Gå til innhold

Sliter mellom valg av ps3 og xbox 360 (har vanlig tv)

gamerman

Anbefalte innlegg

Konsollene er ganske like egentlig, så du kan velge den du måtte like.

Liker du å spille online er det lurt å velge 360, eller har du lyst til å se på Blu Ray filmer om et par år når filmene blir billige velger du PS3. Og vis du attpåtil vil ha LittleBigPlanet er jo svaret ganske enkelt, men husk at en Playstation 3 koster mye mer da, og man kan få minst vis ikke mer moro med en 360.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er det dummeste jeg har hørt. Spillmaskin er en investering i noe som kommer til å være i mange år framover. Det er da helt naturlig å se på hvilke spill som kommer og om du ser ut til å like de. Jeg skjønner ikke folk som dømmer en spillkonsoll på kun det som er nå. Da burde alle kjøpt PS2, siden den strengt tatt (objektivt sett) har flest gode spill ute per dags dato og også størst utvalg. Eventuelt 60GB PS3 om prisen ikke betyr noe.

Det er veldig sant det du sier her, men må legge til en liten ting.

Om det ikke er noen spill som fenger for vedkommende der og da, er det veldig lite vits å investere i en enhet som f.eks PS3 på det tidspunktet. Da er det vel mye bedre å vente til høsten eller når spillene er kommet eller snart kommer ut. Da er sannsyneligheten større for at du får en enhet billigere samt får spille de spillene du vil spille der og da.

Det kommer og ann på, selvfølgelig, hva du skal bruke enheten til utenom å spille.

Er et lite puslespill og litt å ta i betrakning hvis man vil være garantert et godt kjøp.

Og så billig som PS2 er i dag anbefaler jeg alle uten den enheten å koste litt penger i den nå som PS3 ikke har BC med PS2 spill. Bedre underholdning for så lite penger skal du jammen lete mange år etter.

Lenke til kommentar

Jeg har en skjerm med DVI og eksterne høyttalere jeg ønsker å bruke. Har lyst på begge, men starter med PS3 og en switch av et slag..

http://www.modnet.no/product_info.php?manu...9931d0ed10efced

Konfirmasjon ftw ^^

På stua har vi bare en vanlig TV så den jeg har her på rommet er uansett bedre (tror jeg, en Samsung SyncMaster 226bw). Har Wiien min på stua pga er mye brukt når vi har besøk ;). Den på stua har compsitt, så inntil jeg får min switch så bruker jeg den på stua. Og til sommeren blir HD-tv :D

EDIT: Om det hadde noen rød tråd i forhold til denne tråden? xP :S

Endret av Webmaster Esso
Lenke til kommentar
En kamerat har en fet lcd skjerm med hdmi, har satt den opp vedsiden av tven min før og kvaliteten er veldig lik ;)

Nei jeg vet, jeg kjøper jo bare en komponent kabel på siden til ps3 om jeg må. Men poenget er at ps2 kabelen jeg kjøpte var fucka og jeg er redd for at det samme skjer på ps3, kanskje det bare er utgangen..?

Jeg skal ha meg GTA 4 snart, og jeg vil egentlig ha den konsollen det spilles best på ^^

Men igjen så har jeg lyst på Little big planet, noe som ps3 bare får...

Da må du nokk sjekke synet ditt gutt. Det er ein enorm forskjell på HD bilde og vanlig. I alle fall på mitt tv.

Lenke til kommentar
En kamerat har en fet lcd skjerm med hdmi, har satt den opp vedsiden av tven min før og kvaliteten er veldig lik ;)

Nei jeg vet, jeg kjøper jo bare en komponent kabel på siden til ps3 om jeg må. Men poenget er at ps2 kabelen jeg kjøpte var fucka og jeg er redd for at det samme skjer på ps3, kanskje det bare er utgangen..?

Jeg skal ha meg GTA 4 snart, og jeg vil egentlig ha den konsollen det spilles best på ^^

Men igjen så har jeg lyst på Little big planet, noe som ps3 bare får...

Da må du nokk sjekke synet ditt gutt. Det er ein enorm forskjell på HD bilde og vanlig. I alle fall på mitt tv.

Sjekket det i går, helt fint.. neida ;)

Men det er veldig likt, min tv har en del skarpere bilde, mens kontrasten er absolutt ikke lik nei

Lenke til kommentar
Det høres litt feil ut ja. HD Tv'er har vesentlig høyere oppløsning enn standard TV'er. Da burde du nok som flere sier sjekke synet ditt :p

Det er bedre sammensatt bilde, og det virker som om fargene er bedre. LCD'en er nok bedre bilde i forhold til at det virker skikkelig "crispy" .

Lenke til kommentar
Jeg har aldri skjønt hvorfor folk må ha maskiner for spill som enda ikke er ute.

Særlig da ukjente spill som Little big planet f.eks. Man har da ingen garanti for at at de i det hele tatt blir bra.

Blir omtrent som å kjøpe en dvd spiller fordi man tipper den neste filmen fra ... blir bra.

Det er det dummeste jeg har hørt. Spillmaskin er en investering i noe som kommer til å være i mange år framover. Det er da helt naturlig å se på hvilke spill som kommer og om du ser ut til å like de. Jeg skjønner ikke folk som dømmer en spillkonsoll på kun det som er nå. Da burde alle kjøpt PS2, siden den strengt tatt (objektivt sett) har flest gode spill ute per dags dato og også størst utvalg. Eventuelt 60GB PS3 om prisen ikke betyr noe.

Det om den kjem til å vare i mange år frammover har vel litt med kva maskin du velger

Velger du ein Xbox er det ikkje sikkert den varer så mange månder før den på ein tur eller 5 på service å få kjølt seg årntlig ned...

Lenke til kommentar
Det om den kjem til å vare i mange år frammover har vel litt med kva maskin du velger

Velger du ein Xbox er det ikkje sikkert den varer så mange månder før den på ein tur eller 5 på service å få kjølt seg årntlig ned...

Og kjøper du en PS3 er det ikke sikkert den er i bruk i mange dager før den står å støver ned..

Lenke til kommentar

Og kjøper du en PS3 er det ikke sikkert den er i bruk i mange dager før den står å støver ned..

War, war never changes!

OT: Vist du går for 360 så vil jeg annbefale deg å kjøpe en "Advanced Scart" kabel, jeg gjorde dette og bildet ble i grunn noen hakk bedre.

Annbefales! :)

Lenke til kommentar

Er vel ingen som egentlig er enig i om kompositt eller HDMI er best på HDTV? Bruker selv HDMI og er fornøyd jeg.

Selv slet jeg selv med å velge mellom 360 og PS3. Valget falt på PS3 av noen relativt enkle valg:

- Stiligere å se på og passer bedre inn i stua som et møbel

- Veldig stillegående, faktisk hører jeg den aldri (stort kriterium)

- Den har blu-ray innebygd :p

- Veldig god meny, bildevisning og videoavspilling

- Skalerer DVD opp til 1080p, noe som ser fantastisk ut

- Svært enkelt å kopiere cd-plater over på maskinen

- Effektivt og godt mediebibliotek

Selve menyen og mulighetene der bruker jeg daglig, legger over musikk og video til biblioteket. Maskinen står på fra jeg kommer hjem til jeg legger meg.

Edit: I know, enkelte av disse punktene er også mulig på 360 selvfølgelig. Men det hjelper ikke meg så mye når maskina bråker som et uvær. Faktisk den største grunnen til at jeg valgte PS3 var på grunn av det lave støynivået. Og blu-ray.

Endret av Kenny Bones
Lenke til kommentar
Stemmer Mala, men jeg henviste til hans uttale om at GTA IV er ps3 eksklusivt... Men trådstarter får både pose og sekk gjennom disse to spillene ved å kjøpe ps3.

Han sa aldri at GTA IV var ps3-eksklusivt, han sa bare at han kun fikk oppfylt sitt ønske med PS3. Dvs. begge spillene.

Riktig.

Lenke til kommentar

Hvor mange slike tråder trenger man egentlig??

Det eneste du trenger å se på med tanke på valg av konsoll er spillene, begge disse konsollene yter likt og har sine styrker på hardware siden.

Mest sannsynlig så kommer nok X360 til å få en Blu-ray addon på sikt, så tror ikke det kommer til å være et argument for å skaffe PS3. Med tanke på bråk og X360 så er det DVD drevet som bråker, så det er ikke et argument med tanke på å se HD DVD eller Blu-ray.

Gå til f.eks tothegame.com og se hvilke spill som kommer og er tilgjengelig til konsollene, og ta din beslutning basert på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...