Gå til innhold

Sliter mellom valg av ps3 og xbox 360 (har vanlig tv)

gamerman

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en 32 widescreen(vanlig tv), den har ihvertfall flatt bilderør og flat skjerm. Samt at den har en veldig lik kvalitet som du får på lcd har jeg lagt til å merke. Men jeg har ikke hdmi. Det er scart 1,2 og 3 samt komponent inngang.

Når jeg prøvde komponent inngang med ps2 ble det mange striper som dro seg over skjermen, dette tror jeg er fordi ps2 kabelen var ganske dårlig.

Det jeg lurer på er:

Får jeg med komponent kabler til xbox 360 eller ps3 ved kjøp?

Er komponent bedre en om jeg kjøper en RGB scart kabel?

Ps2 spill hadde ikke så bra støtte til komponent, men dette har vel xbox 360 og ps3?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man får med komponent kabler ved kjøp av Premium eller Elite versjonen av Xbox 360. PS3 får man kun med kompositt kabler, altså kabler av verste sort. Ein komponent kabel til PS2/2 koster fra 100 kr + rundt om. Kanskje rundt 300 i butikken, lit usikker.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Liten kommentar: Når du snakker om at kvaliteten er lik som på LCD, har du da testet med HDMI/komponent på lcd? Du vil jo få en mye høyere oppløsning enn hva din CRT klarer å pumpe ut i det minste..

En ting til, la nå for GUDS skyld ikke kabel avgjøre hvilken konsoll du skal velge :)

Lenke til kommentar

En kamerat har en fet lcd skjerm med hdmi, har satt den opp vedsiden av tven min før og kvaliteten er veldig lik ;)

Nei jeg vet, jeg kjøper jo bare en komponent kabel på siden til ps3 om jeg må. Men poenget er at ps2 kabelen jeg kjøpte var fucka og jeg er redd for at det samme skjer på ps3, kanskje det bare er utgangen..?

Jeg skal ha meg GTA 4 snart, og jeg vil egentlig ha den konsollen det spilles best på ^^

Men igjen så har jeg lyst på Little big planet, noe som ps3 bare får...

Lenke til kommentar
  gamerman skrev:
En kamerat har en fet lcd skjerm med hdmi, har satt den opp vedsiden av tven min før og kvaliteten er veldig lik ;)

Nei jeg vet, jeg kjøper jo bare en komponent kabel på siden til ps3 om jeg må. Men poenget er at ps2 kabelen jeg kjøpte var fucka og jeg er redd for at det samme skjer på ps3, kanskje det bare er utgangen..?

Jeg skal ha meg GTA 4 snart, og jeg vil egentlig ha den konsollen det spilles best på ^^

Du får download content til GTA4 til høsten på 360, men hvis du må / vill ha Little big planet, ja da må du kjøpe PS3.

Hvis jeg var deg så ville jeg skrevet en personlig liste over hvilke spilltitler du ønsker mest å spille i tiden fremover, og velge den konsollen som får utgitt flest av de spillene, da blir du sikker mer enn happy med valget :-)

Endret av HappyHerb
Lenke til kommentar

Jeg har aldri skjønt hvorfor folk må ha maskiner for spill som enda ikke er ute.

Særlig da ukjente spill som Little big planet f.eks. Man har da ingen garanti for at at de i det hele tatt blir bra.

Blir omtrent som å kjøpe en dvd spiller fordi man tipper den neste filmen fra ... blir bra.

Lenke til kommentar
  valori skrev:
Jeg har aldri skjønt hvorfor folk må ha maskiner for spill som enda ikke er ute.

Særlig da ukjente spill som Little big planet f.eks. Man har da ingen garanti for at at de i det hele tatt blir bra.

Blir omtrent som å kjøpe en dvd spiller fordi man tipper den neste filmen fra ... blir bra.

Det er det dummeste jeg har hørt. Spillmaskin er en investering i noe som kommer til å være i mange år framover. Det er da helt naturlig å se på hvilke spill som kommer og om du ser ut til å like de. Jeg skjønner ikke folk som dømmer en spillkonsoll på kun det som er nå. Da burde alle kjøpt PS2, siden den strengt tatt (objektivt sett) har flest gode spill ute per dags dato og også størst utvalg. Eventuelt 60GB PS3 om prisen ikke betyr noe.

Lenke til kommentar

Jeg har også elendige tvsignaler. Har kabeltv fra get, og signalene suger. Får stripe som går på tvers over skjermen.. Så godt mulig signalene hans er ræva og.. (gidder ikke gå over til digital tv da jeg så og si aldri ser på tv.).

Den dagen kanalene sender i hd (da tenker jeg ikke på nisjekanaler på canal digital, men nrk,tv2 osv osv) , da vil jeg nok gå over tvert..

Lenke til kommentar
  Konamixx skrev:
Så du sier at du har en CRT Tv som yter ca like bra bilder som en LCD skjerm?

Det må isåfall ha vært på ræva lokaltv sendinger sendes ut i dårlig SD kvalitet.

Selv er jeg forkjemper for lcd og plasma, men til CRT sitt forsvar så er det ingen LCD skjermer som kan matche de råeste CRT skjermene på sortnivå.. CRT viser vel også flere farger enn lcd som ligger på 10bit. Men med lcd skjermene sin rå lysstyrke, størrelse og oppløsning foretrekker nå jeg det :)

Lenke til kommentar
  gamerman skrev:
  Konamixx skrev:
Så du sier at du har en CRT Tv som yter ca like bra bilder som en LCD skjerm?

Det må isåfall ha vært på ræva lokaltv sendinger sendes ut i dårlig SD kvalitet.

Jeg har parabol og jeg sammenlignet på en dvd film.

om det er en av de dyre CRT skjermene så skal det godt gjøres at en plasma/lcd gir like bra bilde som CRT.. Kommer jo litt an på hvordan en måler, men min nokså dyre LCD skjerm klarer ikke å matche en grom CRT på sortnivå, antall farger, clouding/fargeblødning, 100hz bilde..

Lenke til kommentar

Brukerne bes holde seg til sak og ikke person. Personangrep tolereres ikke, og i grove tilfeller vil den aktuelle brukeren bli fratatt tilgangen til forumet. Hva brukere mener om hverandre er ikke tema for tråden, og det er direkte ødeleggende for diskusjonen.

Innlegg med personangrep er blitt fjernet eller redigert. Brukere oppfordres til å bennytte p_report.gif-funksjonen om man kommer over personfokuserte innlegg av negativ art, fremfor å kommentere det i tråden. På den måten kan moderator bedømme saken og vi unngår videre personkrangel.

(Dette innlegget skal ikke kommenters, da det blir ansett som off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på PM.)

Lenke til kommentar
  gamerman skrev:

Da er vel valget enkelt?

Kun PS3 som får begge spillene.

Lenke til kommentar
  BåGan skrev:
  gamerman skrev:

Da er vel valget enkelt?

Kun PS3 som får begge spillene.

GTA IV er på begge konsoller , og er ikke ekslusivt til ps3. ;)

Lenke til kommentar
  Paisley skrev:
Stemmer Mala, men jeg henviste til hans uttale om at GTA IV er ps3 eksklusivt... Men trådstarter får både pose og sekk gjennom disse to spillene ved å kjøpe ps3.

Han sa aldri at GTA IV var ps3-eksklusivt, han sa bare at han kun fikk oppfylt sitt ønske med PS3. Dvs. begge spillene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...