen tårer, bør du oppsøke en lege. Lenke til kommentar
The Jester Race Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 (endret) Nåh, du må da være bra følelsesløs (rett ord?). Et eksempel på en trist/episk scene er scenen i Titanic: Når Leonardi DiCaprio dør og musikken slår inn. Edit: Skal sjekke The Fountain ut. Endret 17. april 2008 av The Jester Race Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Poenget mitt er at hvis jeg kun så et klipp av Leo drukne i et random klipp ville jeg ikke følt en verdens ting. Men hadde jeg sett filmen, som bruker tid og krefter på å bygge opp karakteren hans og forholdet til hu dama, så ville klippet muligens gitt meg en annen effekt. Feks. kunne jeg vist deg en av mine favorittscener fra Eternal Sunshine, men hvis du ikke har sett filmen så kan jeg vedde hagen min på at det verken vil gi deg frysninger eller tårer i øyekroken. Lenke til kommentar
The Jester Race Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 Aha, jeg missforsto. Godt poeng, blir ikke det samme når man bare ser et klipp. Men det kan da fortsatt være litt rørende. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Se The Fountain. Gjerne i HD-kvalitet og et ordentlig lydanlegg. Hvis ikke det presser frem noen tårer, bør du oppsøke en lege. Da maa jeg oppsoke lege. Children of Men gav meg derimot mye. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Se The Fountain. Gjerne i HD-kvalitet og et ordentlig lydanlegg. Hvis ikke det presser frem noen tårer, bør du oppsøke en lege. Da maa jeg oppsoke lege. Children of Men gav meg derimot mye. Veldig enig, et av hovedproblemene med The Fountain var hvor uengasjerende den storslåtte historien var. Children of Men vekket mye følelser. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Et godt eksempel på CollectTheCheck sin påstand er den siste scenen i Cinema Paradiso, hvor hovedpersonen kun sitter og ser gjennom en filmrull. Hvis man ser denne scenen isolert, vil det ikke gi seeren en verdens ting. Men har man sett hele filmen på forhånd griner man som få. Lenke til kommentar
Stargasm Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 (endret) Når hesten til han Atreyu i "The Never Ending Story" dør i den sumpen, det fikk meg til å grine :') Endret 18. april 2008 av Freadrik Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 I slutten på Terminator 2, når de senker Terminator (schwarzenegger) ned i det flytende stålet, det er ganske trist scene. Lenke til kommentar
The Jester Race Skrevet 17. april 2008 Forfatter Del Skrevet 17. april 2008 I slutten på Terminator 2, når de senker Terminator (schwarzenegger) ned i det flytende stålet, det er ganske trist scene. Hadde faktisk tenkt å bruke den som et eksempel når jeg lagde tråden. Begynnte å grine selv. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Freadrik og Lefse, spoilertags! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå